V Európskej únii sa v minulom roku zaregistrovalo 1 607 elektrických autobusov, čo je rapídny nárast oproti predchádzajúcemu roku. Čína stále dominuje s 98% podielom na globálnom trhu.
Podľa dát ACEA (Asociácia európskych výrobcov automobilov) mali e-busy 4% podiel na všetkých registráciách autobusov za minulý rok, čo je 170,5%-ný medziročný nárast. Ide však o agregovaný počet elektrických batériových, vodíkových aj plug-in hybridných autobusov.
Diesel poháňal 85% registrovaných autobusov. ACEA brala do úvahy len autobusy nad 3,5 tony.
Holandsko je najväčším trhom pre e-busy v Európe a v minulom roku sa tu predalo 381 e-busov. Ďalší v poradí sú Francúzsko s 285 registráciami a Nemecko so 187 registráciami. Elektrobus aktuálne testuje aj Dopravný podnik Banská Bystrica.
Diesel dominuje, no dopyt klesá
V rámci pohonných látok stále dominuje diesel s 85% podielom na registráciách v minulom roku. Autobusy na alternatívny pohon (APV) zastupovali 15% trhu. V údajoch sa stále bralo Spojené kráľovstvo ako člen EÚ, dáta pre Bulharsko, Chorvátsko, Maltu a Lotyšsko neboli k dispozícii.
V roku 2019 v EÚ dopyt po dieselových autobusoch mierne klesol o 3,1% na 34 123 kusov. Päť európskych trhov zaznamenalo až dvojciferný pokles registrácií. V celej EÚ bolo zaznamenaných len 8 autobusov s benzínovým pohonom.
Trh klasických hybridných autobusov (nie plug-in hybrid) v minulom roku podľa dát ACEA narástol o takmer 60%, pričom zastupuje 4,8% všetkých registrovaných autobusov s 1 918 kusmi.
Podiel registrovaných autobusov s alternatívnymi palivami bol v minulom roku 6,2% (2 504) s medziročným nárastom až takmer 70%. Zahŕňajú sa tu CNG, LPG, biopalivové a etanolové vozidlá. Najväčší percentuálny nárast zaznamenali autobusy na stlačený zemný plyn CNG (+238,8%).