MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. februára 2024 do 11. apríla 2024.

Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky či zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid.

Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách.

V šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk. Posledná kategória obsahuje mobilné aplikácie, ktoré majiteľom vozidiel uľahčujú každodenný život.

Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing: Elektrické SUV

Audi Q8 e-tron

Audi konečne zmenilo označovanie svojich elektrických modelov, a tak môžeme ihneď vedieť, o ktorý model konkrétne ide. Základné verzie “50 e-tron” majú osadenú batériu s využiteľnou kapacitou 89 kWh (95 kWh celková) a podporujú maximálny nabíjací výkon 150 kW. Stredné a najvyššie verzie 55 e-tron a SQ8 majú batérie s využiteľnou kapacitou 106 kWh (114 kWh celková) a podporujú maximálny nabíjací výkon až 170 kW. Väčšia batéria sa tak má z 10 na 80% svojej kapacity nabiť za približne 31 minút, čo zodpovedá dojazdu 420 kilometrov.

test Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron

Podporované je aj AC nabíjanie s výkonom 11 kW v základe, prípadne 22 kW s príplatkovou palubnou nabíjačkou. Nabitie väčšej batérie pri AC nabíjaní má byť otázkou 11 hodín a 30 minút (11 kW), prípadne 6 hodín pri 22 kW. Každý z modelov je vybavený podporou pre funkciu Plug & Charge.

BMW iX2 xDrive30

Samotné BMW zaraďuje svoj najnovší počin do kategórie Sports Activity Coupé. Novinka oproti svojmu predchodcovi mierne narástla, pričom dostala rozmery 4 554 x 1 845 x 1 590 mm. Na svet prichádza zatiaľ len jedna výkonnostná verzie, a to BMW iX2 xDrive30. Tú by mala v budúcom roku doplniť aj ďalšia výkonnejšia verzia. Keďže má v názve xDrive, znamená to, že príde s pohonom všetkých kolies a celkovým výkonom 230 kW a 494 Nm.

BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30

Takýto výkon umožní elektromobilu zrýchliť z 0 na 100 km/h za pekných 5,6 sekundy. To je presne identický čas s menším modelom BMW iX1 xDrive30. Batéria vozidla dostala kapacitu 64,8 kWh, čo by malo stačiť na 417-449 km dojazdu podľa štandardov WLTP. Podľa oficiálnych informácií je možné. nabíjanie maximálnym výkonom 130 kW na DC nabíjačke, či 11 kW na AC nabíjacej stanici.

Dongfeng T5 EVO EV

Na slovenskom trhu sa pomaly udomácňujú aj čínske automobilky, ktoré vyrábajú elektromobily. Zaujímavým zástupcom je model Dongfeng T5 EVO EV, ktorý je vybavený elektromotorom s výkonom 150 kW. Ten poskytuje krútiaci moment na úrovni 340 Nm. Poteší veľká kapacita batérie, až 85,9 kWh, ktorá zabezpečí naozaj slušný dojazd. Podľa metodiky WLTP je to až 521 kilometrov.

Dongfeng T5 EVO EV | Foto: Dongfeng Motor Slovensko

Vozidlo ponúka DC nabíjanie s maximálnym výkonom 80 kW. Medzi ďalšie benefity T5 EVO EV patrí inteligentný parkovací systém, rozpoznávanie a implementácia hlasových povelov, duálne displeje informačného a navigačného systému a ukazovatele za volantom, tempomat, elektrické nastavovanie predných sedadiel, elektrické vyhrievanie zrkadiel, svetelný a dažďový senzor.

Hyundai IONIQ 5

Klasický Hyundai IONIQ 5 prešiel modernizáciou, ktorá prináša množstvo zaujímavých vylepšení. Za zmienku stojí, že k výrazným zmenám prišlo už v marci 2023, kedy bol predstavený modelový rad IONIQ 5 MY23.

Hyundai IONIQ 5 TEST
Hyundai IONIQ 5

Okrem iného vtedy došlo k navýšeniu kapacity batérie z pôvodných 72,6 kWh na 77,4 kWh, čím sa navýšil aj dojazd tohto elektromobilu. Rovnaký scenár sa teraz opakuje aj pri vynovení modelu pre rok 2024. Kapacita batérie narastie o necelých 7 kWh na najnovšiu hodnotu 84 kWh. Podľa informácií z tlačovej správy by sa mal dojazd po tejto úprave zvýšiť z 507 na 570 kilometrov, podľa metodiky WLTP.

Modernizovaná verzia Hyundai IONIQ 5 prichádza aj s novým infotainment systémom Navigation Cockpit (ccNC). Príjemným prekvapením je pridanie podpory pre softvérové aktualizácie vzduchom, takzvané OTA aktualizácie.

Kia EV9

Ide o prvé elektrické vlajkové SUV spoločnosti, ktoré dostalo 3 rady sedadiel a nové technológie. Postavené na modulárnej platforme E-GMP, ktorá zabezpečí, že vozidlo pôsobí športovo. Celkový dojazd vozidla sa podľa WLTP pohybuje na úrovni 541 km. Batéria tohto SUV podporuje ultrarýchle 800-voltové nabíjanie, ktoré dokáže za 15 minút zabezpečiť až 239 km dojazdu.

Kia EV9 test
Kia EV9

V ponuke sú tri verzie. Základná ponúka akumulátor s kapacitou 76,1 kWh, pohon zadných kolies a výkon 160 kW. Na stovku sa dostane za 8,2 sekundy. Verzia Long Range má o 10 kW nižší výkon, no veľkú 99,8 kWh batériu a na stovku zrýchli za 9,4 sekundy. Tým najlepším v ponuke je verzia AWD s rovnako veľkou batériou, pohonom všetkých kolies a výkonom 283 kW. Tomuto variantu trvá akcelerácia len 6 sekúnd.

Mercedes-Benz EQE SUV

Mercedes ide do elektromobility naplno, už stihol elektrifikovať aj svoje najvyššie série, dokonca ponúka aj varianty SUV. A to je prípad aj tohto elektromobilu, ktorý patrí medzi najpriestrannejšie modely svojej kategórie, no súčasne je rozmerovo kompaktnejšie ako sedan. Pochváliť sa tiež môže veľkým akumulátorom s kapacitou rovných 100 kWh, z čoho je 90,6 kWh využiteľných. Vďaka tomu je vozidlo na jedno nabitie prejsť 508 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Mercedes-Benz EQE SUV
Mercedes-Benz EQE SUV

Podporovaný je maximálny nabíjací výkon 170 kW, čo znamená, že na vhodnej DC nabíjacej stanici sa 15 minút nabíjania pretaví do 220 kilometrového dojazdu. Palubná nabíjačka pre AC nabíjanie má v základe 11 kW, za príplatok je možné siahnuť po 22 kW verzii. Poháňané sú všetky štyri kolesá a celkový systémový výkon je až 300 kW (408 koní) pri 858 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h.

MINI Countryman SE ALL4 (BEV)

Čisto elektrické mini prichádza vo veľkom štýle. Vo verzii SE ponúka systémový výkon 230 kW (313 koní), vďaka čomu zrýchli na stovku len za 5,6 sekundy. Palubná nabíjačka s výkonom 11 kW nabije batériu s kapacitou 64,6 kWh približne za 6 hodín. Maximálny výkon DC nabíjania je 130 kW, čo zabezpečí nabitie z 10 na 80 percent za 29 minút.

MINI Countryman SE
MINI Countryman SE | Zdroj: MINI

Vozidlo ponúka dojazd do 432 kilometrov podľa metodiky WLTP a samozrejme aj pohon všetkých kolies. Nechýba štedrý batožinový priestor s objemom 460 litrov, po sklopení zadných sedadiel ponúkne objem 1450 litrov. Už tradične nesmie chýbať drsný výzor, no MINI toto SUV postavilo tak, aby vás komfortne zaviezlo tam, kam potrebujete.

Nissan Ariya

Elektrický Nissan Ariya je k dispozícii vo viacerých variantoch. Základom je model so 63 kWh batériou (využiteľná kapacita), výkonom 160 kW a krútiacim momentom 300 Nm. V tejto verzii dokáže vozidlo na stovku zrýchliť za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 160 km/h. Čo sa týka nabíjania, maximálny DC výkon majú všetky tri vezie rovnaký – 130 kW. Ďalej je k dispozícii model s 87 kWh batériou a výkonom 178 kW, ktorý ponúka dojazd 500 km.

Nissan Ariya
Nissan Ariya

Vrcholom ponuky je najvýkonnejší variant s dvoma elektromotormi a pohonom všetkých kolies, výkonom 225 kW a krútiacim momentom 600 Nm. Na stovku dokáže zrýchliť za 5,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 200 km/h.

Peugeot e-2008

Peugeot e-2008 patrí medzi populárne modely značky a nedávno sa dočkal viacerých vylepšení. Napríklad ponúka nový vzhľad svetiel, zvislé LED pásy denného svietenia na krajoch prednej masky, nové zadné svetlomety či celkovú úpravu prednej strany. Nechýba ani najnovšia verzia znaku Peugeot. Zmeny sa samozrejme udiali aj vo vnútri.

Peugeot e-2008 elektromobil
Peugeot e-2008 | Zdroj: Peugeot

Nový Peugeot e-2008 prešiel celkovou optimalizáciou, pretože po novom má dojazd až 406 kilometrov, čo je o 61 kilometrov viac než v prípade doterajšej verzie. Kombinovaná spotreba sa pohybuje na úrovni 15,2 až 15,3 kWh na 100 km. Palubná nabíjačka má v základe výkon 7,4 kW, no za príplatok je možné dostať aj 11 kW výkon. Na verejných DC nabíjacích staniciach bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW,  kedy nabíjanie z 20 na 80 % kapacity potrvá približne 30 minút.

Porsche Macan 4

Porsche elektrifikovalo aj obľúbené SUV Macan a dostalo veľmi zaujímavé parametre. Vo vnútri sa nachádza elektromotor s výkonom 285 kW (387 koní), ktorý sa čiastočne dokáže dostať až za 408 koní. Vozidlo ponúka krútiaci moment 650 Nm a maximálna rýchlosť je na úrovni 220 km/h.

Porsche Macan 4
Porsche Macan 4 | Zdroj: Porsche

Hrubá kapacita batérie je rovných 100 kWh (95 kWh využiteľných), čo postačí na dojazd až do 784 km v meste podľa WLTP. Zaujme napríklad aj 270 kW DC nabíjanie, vďaka ktorému sa akumulátor nabije z 10 na 80 percent za 21 minút. Palubná nabíjačka ponúka výkon 11 kW.

Škoda Enyaq Coupé

Enyaq v najvyššej konfigurácii vo verzii Coupé nielen že stojí veľa peňazí, no púta pozornosť svojím skvelým dizajnom a zaujímavými parametrami. Medzi slovenskou klientelou je mimoriadne populárny.  Enyaq Coupé RS ponúka vďaka dvom elektromotorom pohonom všetkých kolies a výkonom 220 kW. Fanúšikom športovej jazdy tak ponúka plnohodnotný zážitok, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 180 km/h, čo je o 20 km/h viac ako v prípade ostatných výkonových verzií.

Škoda Enyaq iV Coupe RS TEST
Škoda Enyaq RS Coupé

Prináša lepšiu aerodynamiku, ktorá ešte viac predlžuje jeho dojazd na jedno nabitie, pričom takto dokáže prejsť viac ako 522 kilometrov. Disponuje najmodernejšími technológiami, ktoré zabezpečujú efektívne využitie energie a maximálne pohodlie pre pasažierov. Súčasťou štandardnej výbavy tejto verzie je predná maska Crystal Face so 131 LED diódami, ktoré osvetľujú vertikálne lamely a horizontálnu linku prednej masky.

Subaru Solterra

Elektrické Subaru Solterra je v základe dostupné vo verzii s pohonom predných kolies a elektromotorom s výkonom 150 kW. V ponuke bude aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies a dvojicou elektromotorov s výkonom po 80 kW. Systémový výkon tejto verzie teda predstavuje 160 kW.

Subaru Solterra
Subaru Solterra | Zdroj: Subaru

Obidve verzie do vienka dostávajú batériu s kapacitou 71,4 kWh, ktorá má v prípade verzie s pohonom predných kolies zabezpečiť dojazd až 530 kilometrov (WLTP). V prípade verzie s pohonom všetkých kolies sa uvádzaný dojazd znižuje na 460 kilometrov. Podporovaný je maximálny nabíjací výkon 150 kW, čo znamená, že nabitie batérie na 80% prebehne za 30 minút.

Toyota BZ4X

Prvý čisto elektrický počin jednej z najväčších automobiliek sveta, ktorá elektrifikáciu takpovediac začala so svojimi kvalitnými hybridnými vozidlami. Toyota bZ4X disponuje akumulátorom s celkovou kapacitou 71,4 kWh, z čoho je 64 kWh využiteľných. Podľa automobilky to postačí na dojazd 516 km (WLTP) v prípade verzie s predným náhonom. Štvorkolka ponúka o niečo kratší dojazd.

Toyota bZ4X
Toyota bZ4X

Maximálny výkon DC nabíjania je na úrovni 150 kW, čo zabezpečí nabitie z 10 na 80 % kapacity približne za 30 minút. V nastaveniach je možné zvoliť aj nižší výkon, a to 50, 75, 100 alebo 125 kW. To isté platí aj pre zníženie výkonu palubnej nabíjačky, ktorej maximálny výkon je 11 kW. Zaujímavý a agresívny dizajn tohto elektromobilu je jeho veľkým plusom a na cestách je ľahko rozoznateľný. Jeho súčasťou je aj viacero aerodynamických prvkov, ako napríklad otvory zasadené hlboko do rohov predného nárazníka, plný kryt na spodku vozidla či delený strešný spojler.

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 dorazil na Slovensko vo vylepšenej verzii. Ponúka batériu s kapacitou 77 kWh a disponuje vysoko účinným pohonom, čo znižuje spotrebu energie a zvyšuje výkon. Je to vďaka novému elektromotoru na zadnej náprave a vylepšenej batérii. Model s pohonom zadných kolies teraz disponuje motorom s výkonom 210 kW (286 koní) – o 60 kW viac než ich predchodcovia.

Volkswagen ID.4 GTX TEST
Volkswagen ID.4 GTX

To zvyšuje krútiaci moment z 310 na 545 Nm, čo predstavuje zvýšenie o 75 %. Navyše, výkon modelu s pohonom všetkých kolies ID.4 Pro 4MOTION sa zvýšil o 15 kW (21 koní). Modely GTX zrýchlia z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Športový model ID.4 GTX s pohonom všetkých kolies má výkon 250 kW (340 koní), čo je nárast o 30 kW (41 koní).

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5 je k dispozícii v troch verziách. ID.5 Pro s výkonom 128 kW (174 koní), ID.5 Pro Performance s výkonom 150 kW (204 koní) a nechýba ani najvýkonnejší model GTX s výkonom 220 kW (299 koní). Čo sa týka nabíjania, v tomto smere nastali pozitívne zmeny v porovnaní s ID.4. Palubná nabíjačka zostáva s výkonom 11 kW, no výkon DC nabíjania sa zvýšil zo 125 kW na 135 kW.

Volkswagen ID.5 GTX TEST
Volkswagen ID.5 GTX

Od modelu ID.4 ho odlišuje zmenený predný nárazník, lakované obklady dverí a nová línia strechy. Model ID.5 GTX sa ďalej líši väčším otvorom na prívod vzduchu v nárazníku a sériovými svetlometmi IQ.Light LED-Matrix s adaptívnymi diaľkovými svetlami, ako aj 3D zadnými LED svetlami.

Volvo EX90

Plne elektrické Volvo EX90 je priamym nástupcom známej spaľovacej verzie XC90, čo znamená, že ide o model postavený na samotnom vrchole ponuky. Z pohľadu nabíjacích technológií je tu prítomná hardvérová podpora pre takzvané obojsmerné nabíjanie – V2L aj V2G, reálne to bude možné využívať len “na vybraných trhoch”. Nechýba ani podpora pre Plug & Charge. Využívaná je batéria s kapacitou 111 kWh, Volvo však neprezrádza podrobnosti o rýchlosti nabíjania.

Volvo EX90
Volvo EX90 | Zdroj: Volvo

V štandardne ponúka pohon všetkých kolies s dvojicou elektromotorov a celkovým výkonom 380 kW a krútiacim momentom 910 Nm. Informácie o zrýchlení či maximálnej rýchlosti neboli zverejnené. Ako už bolo zverejnené v rámci predošlých informácií, výrobca vyzdvihuje koeficient odporu vzduchu s hodnotou Cd 0,29.

Organizátor

 

3. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+