MojElektromobil

Len nedávno sme vám priniesli článok, v ktorom sme písali o našom čitateľovi Kristiánovi. Tomu sa podarilo prejsť na svojej Tesle už viac ako 400 000 kilometrov a v článku sme zhrnuli aká je degradácia batérie či koľko ho stáli opravy. Teraz prichádzajú štatistiky z Kanady. Vodič totižto na svojej Tesle Model S 90D prešiel už viac ako 500 000 kilometrov, informuje DriveTeslaCA.

Dozvedeli sme sa aj informáciu, že prvá Tesla, ktorá prekonala hranicu 700 000 km patrí taxikárskej spoločnosti. Taktiež sa jedná o Kanadské údaje, ktoré DriveTeslaCA uverejnila na svojom X účte. Pozrime sa na to, ako vyzerá spomínaná 500-tisícová Tesla Model S 90D. Ide o model z roku 2016, v ktorom ju aj jej majiteľ začal používať.

Batéria dostala určite zabrať

Batérie elektromobilov od roku 2016 prešli výrazným technologickým posunom. Tie dnešné sú prepracovanejšie, majú väčšiu hustotu a taktiež sa dlhé roky pracovalo na ich efektivite. Batéria z roku 2016 po 500 000 kilometroch tak už musí byť zničená však? Opak je pravdou. Štatisticky dosiahla degradácia batérie tohto modelu len 12 % za 7 rokov. Čo to však znamená v číselnom vyjadrení?

Pri nákupe vozidla svietil pri plne nabitom aute na displeji predpokladaný dojazd 455 kilometrov. Dnes už to bude o čosi menej. Teraz podľa informácií svieti na displeji hodnota 412 kilometrov, čo nie je vôbec zlé. Pozrime sa však na to, čo všetko má vozidlo pôvodné a naopak čo musel majiteľ za tie roky vymeniť a koľko to stálo.

Vo vozidle sa stále nachádzajú nemenené:

  • Batéria (prevažne nabíjaná na Superchargeroch)
  • Motory
  • Klimatizácia
  • Zadné ramená
  • Ložiská
  • Nápravy
  • Posilňovač riadenia
  • PTC ohrievač
  • Sedadlá

Toto však museli vymeniť:

  • Brzdy (po 420 000 kilometroch) – 750 dolárov (711 €)
  • Odpruženie (po 465 000 kilometroch) – 1 500 dolárov (1423 €)
  • Kondenzátory a ventilátory klimatizácie (po 480 000 kilometroch) – 2 500 dolárov (2372 €)
  • Kľučky dverí – 800 dolárov (759 €)
  • Mechanizmus tichého zatvárania a západka kufra – 250 dolárov (237 €)
  • Vnútorný ventilátor – 120 dolárov (113 €)
  • Niektoré časti podvozku – 2 000 dolárov (1898 €)

Náš tip
Kristián na elektromobile najazdil už 400 000 kilometrov. Koľko minul na servis?
28. septembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+