Len nedávno sme mali možnosť nahliadnuť na predajné výsledky francúzskej automobilky Renault a úspech jej modelu Renault Zoe. Teraz však prichádza pohľad na celkové predaje elektromobilov naprieč Európou počas januára 2020. A pohľad je zaujímavý.
Zatiaľ čo dopyt po elektromobiloch na čínskom trhu poklesol po znížení dotácií a problémoch s koronavírusom, na európskych trhoch záujem naopak výrazne rástol. Upozornil na to portál InvideEVs.
Za veľké stimuly označil nové modely plug-in hybridov a čistých elektromobilov v kombinácii so snahou o dosiahnutie prísnych emisných kvót, ktorými sú automobilky tlačené k tomu, aby zvyšovali podiel elektrických áut na celkových predajoch.
V januári 2020 bolo podľa dostupných dát predaných 74 663 elektrických osobných áut, čo medziročne predstavuje 121 % nárast. Čisté elektromobily sa na celkových predajoch podpísali 52 % podielom, zvyšok mal pripadnúť plug-in hybridom.
Pohľad na rebríček najpredávanejších modelov ukazuje to, čo už nejaký čas vieme. Renault Zoe vďaka svojim rekordným januárovým predajom jasne dominuje. Druhé miesto si uchmatol Peugeot e-208 a tretia priečka patrí modelu Volkswagen e-Golf. V prvej päťke ďalej nasleduje Nissan Leaf a Mitsubishi Outlander PHEV.
Treba povedať, že rozdiel v počte predaných vozidiel medzi prvým a druhým miestom je priepastný, približne 60 %. Na ďalších priečkach sa potom situácia upokojuje. Môže za to spomínaná skutočnosť, že automobilka Renault mala skutočne úspešný január.
Ako sú na tom jednotlivé značky?
Vďaka zverejňovaným výsledkom a štatistikám sa v úvode tohto roka dozvedáme viacero zaujímavých informácií. Napríklad aj to, ako sa darí predajom elektromobilu Nissan LEAF či výrobe modelov Volkswagen e-Golf a Tesla Model 3. Tesla však dlhodobo uprednostňuje nárazové zvýšenie dodávok na konci jednotlivých kvartálov.
K tomu sa koncom januára pridal koncern Volkswagen Group s celkovým prehľadom predajov, medzičasom boli zverejnené finančné výsledky Tesly za 4. kvartál fiškálneho roka 2019 a aktuálne poriadne prekvapilo Švédsko, kde sa elektromobily tento rok začali predávať ako teplé rožky. Podobne ako v prípade Renaultu, aj Mitsubishi eviduje zvýšený predaj v Európe.