MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje. Na trhu dnes nájdete desiatky špičkových modelov. Práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie.

Svoje špičkové elektromobily a plug-in hybridy má v ankete zaradené aj Hyundai. Nájdete ich prakticky v každej kategórii ankety. Niekedy máte na výber dokonca z viac ako jedného zástupcu značky, veď ponuku má poriadne širokú. Ktoré jej modely sa ale prebojovali do medzi finalistov ankety Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing?

INSTER a KONA ako skvelí reprezentanti mestskej elektromobility

Hyundai tento rok naplno vstupuje do segmentu malých a cenovo dostupných mestských elektromobilov s modelom INSTER. O dostatočne dynamickú jazdu sa stará elektromotor s výkonom 84,5 kW. Tento subkompaktný elektromobil sa pýši batériou s kapacitou 49 kWh, čo sa pretavuje do dojazdu až 370 kilometrov. Už približne pol hodina na nabíjacej stanici stačí na to, aby sa batéria vyšvihla z 10 na 80 %.

Tento drobec je vybavený aj funkciou Vehicle-to-Load (V2L), vďaka ktorej umožňuje napájať, alebo nabíjať elektrické zariadenie. Slúžia na to zásuvky v interiéri aj na vonkajšej strane vozidla. Zaujímavé parametre v spojení s atraktívnou cenou novinku stavajú do pozície skvelého modelu pre vstup do sveta elektrickej jazdy. Hlasovať zaň môžete v kategórii Mestský Elektromobil.

Zdroj: Hyundai

Hyundai KONA Electric druhej generácie prináša vylepšenia v prakticky všetkých oblastiach. Dĺžka novej Kony je 4 355 mm, šírka 1 825 mm, výška 1 575 mm a rázvor dosahuje hodnotu 2 660 mm. Zväčšenie rozmerov sa podpísalo na priestrannejšom interiéri. Po stránke dizajnu je KONA jedinečným vozidlom, ktoré si na ceste ťažko pomýlite s iným. Zaujímavým prvkom sú najmä LED pásiky, ktoré tvoria tenkú líniu po celej šírke auta vpredu aj vzadu.

Hyundai KONA Electric je dostupná v dvoch verziách: Štandardný dojazd s výkonom 99 kW a batériou s kapacitou 48,6 kWh a dlhý dojazd s výkonom 150 kW a batériou s kapacitou 64,8 kWh. Obidve verzie majú zhodný maximálny krútiaci moment 255 Nm. Dojazd pre verziu s väčšou kapacitou 64,8 kWh s kolesami R17 dosahuje 510 km, podľa WLTP. Doba nabíjania z 10 % na 80 % je 41 minút na rýchlonabíjačke.

Funkcia Vehicle-to-Load (V2L) či funkcia digitálneho kľúča Hyundai Digital Key 2 Touch robia z modelu KONA moderného spoločníka nielen v mestskej premávke.

Zdroj: Hyundai

IONIQ 6 je štýlová a efektívna limuzína

Hyundai IONIQ 6 sa vyznačuje najmä elegantným a menej tradičným tvarom označovaným ako streamliner, ktorým sa už na prvý pohľad odlišuje od zástupu konkurentov. Poteší najmä jeho aerodynamika (Cx = 0,21). To vplýva aj na celkovú spotrebu vozidla. Tá podľa štandardov WLTP dosahuje 15,1 kWh/100 km (verzia 4×4, pneumatiky R18), čím sa IONIQ 6 radí medzi najefektívnejšie elektromobily.

IONIQ 6 vyniká obrovským rázvorom (2 950 mm), ktorý vo vnútri naozaj pocítite. Veľká pozornosť sa venovala aj oblasti moderných technológií. Nachádzajú sa v ňom napríklad dva digitálne displeje, udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, matrixové LED svetlomety či príplatkové digitálne spätné zrkadlá. Nechýba ani pokročilá funkcia Vehicle-to-Load (V2L). Batéria dostala kapacitu 77,4 kWh, čo zabezpečí dojazd až do 610 km (WLTP).

Zdroj: Hyundai

Dizajnérsky jedinečný IONIQ 5

Hyundai IONIQ 5 je plne elektrický SUV crossover, ktorý ponúka elegantný a retro-futuristický dizajn, ktorý sa vyznačuje ostrými líniami a unikátnou véčkovou kapotou. Môže sa pochváliť pôsobivým výkonom s možnosťou výberu konfigurácií s pohonom zadných alebo všetkých kolies a viacerými variantmi batérie. Na jedno nabitie dokážete prejsť až do 570 km.

Elektromobil sa vyznačuje ultrarýchlym nabíjaním, ktoré umožňuje nabitie z 0 až na 80 % za 18 minút. Ponúka tiež priestranný a všestranný interiér, pokročilé asistenčné systémy pre vodiča a celý rad špičkových prvkov, ako je veľký displej infotainmentu, head-up displej s rozšírenou realitou, či podpora V2L funkcie.

Poteší aj veľký 3 000 mm rázvor, ktorý zabezpečí obrovské množstvo miesta pre všetkých cestujúcich. IONIQ 5 je najoceňovanejším modelom v histórii značky Huyndai a je tiež držiteľom prestížneho ocenenia World Car of the Year 2022.

Zdroj: Hyundai

IONIQ 5 N ako reprezentant luxusnej zábavy

Obrovské prekvapenie od značky Hyundai. Prvý čisto elektrický vysokovýkonný model N výkonom nešetrí. Hyundai spojil svoju elektrickú globálnu modulárnu platformu (E-GMP) s technológiami a odbornými znalosťami značky N, aby maximalizoval možnosti vysokého výkonu elektromobilu a zároveň zabezpečil, aby spĺňal tri základné piliere značky N: hravosť v zákrutách, schopnosti na pretekárskej trati a vlastnosti športového vozidla na každý deň.

Čo vlastne v sebe skrýva? Výkon 478 kW (650 koní) pri 770 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z o na 100 za krásne 3,4 sekundy + pohon všetkých kolies. Batéria s kapacitou 84 kWh zabezpečí dojazd podľa WLTP až 448 kilometrov. Nabijete ju už dokonca za 18 minút (10-80 %), teda rovnako pri klasickej verzie IONIQ 5.

Oproti klasickému modelu ale “N-kový” model mierne podrástol. Na dĺžku o 60 mm, na šírku o 50 mm, na výšku však má o 20 mm menej no na váhe pribral až o 110 kg. Zmeny prirodzene neobišli ani jazdné vlastnosti. Jednou z najväčších vychytávok je až trojnásobne silnejšia rekuperácia, ktorá zabezpečí aj väčšie šetrenie bŕzd. Spolu so špičkovými N technológiami pre dokonalú zábavu z jazdy patrí IONIQ 5 N k najzaujímavejším športovým autám na každý deň vôbec.

Zdroj: Hyundai

Netrúfate si ešte na elektromobil? A čo tak plug-in hybrid?

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid je variant obľúbeného kompaktného SUV Tucson, ktorý kombinuje výhody elektrického a benzínového pohonu. Je vybavený hybridným pohonným ústrojenstvom pozostávajúcim z benzínového motora a elektromotora, ktoré spolupracujú na optimalizácii palivovej účinnosti a znižovaní emisií. Tucson Plug-in Hybrid ponúka plne elektrický režim, ktorý umožňuje krátke (53 km) dochádzanie alebo výlety bez použitia spaľovacieho motora a tvorby emisií.

Batériu s kapacitou 13,8 kWh si tak viete nabiť aj z domácej zásuvky, prípadne môžete využiť podporu 7,2 kW nabíjania na verejnej nabíjacej stanici. Vďaka svojmu priestrannému interiéru, pokročilým bezpečnostným prvkom a modernej technológii poskytuje Tucson Plug-in Hybrid praktickú a ekologickú možnosť pre vodičov, ktorí chcú znížiť svoju ekologickú stopu bez kompromisov v oblasti všestrannosti a pohodlia.

Zdroj: Hyundai

V kategórii Plug-in hybrid na pozornosť verejnosti útočí aj nová generácia SUV strednej triedy Hyundai Santa Fe. V porovnaní s predchodcom ponúka dlhší rázvor, väčšiu kapacitu batožinového priestoru, priestrannejší interiér aj zástup praktických vychytávok. UV-C sterilizačný priečinok, duálny systém bezdrôtového nabíjania pre smartfóny či podpora OTA aktualizácií sú len krátkym výpočtom technologických prvkov. Nové Santa Fe plug-in hybrid je dokonale pripravené na život v meste, ale aj na outdoorové aktivity.

Zdroj: Hyundai

Nominácia verejnosti Hyundai IONIQ 9

Ponuku značky už počas tohtoročného leta doplní očakávaná novinka Hyundai IONIQ 9, ktorá sa dovtedy o vašu priazeň uchádza v kategórii Nominácia verejnosti. Tri rady sedadiel, maximálne pohodlie až pre sedem pasažierov, moderný dizajn a ukážkové technológie vo všetkých smeroch. To sú len základné charakteristiky elegantného a futuristického modelu IONIQ 9.

Vysokonapäťová batéria ponúka 110,3 kWh využiteľnej energie, čo by sa malo pretaviť do dojazdu až 620 kilometrov. Na doplnenie energie stačí krátke zastavenie na nabíjacej stanici, kde sa pri výkonom 350 kW z 10 na 80 % kapacity batérie dostanete už za 24 minút. Verzia Performance AWD využíva predný a zadný motor, každý s výkonom 160 kW. To znamená, že z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 5,2 sekundy.

Zdroj: Hyundai

Keď už sme spomínali tie moderné technológie, za zmienku stojí, že IONIQ 9 sa teší zo všetkých doterajších inovácií typických pre rodinu IONIQ a pridáva k tomu ešte niekoľko ďalších vychytávok. Umožňuje napájať a nabíjať elektrické zariadenia a spotrebiče zo štandardnej zásuvky, ktorú má v objemnom batožinovom priestore.

Ponúka aj otočné sedadlá v druhom rade, digitálneho asistenta s umelou inteligenciou, aktívne potláčanie hluku od okolia aj plejádu pokročilých asistenčných systémov. Robustné elektrické SUV sa profiluje do pozície atraktívneho rodinného auta.

Zdroj: Hyundai

Stačí pár ťuknutí! Ovládanie auta cez aplikáciu Bluelink

Niekedy sci-fi, dnes úplná samozrejmosť. Ovládanie auta cez mobilnú aplikáciu už neponúka len úplne základné funkcie ako je vyhľadanie servisu alebo uzamknutie auta. S aplikáciou Bluelink ste v neustálom spojení so svojim elektromobilom či plug-in hybridom.

Na diaľku dokáže odomknúť a zamknúť vozidlo, zobrazujú sa vám všetky dôležité upozornenia a vidíte aj rýchly prehľad stavu vozidla, vďaka čomu viete, či je vaše vozidlo v bezpečí. Mesačné prehľady o štartoch vozidla, čase jazdy, doba státia či prejdená vzdialenosť vytvára prehľadnú históriu o vašich jazdách.

Aplikácia Bluelink je najčastejšie využívaná s elektromobilmi, čo má svoje prosté opodstatnenie. Nejde len o rýchle overenie stavu nabitia batérie a dojazdu, sledovanie spotreby či diaľkové ovládanie nabíjania. Veľmi praktickou funkciou je ovládanie klimatizácie a vykurovania vozidla. Už pár ťuknutí do smartfónu zabezpečí, že vždy nastúpite do vozidla, v ktorom vás čaká interiér s maximálnym pohodlím.

Mobilná aplikácia poslúži aj na diaľkové plánovanie najbližšej trasy. Vyklikáte si to na obrazovke smartfónu a potom svoj plán už len odošlete do navigácie vozidla. Pomôckou je aj hľadanie vozidla, pri ktorom na mape vidíte, kde ste zaparkovali.

Nehovoriac o tom, že aplikácia Bluelink prináša aj také digitálne vychytávky ako digitálny kľúč. Už samotný názov je veľavravný. Smartfónom alebo dokonca smart hodinkami viete zamknúť, odomknúť a naštartovať vozidlo! A tento digitálny kľúč dokonca môžete zdieľať so svojimi priateľmi či členmi rodiny. Samozrejme s možnosťou nastaviť potrebné obmedzenia.

Zdroj: Hyundai
10. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+