Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. februára 2024 do 11. apríla 2024.
Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky či zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid.
Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách.
V šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk. Posledná kategória obsahuje mobilné aplikácie, ktoré majiteľom vozidiel uľahčujú každodenný život.
Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing: Nominácia verejnosti
Citroën ë-Berlingo
Model Citroën ë-Berlingo je určený pre všetkých bez ohľadu na vek, ktorí majú radi aktívny životný štýl a záleží im na životnom prostredí. Nájdu v ňom ideálneho praktického a všestranného partnera, s ktorým si môžu pokojne vychutnávať všetky voľnočasové aktivity.
Elektrický Berlingo je vybavený elektromotorom s výkonom 100 kW (136 koní) a akumulátorom s kapacitou rovných 50 kWh. To by malo podľa automobilky stačiť na celkový dojazd na úrovni 280 km (WLTP). K dispozícii je v 5 aj 7-miestnej verzii vo veľkostiach M a XL.
Citroën ë-C3
Elektrický hatchback Citroën ë-C3 s výškou 1,57 metra vyrástol na platforme “Smart Car” a do vienka dostal elektromotor s výkonom 83 kW, respektíve 113 koní. Z nuly na stovku sa rozbehne za 11 sekúnd a maximálna rýchlosť modelu dosahuje 135 kilometrov za hodinu.
Osadená je tu LFP batéria s kapacitou 44 kWh, čo má byť dostatok na dosahovanie 320 kilometrového dojazdu, podľa metodiky WLTP. Na nabíjanie je možné využívať aj AC palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW, kedy má nabíjanie z 20 na 80 % trvať približne 2 hodiny 50 minút.
V tomto prípade ale treba upozorniť, že 11 kW nabíjačka je za príplatok. Vo výbave je základom 7 kW nabíjačka, ktorá batériu z 20 na 80 % nabije za približne 4 hodiny a 10 minút. Čiastočným prekvapením môže byť prítomnosť DC nabíjania s výkonom 100 kW, kedy nabíjanie v rozsahu z 20 na 80 % trvá 26 minút.
Citroën ë-Jumper
Úžitkový elektromobil Citroën ë-Jumper je v ponuke v dvoch verziách. Tá lepšia ponúka akumulátor s kapacitou 70 kWh a WLTP dojazdom na úrovni 340 km, tá slabšia má 37 kWh akumulátor a dojazd 200 km. S nákladom s hmotnosťou 3,5 tony je maximálna rýchlosť 110 km/h, so štvortonovým nákladom je to 90 km/h.
Jumper je dostupný v 4 dĺžkach a 3 výškach. Má užitočné zaťaženie až 1890 kg (na podvozku s kabínou), ložný objem až 17 m3 a GVW (celková povolená hmotnosť), čo mu umožňuje uniesť až 4 tony.
Citroën ë-Jumpy
Citroën ë-Jumpy preto prichádza v troch rôznych dĺžkach karosérie – XS, M, XL. Od nich sa následne odvíja aj možná kapacita batérie a maximálny dojazd na jedno nabitie.
Pre všetky tri modely karosérie bude k dispozícii batéria s kapacitou 50 kWh, ktorá bude postačovať pre dojazd 230 km, a to podľa normy WLTP. Batéria s vyššou kapacitou 75 kWh, ktorá bude poskytovať dojazd 330 km podľa WLTP, bude možné dodať iba k modelom M a XL.
Čo sa týka výkonu, výrobca udáva maximum 100 kW alebo 136 koní a krútiaci moment 260 Nm. Maximálna rýchlosť je 130 km / h a to bez obmedzenia vplyvom jazdného režimu. K dispozícii sú tri, a to Eco, Normal a Power.
DS4 E-TENSE
DS 4 je už teraz veľmi pozitívne vnímaný ako plug-in hybridné vozidlo, o to lepšie vyhliadky má prichádzajúci model s čisto elektrickým pohonom. Ten by dokonca mal prísť so zaujímavými parametrami, napríklad veľkou batériou, nízkou spotrebou a slušným dojazdom. Automobilka DS berie elektromobilitu naozaj vážne a už v roku 2027 plánuje mať svoj vozový park elektrický.
Kia EV5
Nová Kia EV5 má byť kompaktné rodinné SUV, ktoré využijú najmä rodiny s deťmi. Podľa prieskumu spoločnosti berú mileniáli (cieľová skupina) auto nie len ako prostriedok na presúvanie po meste, no ako rozšírenie svojho bývania. Niečo ako miestnosť navyše. Aj preto prispôsobila interiér takémuto zákazníckemu štýlu.
Na výber sú tri varianty. Základný Standard Range ponúka 58 kWh akumulátor a elektromotor s výkonom 160 kW poháňajúci predné kolesá. Ďalej je k dispozícii verzia Long Range s predným náhonom, výkonom 160 kW a 81 kWh batériou. Vrcholom ponuky je Long Range AWD model s rovnako veľkou batériou, pohonom všetkých kolies a výkonom 225 kW.
Mercedes-Benz Trieda G
Ikonické „Géčko“ sa historicky prvýkrát predstaví v čisto elektrickej verzii. Vozidlo sa síce nedávno dočkalo modernizácie, no zatiaľ je v ponuke len s benzínovými a naftovými motormi. To sa čoskoro zmení a tak si budeme môcť v roku 2024 vychutnať aj elektromobil Mercedes-Benz G. Výrobca síce presné špecifikácie zatiaľ tají, no hovorí sa o parametroch špičkovej úrovne.
Elektromobil Mercedes-Benz EQG má mať dojazd na úrovni až 640 kilometrov a podporovať nabíjanie rýchlosťou až 200 kW. Koncept používal štyri samostatné elektromotory, či sa tohto riešenia dočkáme aj v produkčnej verzii však zatiaľ známe nie je.
Peugeot e-3008
Základom nového E-3008 je platforma STLA Medium skupiny Stellantis, navrhnutá výhradne pre budúce elektrické vozidlá. Táto platforma v kombinácii s krátkym rázvorom 2,73 m a neuveriteľnou kapacitou batérie 98 kWh umožňuje E-3008 poskytnúť najlepší dojazd vo svojej triede, až 700 km. Nabíjací port nájdete na zadnej ľavej strane. Štandardný model obsahuje trojfázovú 11 kW nabíjačku, ale za príplatok je možné zakúpiť trojfázovú 22 kW nabíjačku.
Pre rýchle nabitie pomocou jednosmerného prúdu na rýchlo-nabíjačke môže využiť výkon 160 kW. To umožňuje štandardnému modelu E-3008 nabiť z 20 % na 80 % len za pol hodiny. Variant s predĺženým dojazdom sa má nabíjať ešte rýchlejšie.
Polestar 4
Základná verzia “Long Range Single Motor” prichádza s 200 kW (272 koňmi) a elektromotorom na zadnej náprave. Batéria má kapacitu 100 kWh a udávaný dojazd je 610 kilometrov.
Drahšia verzia Long Range Dual Motor má elektromotor na prednej aj zadnej náprave a celkový výkon sústavy je 400 kW (544 koní). Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 3,8 sekundy. Kapacita batérie je rovnaká, 100 kWh, no dojazd v prípade tohto modelu dosahuje 580 kilometrov, podľa WLTP.
Obidva varianty “Long Range” prevedenia podporujú nabíjanie výkonom 200 kW pri využívaní DC nabíjacích staníc a 22 kW pri AC nabíjaní. Súčasťou štandardnej výbavy je tepelné čerpadlo aj podpora funkcie V2L, ktorá zabezpečí nabíjanie externých zariadení.
Porsche Macan
Elektrický Macan je k dispozícii v dvoch variantoch. Oba modely využívajú úplne nové elektromotory namontované na prednej aj zadnej náprave. Začnime s Macanom 4, ktorý produkuje až 408 k (300 kW) a krútiaci moment 650 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá 5,2 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 215 km/h.
Macan Turbo ponúka výkon zvýšený na 639 k (470 kW) a krútiaci moment neuveriteľných 1 130 Nm. Šprint z nuly na stovku trvá len 3,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 260 km/h.
Renault 5 E-Tech
Svojim retro dizajnom nadväzuje na pôvodný Renault 5, ktorý bol skutočnou legendou. Vyrábal sa od roku 1972 a svojho času bol jedným z najrozšírenejších západných áut v socialistickom Československu. Model s akumulátorom s kapacitou 52 kWh sľubuje dojazd až 400 km podľa WLTP. Táto batéria sa bude ponúkať v kombinácii so 110 kW motorom, ktorý už poznáme z modelov Megane E-Tech a Scenic E-Tech. Rýchlosť DC nabíjania sa pohybuje až na úrovni 100 kW. Batéria s nižšou kapacitou 40 kWh bude k dispozícii neskôr s výkonovými verziami 70 a 90 kW. Pri nej môžeme počítať s DC nabíjaním o rýchlosti až 80 kW.
V prípade oboch akumulátorov výrobca sľubuje dobu nabíjania zo stavu 15 na 80 % kapacity do 30 minút. Vďaka zjednodušenej architektúre batérie došlo k úspore hmotnosti. Hmotnosť akumulátorov sa tak bude pohybovať v rozmedzí 200 až 250 kg. Nový Renault 5 bude vybavený obojsmernou palubnou nabíjačkou s technológiou V2G (vehicle-to-grid). V2G umožňuje vozidlu napájať akékoľvek externé zariadenie energiou zo svojho akumulátora. Napájanie pri 220 V bude možné až do výkonu 3,7 kW.
Tesla Cybertruck
Tesla po dlhom čase odhalila ceny, dojazd, výbavy a ďalšie špecifikácie modelu Cybertruck, ktorý sa už začal aj oficiálne predávať. Zatiaľ na trhu v Amerike. Vozidlo je momentálne v ponuke v troch základných verziách. Jednomotorovej s pohonom zadných kolies, dvojmotorovej s pohonom všetkých kolies a trojmotorovej.
Tento elektromobil zaujme viacerými parametrami. Napríklad mimoriadne odolnou a obrovskou konštrukciou. Vďaka nízko položenej batérii odolá aj prevráteniu Cybertruck má odolať aj strelným zbraniam. Ďalšou zaujímavosťou je volant. Ten je podobný ako má napríklad nový Model S Plaid, no prináša technológiu steer-by-wire, čiže riadenie kolies je ovládané elektronicky bez priamym spojením volantu s riadením prostredníctvom tyče.
Tesla Model 3
Najnovším modelom v ponuke je Highland. Po vizuálnej stránke sa mali najväčšie zmeny odohrať na prednej časti vozidla, ktorá je teraz uhladenejšia a nižšia. Zmene sa nevyhli ani svetlomety, ktoré sú užšie.
Tesla uvádza, že pri aktuálnom facelifte vymenila viac než polovicu dielov svojho populárneho elektromobilu, hoci treba povedať, že nie je celkom jasné čo všetko metrika zahŕňa. Jasné je však to, že dizajnéri si do parády zobrali interiér, kde sa odohralo množstvo zmien – do očí hneď udiera pridaná 8-palcová dotyková obrazovka pre pasažierov na zadných sedadlách (ovládanie klimatizácie a multimediálneho systému). Veľkosť obrazovky v prednej časti zostala zachovaná na 15,4-palcovej uhlopriečke, avšak rámiky okolo majú byť tenšie a celkovo tak pôsobí väčšia.
Zvukový systém si polepšil tiež. Namiesto doterajších 14-tich má teraz až 17 reproduktorov. Odstránené mali byť páčky pre ovládanie smeroviek a radenie. Smerovky sa teraz zapínajú cez tlačidlá na volante a radenie sa ovláda cez dotykovú obrazovku
Tesla Model Y
Tesla Model Y je momentálne najpopulárnejším elektromobilom na planéte. V minulom roku sa dokonca dočkala titulu najpredávanejšieho vozidla celkovo, do štatistiky boli započítané aj spaľováky. Momentálne je na trhu k dispozícii v dvoch verziách. Model Long Range ponúka náhon na všetky kolesá, akumulátor s kapacitou 75 kWh (netto) a výkon až 378 kW (514 koní). Z nuly na stovku zrýchli za rovných 5 sekúnd a maximálna rýchlosť je na úrovni 217 km/h.
Verzia Performance ide parametrami ešte ďalej. Pri rovnako veľkej batérii a pohone všetkých kolies ponúka výkon až 393 kW (534 koní). Na stovku zrýchli len za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 250 km/h. Aj napriek tomu, že ide o SUV, Model Y sa môže pochváliť nielen štedrým priestorom a naozaj veľkým objemom batožinového priestoru, ale aj zaujímavými spotrebami a skvelým dojazdom.
Xiaomi SU7
K dispozícii sú dve výkonnostné verzie. Tá prvá prichádza s jedným motorom, výkonom 220 kW, krútiacim momentom 400 Nm a pohonom zadných kolies. Z nuly na stovku sa rozbehne za 5,28 sekundy. Osadená je tu batéria s kapacitou 73,6 kWh pre dojazd 668 kilometrov, avšak podľa metodiky CLTC.
Výkonnejší model poháňa všetky kolesá a obsahuje 2 elektromotory s kombinovaným výkonom 425 kW a krútiacim momentom 838 Nm. Výkonnejšia verzia sa sa na stovku rozbehne za 2,78 sekundy a konkurovať bude napríklad dobre známemu elektromobilu Tesla Model S Plaid. Xiaomi SU7 Max do vienka dostáva batériu s kapacitou 101 kWh pre dojazd až 800 kilometrov, opäť podľa metodiky CLTC.
Model stojí na 800 V architektúre, čo sa podpisuje na podpore ultrarýchleho nabíjania. Už 5 minút nabíjania má priniesť dostatok energie na 220 kilometrový dojazd a 15 minútové nabíjanie to posúva až na 510 kilometrov.
Podrobné podmienky a pravidlá ankety nájdete priamo na stránke ankety ElektromobilRoka.sk.
Generálny partner
Hlavný partner