Elektrický roadster a dvojdverové kupé od Porsche je témou už dlhé roky. Výskumný prototyp elektromobilu Porsche Cayman e-volution automobilka ukázala už v roku 2017, no vtedy bolo jasné, že toto auto do výroby nepríde. Už pred vyše 5 rokmi však nemecký výrobca potvrdil, že nová generácia Porsche Cayman a Boxster bude čisto elektrická. Teraz boli prvé vozidlá zachytené na spy photos počas testovania v plnej premávke. Zábery sa objavili na britskom portáli AutoExpress.
Benzínovým motorom už odzvonilo a elektrický roadster Porsche 718 Boxster má byť predstavený už na prelome rokov 2025 a 2026. Krátko na to ho má doplniť kupé Porsche Cayman s pevnou strechou, ktoré bolo zachytené pri testoch.
Elektrické Porsche Cayman: Dizajn
Z pohľadu dizajnu pôjde skôr o evolúciu, typická silueta pre model Cayman zostala zachovaná. Pri elektromobile prekvapí umiestnenie bočného nasávacieho otvoru za spodnou časťou bočných dverí. Uvidíme, či pôjde len o dizajnový prvok, alebo plne funkčný prívod.
V minulosti mal veľký zmysel, keďže spaľovacie Porsche Cayman aj Boxster mali motor umiestnený až za kabínou pre posádku. Za účelom zníženia aerodynamického odporu sa však pri EV výrobcovia snažia minimalizovať podobné prvky, prípadne ich prispôsobiť na zlepšenie prúdenia vzduchu okolo karosérie.
Vpredu bude Cayman pravdepodobne zdieľať väčšinu dizajnových prvkov so svojím súrodencom Porsche Boxster BEV. Prototyp na týchto fotografiách a takmer všetky prototypy Boxsteru, ktoré boli doteraz špionážne zachytené na ceste, naďalej používajú svetlomety, ktoré vyzerajú takmer identicky ako na predfaceliftovom Taycane. Uvidíme, či sa ich dočká aj sériová podoba, alebo budú skôr podobné novému Porsche Taycan, ktoré sme v uplynulom roku niekoľkokrát vyskúšali.
Očakávame, že dôjde aj k rozsiahlej modernizácii interiéru s využitím množstva dizajnových a funkčných prvkov z Porsche 911 najnovšej generácie 992. K dispozícii by malo byť aj úplne nové digitálne rozhranie, ktoré bude pravdepodobne podobné tomu z elektromobilov Porsche Macan, či Taycan.
Technické parametre elektromobilov Porsche Cayman a Boxster
Pod rúškom tajomstva však zostáva použitá technika. Vzhľadom na to, že automobilka Porsche využíva výlučne 800 V architektúru, predpokladáme jej použitie aj tu.
Vzhľadom na kompaktné rozmery roadsteru, či dvojdverového kupé, však z rozmerových dôvodov pravdepodobne nebude k dispozícii až tak veľká kapacita batérie ako pri väčších modeloch. Vzhľadom na nižšiu hmotnosť, menšie rozmery a nízku stavbu karosérie si však takéto elektroauto vystačí aj s menšou baterkou. Ako to už pri Porsche býva zvykom, na počte variantov, či výkone, sa určite šetriť nebude.
Konkurencia v triede elektrických kupé a kabrioletov
Konkurencia je v tomto segmente zatiaľ veľmi slabá. Na našom trhu môže byť pre elektrické Porsche Boxster konkurentom napríklad MG Cyberster. Hoci nejde o prémiového výrobcu, k dispozícii je aj verzia s výkonom 510 koní. Na jeseň sme mali výnimočnú príležitosť využiť posledné teplé dni pri Jadrane poriadne otestovať tento kúsok pri ceste do Chorvátska a naspäť.
Keďže ide o jediný elektrický kabriolet aktuálne dostupný na slovenskom trhu, ťažko nájsť inú konkurenciu. V susedných krajinách však má zastúpenie napríklad talianska značka Maserati, ktorá prišla na jar s vlastným elektrickým kabrioletom GranCabrio Folgore.