Spoločnosť BYD predstavila nové revolučné batérie pre svoju platformu, ktoré označuje „flash-charge batérie“. Výrobca tvrdí, že batérie boli prepracované tak, aby umožnili oveľa rýchlejší prenos iónov v elektrolyte a menší odpor cez membránu, čo vedie k celkovo rýchlejšiemu nabíjaniu, informuje CNEVpost.
Počas prezentácie BYD uviedlo, že batérie podporujú až 1 000 voltov a nabíjacie prúdy až 1 000 ampérov, čo umožňuje nabíjanie až do výkonu jedného megawattu (1 MW). Na sociálnej sieti Weibo BYD oznámila, že je prvou spoločnosťou, ktorá dosiahla „globálnu masovú výrobu megawatového flash nabíjania s najvyššou rýchlosťou nabíjania 2 kilometre za 1 sekundu, čím z veľkej časti vyrieši problémy s nabíjaním počas cestovania.“
- Hyundai láka na elektromobily: Ku Ioniq 5 a 6 zadarmo wallbox alebo kredit na nabíjanie
- Slovensko opäť terčom posmechu. Aj v tejto oblasti sme hanbou Európy
- Nový cenník ZSE Drive, výsmech pre Slovensko, Trumpove divadlo aj krach európskej nádeje | Prehľad týždňa
Súčasná schopnosť nabíjania 10C je najvyššia medzi batériami, ktoré sú momentálne masovo vyrábané. Ukazovateľ ‚C‘ znamená pomer medzi veľkosťou batérie a nabíjacím výkonom. Pri 1C môže batéria s kapacitou 80 kWh byť nabíjaná maximálnym výkonom 80 kW. Pri 5C by rovnaká batéria mohla byť nabíjaná až do 400 kW.
Dva elektromobily sú už nachystané
Predobjednávky na modely Han L a Tang L s touto technológiou už začali a oficiálny štart predaja je plánovaný na začiatok apríla. Ceny začínajú na 270 000 juanoch (približne 34 000 eur). Han L EV podporuje nabíjanie až do 10 C, zatiaľ čo Tang L dosahuje 8,4 C. Pozoruhodný výkon, aky na trhu stále chýba. To znamená, že Tang L môže nabiť až 370 kilometrov za 5 minút, zatiaľ čo Han L až 400 kilometrov za rovnaký čas.

BYD tiež predstavila ultra-rýchlu nabíjaciu stanicu s výkonom až 1 000 kW (podľa niektorých správ až 1 360 kW), ktorá umožňuje nabíjanie pri 10C. Tieto nabíjačky budú inštalované v Číne, pričom BYD plánuje nainštalovať viac ako 4 000 nových „Megawatt Flash Charger-ov“ a podľa potreby pridať aj stacionárne úložiská energie na potrebné dodávky energie.
Čo k tomu dodať, niečo podobné na trhu chýba a dokonca to môže spôsobiť revolúciu v adaptácii elektromobilov bežnou verejnosťou. Vynárajú sa ale aj otázky bezpečnosti, a tiež či takýto nápor na batériu nebude rýchlo skracovať jej životnosť a celkovú využiteľnú kapacitu. Ako sa tomuto projektu bude dariť ukáže čas, no každopádne sa tešíme na výsledky.