Modelový rok 2023 bude pre známe “muscle cars” Dodge Charger a Dodge Challenger koncom jednej éry. Ide totiž o poslednú generáciu, ktorá bude dostupná v tradičnom prevedení so spaľovacím motorom.
Náhrada už dorazí v elektrickej verzii a značka sa značí priniesť niečo, čo nesklame ani jej verných fanúšikov. Či sa jej to skutočne podarí ukáže až čas, no už dlhší čas hrdo vystavuje koncept Dodge Charger Daytona SRT, s ktorým to chce zjavne naplno skúsiť.
Koncept sa blysol aj počas nedávnej výstavy SEMA Show 2022, a pri tejto príležitosti sa Dodge podelil o niekoľko nových informácií. Na tému upozornil portál CarAndDriver. Zatiaľ ide len o základy, avšak také základy, na ktoré boli zástancovia športovej a poriadne dynamickej jazdy určite zvedaví.
Pre elektrický model Charger Daytona SRT sa počíta s trojicou prevedení. Základná verzia sa bude pýšiť výkonom 340 kW, respektíve 449 koní, stredná verzia pod kapotou bude ukrývať 440 kW, teda 582 koní.
V ponuke ale budú aj príplatkové vylepšenia “eStage 1” a “eStage 2”, ktoré by vlastne mali byť softvérovým odomknutím dodatočného výkonu na diaľku cez platformu Direct Connection.
Dodge uvádza, že pri základnej verzii sa výkon týmto spôsobom môže z 340 kW navýšiť na 370 kW alebo až 400 kW. Pri verzii začínajúcej na 440 kW sa zákazník vie po zakúpení softvérového vylepšenia dostať na 463 kW alebo 492 kW. Obidva modely využívať 400-voltovú architektúru.
V predaji sa má objaviť aj tretí variant Charger Daytona SRT s prívlastkom Banshee. V tomto prípade si ale značka podrobnosti necháva pre seba. Uvádza len to, že “Banshee” bude stáť na 800-voltových základov, ktorú môžeme poznať z elektromobilov Hyundai IONIQ 5 či Porsche Taycan.
Elektrifikácia neobchádza ani legendárne muscle cars. Dodge pripravuje tri modely
Medzi značky, ktoré sa rozhodli pustiť do elektrifikácie svojho portfólia sa prekvapivo rozhodol pripojiť aj výrobca legendárnych “muscle cars” Dodge. Materský koncern Stellantis to prezradil už pred niekoľkými mesiacmi. Teraz aktuálne plány upresnil priamo generálny riaditeľ značky Dodge, Tim Kuniskis. Téme sa venoval portál TheVerge.
Tradičná americká automobilka v roku 2024 ukončí výrobu zbožňovnaých modelov Charger a Challenger so spaľovacími motormi. Legendárnych “trhačov asfaltu” v horizonte dvoch rokov nahradia plne elektrické verzie, ktorá majú všetkým vyraziť dych a rozptýliť pochybnosti spojené s prechodom do elektrickej éry.
Dodge jednoducho intenzívne pracuje na tom, aby svojich fanúšikov nesklamal. Zatiaľ ale nie je celkom jasné, či bude naďalej používať aj ikonické názvy Charger a Challenger alebo pre svoje elektrické autá zvolí niečo úplne nové. V histórii značky ide o drastickú zmenu, takže by nebolo úplným prekvapením, keby to so sebou prinieslo aj nové označenia.
V príprave už tri modely
V roku 2024 má automobilka na trh priniesť svoj vôbec prvý športový elektromobil. Vývojári majú momentálne pracovať na prvotných návrhoch a novinka by mala byť predstavená v horizonte štyroch až piatich mesiacov. O aký model vlastne pôjde nateraz zostáva záhadou. Po predstavení spomínaného konceptu má nasledovať plug-in hybrid a tretie, zatiaľ nešpecifikované auto.
Dodge sa prechodu na elektromobility už viac nevyhýba, práve naopak. Pod krídlami koncernu Stellantis ho začal vítať . Vedenie automobilky verí, že úpravou produktovej ponuky sa podarí prilákať úplne nových zákazníkov. Napriek tomu sa stále aspoň trochu snaží pridržať svojho odkazu. Ako uviedol Kuniskis, Dodge nebude predávať obyčajné elektrické autá, zákazníkom prinesie “eMuscle”.