MojElektromobil

Elektromobil e-tron od Audi bol predstavený ešte v septembri minulého roku. Teraz si ho už môžete poriadne poobzerať aj zblízka, konkrétne v Audi showroome Porsche Bratislava na Zlatých pieskoch.

Po elektrickom Audi R8 je tento model v skutočnosti druhým elektrickým modelom značky, no e-tron bol od začiatku vyvíjaný ako elektromobil. Audi uvádza, že si ho rezervovalo už 20 000 záujemcov.

Zaujímavé parametre

So svojimi slušnými parametrami môže konkurovať americkej Tesle Model X. Podľa cyklu WLTP má e-tron dojazd 400 km, čo je o približne 120 km menej ako konkurenčná Tesla. Dvojica elektromotorov disponuje výkonom 265 kW a ten je možné krátkodobo navýšiť až na 300 kW. Krútiaci moment dosiahne maximálne 664 Nm a batéria má kapacitu 95 kWh.

Diskutabilná spotreba

Spotreba sa má pohybovať relatívne vysoko – od 226 do 262 Wh / km a to stále podľa benevolentnejšej WLTP metodiky. Počkajme si však na testy z reálnej premávky. Tie prvé nevychádzajú najpozitívnejšie, Audi však ešte môže robiť tuning spotreby softvérovými úpravami.

Spotreba u elektromobilu je dôležitá aj z iných dôvodov ako u áut so spaľovacím motorom. Vyššia spotreba totiž neznamená iba vyššie náklady na elektrinu (tie sú v porovnaní s fosílnymi palivami nízke). Znamená aj to, že batéria s rovnakou kapacitou poskytne kratší dojazd, a nabíjanie rovnakého počtu kilometrov pri rovnakom nabíjacom výkone bude trvať dlhšie.

Poznáme slovenské ceny

Audi Slovensko vo svojom cenníku uvádza dve verzie e-tronu. Štandardná verzia Audi e-tron 55 quattro stojí 81 400 € s DPH. Verzia e-tron advanced 55 quatro, ktorá sa líši luxusnejšími doplnkami exteriéru, vás vyjde na 83 000 € s DPH.

Príplatok za virtuálne zrkadlá

Virtuálne spätné zrkadlá budú taktiež dostupné na slovenskom trhu a priplatíte si za ne presne 1 731 €. Tie namiesto klasických zrkadiel využívajú dve kamery a obraz z nich sa zobrazuje na OLED displeji pod bočnými oknami. Mimochodom, toto je prvýkrát, kedy výrobca automobilov použil vo svojom modeli displej s technológiou OLED.

S virtuálnymi zrkadlami klesne súčiniteľ odporu vozidla z 0,28 na 0,27. Pozitívny vplyv na dojazd tak majú, avšak pomerne zanedbateľný – zvýši sa iba približne o 2 kilometre.

Automobilka nevylučuje, že v budúcnosti prídu aj slabšie a lacnejšie verzie modelu. Aj s aktuálnou cenovkou však dostanete e-tron za menej ako Teslu Model X. Tá začína na sume 96 700 € bez DPH. Čoskoro by však mohla byť k dispozícii aj lacnejšia verzia Modelu X so softvérovo uzamknutou časťou batérie, ktorá má mať dojazd nižší o 8 %. Tá už je dostupná v USA, v Európe sa zatiaľ objednať nedá.

Mohlo by vás zaujímať

Náš tip
Audi e-tron: Takto vyzerá horúca novinka | FOTOGALÉRIA
22. februára 2019
Zdroj: Audi Slovensko, Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+