Britský výrobca Ineos odkladá uvedenie svojho ohláseného elektrického terénneho vozidla Fusilier na trh. Po dvoch spaľovacích modeloch malo ísť o prvé elektrické terénne vozidlo tejto mladej značky. Rozhodnutie sa dotkne aj zmluvného výrobcu Magna.
Automobilka uviedla pre britský magazín Autocar, že odklad uvedenia elektrického modelu Fusilier na trh má dva dôvody: váhavé prijímanie elektrických vozidiel zákazníkmi a neistotu v odvetví elektromobilov, pokiaľ ide o clá a dane. Spoločnosť Ineos Automotive predstavila elektrické terénne vozidlo koncom februára. Na trh mala uviesť dve možnosti pohonu – plne elektrický a s benzínovým generátorom (predlžovačom dojazdu – range extenderom).
Spoločnosť Ineos Automotive pri februárovom predstavení ešte neposkytla údaje o výkone týchto dvoch možností pohonu. Podrobnosti o systéme pohonu a časový harmonogram uvedenia na trh mali byť pôvodne potvrdené na jeseň 2024.
Ineos predstavil svoj prvý elektromobil – off-road Ineos Fusilier 4×4
1.3.2024
Automobilka Ineos patrí medzi najmladšie na trhu, svoj prvý model Grenadier uviedla len na jeseň 2022. Vozidlo, ktoré má byť duchovným nasledovníkom pôvodného hranatého off-roadu Land Rover Defender spred roku 2015 dostalo minulé leto aj svojho súrodenca v podobe pick-upu s dvojkabínou Quartermaster. Teraz prišiel na rad aj menší elektrický model, Ineos Fusilier 4×4. Tému priniesol portál electrek.
Off-road už nemusí byť len o veľkom a ťažkom spaľovacom motore, a to si uvedomujú aj v Ineose. Spaľovacie radové šesťvalce od BMW s pohonom na naftu či benzín, ktoré poznáme z modelov Grenadier a Quartermaster tak v prípade nového modelu išli stranou a primárnym zdrojom energie sa tu stáva elektrická energia.
Dojazd Ineos Fusilier sa dá predĺžiť
Okrem čisto elektrického BEV však výrobca ponúkne aj verziu s dodatočným malým benzínovým motorom, ktorý však slúži len ako predlžovač dojazdu, a nie ako pohonná jednotka. Ten má poháňať generátor na nabíjanie batérie vtedy, keď nie je k dispozícii možnosť externého nabíjania. Keďže všetky terénne vozidlá Ineos sú určené na intenzívne používanie v teréne, predlžovač dojazdu môže dávať zmysel najmä pre expedičných dobrodruhov.
Spoločnosť Ineos Automotive však zatiaľ neposkytuje údaje o výkone týchto dvoch možností pohonu. Podrobnosti o systéme pohonu a termín uvedenia na trh majú byť potvrdené na jeseň 2024.
“Pri vývoji tohto vozidla sme rýchlo dospeli k záveru, že na to, aby sme sa posunuli smerom k dekarbonizácii, ale zároveň naďalej vyrábali autá, ktoré chcú zákazníci jazdiť, potrebujeme kombináciu technológií pohonu,”
Jim Ratcliffe, generálny riaditeľ spoločnosti Ineos
Ineos Fusilier sa vyvíja v spolupráci s výrobcom automobilov Magna Steyr (ktorý dlhoročne vyrába napríklad Mercedes-Benz G, alebo Jaguar I-Pace), ten bude model vyrábať vo svojej fabrike v rakúskom Grazi. Prvé dva modely – väčší Grenadier, a pick-up Quartermaster boli taktiež vyvinuté v spolupráci so spomínanou rakúskou firmou.
Mohlo by vás zaujímať:
- Takto vyzerá nabíjanie budúcnosti. Nabíjací hub ZSE Drive Landererova ponúkne zázemie aj najvyšší nabíjací výkon
- Test Honda CR-V e:PHEV: Vydaril sa Honde prvý plug-in hybrid pre Európu?
- V USA horela elektrická dodávka. Čo sa stalo? | Video
Aj Land Rover plánuje v druhej polovici dekády uvedenie svojho elektrického Defendera. Ten by sa mal spolu s jeho spaľovacím súrodencom vyrábať rovnako vo výrobnom závode v Nitre. Pred pár rokmi sa objavili informácie aj o testovaní vodíkového pohonu v modeli Defender.
Komu by sa nechcelo čakať na elektrický off-road novej generácie, môže zvoliť osvedčenú klasiku. Renovátorská dielňa Everrati má vo svojej ponuke aj restomod verziu pôvodného hranatého off-roadu Land Rover Defender s elektrickým pohonom.