MojElektromobil

Slovenský trh s elektrickými dodávkami obohatí ďalšia značka. Elektrické dodávky Farizon z portfólia čínskeho koncernu Geely, kam spadá napríklad aj Volvo, či Lotus, bude u nás zastupovať spoločnosť Auto-Impex. Ako to vyzeralo na prezentácii nových modelov a čo zákazníkom ponúknu?

Novú značku budú u nás reprezentovať dva modely, ktoré však budú dostupné v rôznych verziách z pohľadu dĺžky, výšky, či kapacity akumulátora. Menší z modelov, Farizon V6E je na domácom trhu ponúkaný už dva roky. Bol je navrhnutý tak, aby spĺňal náročné požiadavky mestských logistických operácií a poskytoval efektívne a ekologické riešenie pre firmy.

Elektromobil Farizon V6E: Batéria a nabíjanie

Farizon V6E je vybavený lítium-železo-fosfátovou (LFP) batériou s kapacitou 41,86 kWh od spoločnosti CATL. Vozidlo podporuje rýchle nabíjanie cez konektor CCS s maximálnym výkonom 50 kW.

2025 Farizon V6E

Nabitie z 20 % na 80 % kapacity batérie trvá menej ako 50 minút. Okrem toho je k dispozícii aj možnosť AC nabíjania s výkonom 6,6 kW. Na jedno nabitie dosahuje dojazd až 195 km podľa normy WLTP. Elektromotor tu poháňa zadnú nápravu.

Elektrická dodávka Farizon V6E: Rozmery a kapacita

Vozidlo má rozmery 4845 mm (dĺžka) x 1730 mm (šírka) x 1985 mm (výška) s rázvorom 3100 mm. Nákladný priestor ponúka objem až 6 m³.

Nákladová plocha Farizon V6E

Na LFP batériu sa vzťahuje záruka 6 rokov alebo 300 000 kilometrov, podľa toho, čo nastane skôr. Na vozidlo ako také je poskytovaná záruka 3 roky alebo 100 000 kilometrov.

Farizon V6E: Cena a výbava

Cenníková cena Farizon V6E na Slovensku štartuje na sume 30 500 eur bez DPH. S aktuálnou obchodnou akciou vozidlo štartuje na sume 28 160 eur bez DPH.

Cena Farizon V6E 2025

Zaujímavosťou je, že vozidlo bude k dispozícii len v jednej konfigurácii – priamo tej najvyššej. Medzi prvky výbavy patrí 10-palcový displej infotainmentu , či vyhrievané sedadlá a volant.

Elektrická dodávka Farizon SuperVAN

Farizon SV je najnovší elektrický úžitkový automobil od spoločnosti Farizon Auto. Tento model bol údajne navrhnutý priamo pre európsky trh a prináša niekoľko inovatívnych technológií do segmentu veľkých dodávok.

Farizon SuperVAN SV slovensko
2025 Farizon SuperVAN

Model je postavený na špeciálnej „born electric“ modulárnej platforme, ktorá zvyšuje kapacitu batérie o 10 %, znižuje hmotnosť o 4 % a zlepšuje tuhosť karosérie o 20 %. V tomto prípade ide o vozidlo s pohonom prednej nápravy.

Premiérovo drive-by-wire

Vozidlo využíva prvú drive-by-wire platformu v segmente dodávok. „Po kábli“ tu funguje riadenie, brzdy a samozrejme pedál akcelerátora. Vďaka tomu sa výrobcovi podarilo ušetriť množstvo mechanických súčiastok (ktoré môžu v budúcnosti vyžadovať opravu), čo sa prejaví najmä na nižšej hmotnosti a v segmente úžitkových vozidiel do 3,5 tony veľmi dôležitej nosnosti.

Interior Farizon SV
Interiér Farizon SV

Napriek absencii B-stĺpika pre zväčšenie bočného nákladového priestoru sa výrobca chváli aj špičkovou bezpečnosťou. Farizon SV získal prestížne platinové ocenenie za bezpečnosť od Euro NCAP, čo ho radí medzi najbezpečnejšie testované dodávky.

Elektromobil Farizon SV: Varianty a kapacita

Farizon SV bude dostupný v troch rôznych dĺžkach a výškach, s nosnosťou od 1 100 kg do 1 300 kg a objemom nákladného priestoru od 6,9 do 13 kubických metrov, v závislosti od konfigurácie. Na čínskom trhu je dostupná aj presklená verzia na prepravu osôb. Do Európy sa však kvôli clám na čínske (osobné) elektromobily dovážať nebude.

Nákladová plocha Farizon SV

Dodávku je možné vybaviť aj ťažným zariadením na príves s hmotnosťou až 2 tony (brzdený, nebrzdený 750 kg). Vozidlo ponúka na pomery elektrických dodávok špičkovú aerodynamiku, kedy koeficient odporu vzduchu dosahuje nízku hodnotu cx = 0,29.

Farizon SV: Batéria a dojazd

Na výber budú viaceré možnosti batérií s LFP aj NMC chemickým zložením od dodávateľa CATL. Ponuka štartuje kapacitou 49 kWh, pokračuje cez 67 kWh a 83 kWh, pričom neskôr pribudne aj 106 kWh verzia.

Nákladová plocha Farizon SV

Farizon SV s 83 kWh batériou ponúka dojazd približne 362 km na jedno nabitie. Nabíjanie z 10 na 80 % trvá 30 minút. Maximálny DC nabíjací výkon dosahuje hodnotu 100 kW. Vozidlo je možné nabiť aj na AC nabíjačke výkonom 11 kW.

Elektrická dodávka Farizon SV: Cena a dostupnosť na Slovensku

Spočiatku budú na Slovensku dostupné vozidlá Farizon SV s menšími karosériami, v priebehu jari sa však ponuka rozrastie aj o vačšie varianty. Najmenšia verzia L1H1 s akumulátorom s kapacitou 49 kWh štartuje na cene 39 999 € bez DPH, resp. s obchodnou akciou sa posúva na 36 239 € bez DPH.

Cena Farizon SV 2025

Naopak najdrahšia verzia s najväčšou 13-kubíkovou karosériou L3H3 a baterkou s kapacitou 106 kWh s aktuálnym bonusom vychádza na 51 120 eur bez DPH. Z príplatkov stojí za to spomenúť najmä funkciu V2L za 600 € bez DPH, ktorá sa môže zísť napríklad remeselníkom, či poruchovým službám. Priamo z akumulátora vozidla je totiž možné cez zásuvku napájať zariadenie výkonom až 3,3 kW. Súčasťou štandardnej výbavy je rovnako aj tu elektrické vyhrievanie volantu aj sedadiel, ktoré sú navyše ventilované a čalúnené kožou.


Nemali by ste prehliadnuť:

Renault dodavky
Zdroj: Renault

Novú generáciu elektrických dodávok predstavil pred pár dňami aj Renault. Modely Renault Trafic, Renault Goelette a Renault Estafette majú doraziť na trh v roku 2026.

Komplexné riešenie rozvoja elektrickej mobility vo firmách

Ak sa chcete dozvedieť komplexné informácie o téme elektrifikácie firemnej flotily, už 9. apríla chystáme podujatie eFleet Day 2025. Pôjde už o štvrtý ročník jedinečnej konferencie, ktorá bude hostiť odborníkov na elektromobilitu, zástupcov kľúčových inštitúcií a predajcov elektrických vozidiel. Tých prepája s firmami, ktoré majú záujem o rozvíjanie ekologickej dopravy.

eFleet Day 2025 v panelových diskusiách pokrýva všetky kľúčové oblasti z témy e-mobility. Od elektrifikácie vozového parku, cez možnosti financovania tohto prechodu až po problematiku nabíjania či vyhodnocovanie finančnej otázky. Ponúka odborné informácie, panelové diskusie, networking a osobné zoznámenie s najnovšími plne elektrickými vozidlami formou testovacích jázd.

Náš tip
Test Mercedes-Benz eSprinter 420 Long: Kráľ elektrických dodávok s vyše 400-kilometrovým dojazdom
12. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+