Segment vozidiel s karosériou kombi a elektrickým pohonom dlhé roky zíval prázdnotou. Naopak po uvedení modelu MG5 na jeseň minulého roka na slovenskom trhu prichádzajú s praktickou karosériou aj viaceré modely od európskych automobiliek – v nižšej strednej striede napríklad Peugeot e-308 SW či Opel Astra Sports Tourer Electric. Do segmentu vyššej strednej triedy čoskoro pribudne BMW i5 Touring, a práve tam má namierené aj Volkswagen s jeho najnovším modelom ID.7 Tourer, ktorý bol práve dnes (19.2.2024) predstavený svetu. My sme sa však už predtým zúčastnili novinárskej prezentácie na slnečnej Mallorce, a preto Vám nižšie môžeme priniesť informácie a fotografie z prvej ruky.
ID.7 je vlajkovou loďou medzi elektrickými modelmi Volkswagen. Na rozdiel od liftbacku však nejde o jedináčika v ponuke Volkswagenu, keďže modely Passat a Arteon vo verzii sedan/liftback v roku 2024 už nepokračujú vo výrobe. V prípade kombi tak bude mať zákazník pestrejšiu ponuku – popri zavedenom Arteone Shooting Brake a novom spaľovacom či hybridnom Passate Variant bude onedlho k dispozícii aj prvé plne elektrické kombi VW ID.7 Tourer.
Prvý koncept veľkého elektromobilu s karosériou kombi Volkswagen predstavil na jeseň 2019, kedy bola predstavená dizajnová štúdia VW ID. SPACE VIZZION. Výrobca avizoval výrobu sériovej verzie od roku 2023, vtedy sme sa dočkali uvedenia na trh liftbacku ID.7 a predstavenia maskovaných prototypov verzie kombi. Oproti avizovaným údajom sa mierne zhoršil koeficient odporu vzduchu z hodnoty cx = 0,24 na 0,25; zatiaľ čo sa liftback môže pýšiť nižšou hodnotou cx = 0,23.
Čo sa týka vonkajších rozmerov, od východiskového liftbacku sa nové kombi nelíši dĺžkou, šírkou a dokonca ani výškou (4 961 x 1 862 x 1 536 mm). Kľúčovým prvkom je však odlišná línia strechy. Vďaka väčšej výške vzadu však disponuje väčším priestorom pre cestujúcich v druhom rade.
Volkswagen ID.7 Tourer batožinový priestor
Základný objem batožinového priestoru predstavuje rovnakú hodnotu 545 litrov, no vďaka možnosti sklopenia operadiel zadných sedadiel do kolmejšej polohy (prostredníctvom výklopného oka zámku operadla) je možné ho zväčšiť až na 605 litrov. Najviac sa kombi líši objemom batožinového priestoru pri sklopení zadných sedadiel, vtedy narastie až na 1 714 litrov. V tomto prípade je “kufor” VW ID7 takmer dva metre dlhý.
Pohonné ústrojenstvo sa od liftbacku nelíši, základná verzia ID.7 Tourer Pro rovnako disponuje elektromotorom APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a pohonom zadnej nápravy. Čistá kapacita batérie je 77 kWh, maximálny nabíjací výkon dosahuje až 175 kW (nám sa v teste podarilo namerať ešte viac).
Väčší akumulátor pre vyšší dojazd
Ponuku rozšíri verzia Pro S, kde bude prvýkrát použitá nová batéria s čistou kapacitou 86 kWh. Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW a vozidlu poskytne dojazd približne 685 kilometrov podľa WLTP.
Aj v prípade kombi bude 15″ dislej infotainmentu so softvérom MIB4 súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako head-up displej s rozšírenou realitou.
Popri 19- a 20-palcových kolesách budú neskôr do ponuky zaradené aj 21-palcové disky. Paletu farieb rozšíri ďalší odtieň modrej, ktorý vozidlu veľmi svedčí. Ide o šedomodrú metalízu s jemným nádychom fialovej, ktorý výrobca ponúka pod názvom Stonewashed Blue.
Novinkou sú aj podsvietené predné a zadné logo výrobcu v prípade voľby príplatkových IQ.Light LED Matrix svetlometov. Liftback ID.7 sa pri svojom uvedení na trh musel zaobísť bez neho.
Maximálna hmotnosť prívesu je stanovená na 1 200 kg. Maximálne zvislé zaťaženie ťažného zariadenia je 75 kg, čo umožní aj prepravu dvoch elektrických bicyklov.
Volkswagen ID.7 Tourer cena
Cenovka nového modelu zatiaľ nebola stanovená. Vzhľadom na cenovku verzie liftback však možno očakávať, že sa základná cena bude pohybovať približne na úrovni 55 000 eur.
V polovici marca vám priblížime aj chystanú výkonnejšiu verziu s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorá sa zaradí na vrchol ponuky modelového radu ID.7.
Volkswagen ID.7 sme si podrobnejšie predstavili v redakčnom teste, počas ktorého sme vozidlo podrobili dôkladnej skúške vyše 1 000 km absolvovaných v rôznych jazdných režimoch, vrátane diaľnice či prímestského okruhu. Viac sa o systémoch, vlastnostiach, spotrebe či pocitoch z vozidla dočítate v samostatnom článku.