Ponuka a dostupnosť elektromobilov sa medziročne opäť výrazne zmenila, pribudlo množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB leasing môžete vybrať tie najlepšie!
Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky. Stačí sa zapojiť do hlasovania a využiť možnosť, ktorú prináša anketa Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing!
Portál MôjElektromobil.sk v spolupráci s generálnym partnerom ČSOB Leasing a hlavným partnerom ZSE Drive od 27. januára 2025 spúšťa už siedmy ročník veľkého hlasovania za najlepšie elektrifikované automobily na Slovensku.
Hlasovanie v siedmom ročníku ankety Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing prebieha do 16. marca 2025. Počas tohto obdobia môže každý záujemca odovzdať svoj hlas, čím pomôže vybrať víťazov a súčasne sa zapojí do žrebovania o množstvo cien. Aj tentokrát sa o vašu pozornosť uchádzajú vozidlá v siedmich kategóriách a nechýba ani možnosť vybrať najlepšiu aplikáciu automobiliek.
Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing: Luxusný elektromobil
Voyah Courage
Najnovší model čínskej automobilky, ktorá sa sústreďuje na luxusné elektromobily. Základom je model s pohonom zadných kolies a výkonom 215 kW, ktorý ponúka LFP batériu s kapacitou 80 kWh a dojazd 470 km podľa WLTP. Na stovku zrýchli za 6, 9 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 200 km/h.
Dvojmotorový variant disponuje rovnakou maximálnou rýchlosťou, avšak s pohonom 4×4, systémovým výkonom 320 kW (435 koní) a krútiacim momentom 620 Nm. Stovku zvládne za 4,9 sekundy. Tento model je tiež vybavený 80 kWh akumulátorom, pričom maximálny nabíjací výkon je na úrovni 145 kW.
Volvo EX90
Volvo EX90 ponúka akumulátor s využiteľnou kapacitou 111 kWh a k dispozícii sú tiež technológie V2L a V2G. Elektrický dojazd je podľa WLTP metodiky na úrovni 600 kilometrov a nabitie batérie z 10 na 80 percent trvá presne 30 minút. Toto SUV je vybavené dvojicou elektromotorov s celkovým výkonom 380 kW a krútiacim momentom 910 Nm. Poháňané sú obe nápravy.
Minimalistická prístrojová doska so 14,5 palcovou obrazovkou je dominantným prvkom interiéru. V nej si svoje miesto našli služby od Google (Mapy, Google Asistent, Google Play…) či bezdrôtové pripojenie k Android Auto aj Apple CarPlay. Volvo EX90 je priamym nástupcom spaľovacej verzie XC90, takže ide o absolútny vrchol ponuky automobilky.
Ford Mustang Mach-E
Elektrický Mustang sa v minulom roku predával lepšie ako jeho spaľovacia verzia. Vo verzii GT sa pýši dvoma elektromotormi s celkovým výkonom 358 kW, krútiacim momentom 860 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h len za 3,7 sekundy. Batéria má kapacitu 98,7 kWh, z čoho je 91 kWh využiteľných.
Dojazd na jedno nabitie je na úrovni približne 500 kilometrov. Palubná nabíjačka ponúka výkon 11 kW a nechýba ani rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 150 kW. Nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 45 minút.
Audi RS e-tron GT Performance
Toto auto je v prvom rade o výkone, čo demonštruje zrýchlenie z 0 na stovku len za 2,8 sekundy. Disponuje dvojicou elektromotorov s celkovým výkonom až 630 kW (857 koní) a maximálna rýchlosť je nastavená na 250 km/h. Vďaka batérii s kapacitou 97 kWh prejde na jedno nabitie 598 kilometrov.
800-voltová architektúra sa zase postará o skvelé nabíjacie výkony. Maximom je v tomto prípade až 320 kW, čo znamená, že z 10 na 80 percent kapacity to zvládne len za 18 minút. V tomto smere patrí medzi absolútnu špičku na trhu. Štandardom je tiež palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, no za príplatok je k dispozícii aj dvojnásobný výkon.
Audi A6 Sportback e-tron
Tento elektromobil sa môže pochváliť nielen maximálnym komfortom a pohodlím, ale aj výkonom 286 koní či maximálnou rýchlosťou 210 km/h v základe s pohonom zadných kolies. Akumulátor s netto kapacitou 75,8 kWh zabezpečí dojazd 623 kilometrov podľa WLTP. Maximálny nabíjací výkon je 225 kW a z 10 na 80 percent sa nabije za 21 minút.
Štvorkolka ponúkne výkon 315 kW (428 koní) a väčšiu batériu, ktorá má využiteľnú kapacitu až 94,9 kWh. Toto vozidlo prejde na jedno nabitie až 712 kilometrov. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 210 km/h. V porovnaní so základným modelom ponúkne tiež vyšší maximálny nabíjací výkon, ktorý je až 270 kW. Ak zoberieme do úvahy väčšiu batériu, z 10 na 80 percent sa nabije za rovnaký čas – 21 minút.
BMW i7 M70 xDrive
Ide o najvýkonnejší a najluxusnejší elektromobil v ponuke výrobcu. Obsahuje elektromotory na prednej aj zadnej náprave s maximálnym systémovým výkonom 485 kW. To sa prejavilo na zrýchlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Najvyššia rýchlosť dosahuje elektronicky obmedzenú hodnotu 250 km/h.
Elektromotor pôsobiaci na kolesá zadnej nápravy generuje maximálny výkon 360 kW. V presne riadenej spolupráci s elektromotorom na prednej náprave s výkonom 190 kW vzniká elektrický pohon všetkých kolies, ktorý v režime Sport dosahuje systémový krútiaci moment 1 015 Nm. Po aktivácii funkcií M Launch Control a M Sport Boost narastie až na 1 100 Nm.
Batéria má využiteľnú kapacitu 101,7 kWh a dojazd na jedno nabitie je 488 až 560 kilometrov podľa WLTP. Palubná nabíjačka má v štandarde výkon 11 kW, no za príplatok je v ponuke aj 22 kW. Maximálny výkon pri DC nabíjaní je 195 kW. BMW tvrdí, že 10 minút na nabíjačke dokáže predĺžiť dojazd o 170 kilometrov.
Porsche Taycan Turbo S
Najvýkonnejšie Porsche, aké bolo kedy vyrobené. Taycan Turbo S ponúka dokonca aj tlačidlo na dočasné zvýšenie výkonu o 70 kW, ktoré by sme mohli prirovnať k systému KERS vo Formule 1. V tomto nastavení ponúkne výkon ohromných 938 koní. Aj keď toto auto je v prvom rade o výkone, v žiadnom prípade netrpí ani pohodlie pri používaní.
800-voltová architektúra zabezpečí vysoké nabíjacie výkony, pričom maximom je 320 kW. Vo výbave je tiež konvertor na optimalizované nabíjanie na 400 V nabíjačkách. Nabitie z 10 na 80 percent tu trvá len 18 minút. Na jedno nabitie prejde tento elektromobil 587 kilometrov, za čo vďačí akumulátoru s využiteľnou kapacitou 105 kWh.
V štandarde je aktívne vzduchové odpruženie a voliteľnou možnosťou je odpruženie Active Ride. Zadná náprava ponúka v porovnaní s predchodcom výkonnejší elektromotor a nechýba ani tepelné čerpadlo novej generácie na zlepšenie účinnosti.
Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology
Prvé elektrické Géčko od Mercedesu prišlo vo veľkom štýle. Ponúka až 4 elektromotory s celkovým výkonom 432 kW (587 koní) a maximálny krútiaci moment na úrovni 1164 Nm. Vozidlo disponuje veľko batériou s kapacitou 116 kWh, WLTP dojazd je na úrovni 473 kilometrov. Špecialitou je možnosť otočiť sa prakticky na jednom mieste, akási obnož známeho „crab walking.“
Trojfázová AC palubná nabíjačka na striedavý prúd má štandardný výkon 11 kW. Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom (DC) dosahuje maximum na úrovni 200 kW. Vďaka tomu výrobca sľubuje čas nabitia z 10 na 80 percent približne 32 minút. Už 15 minút rýchleho nabíjania má predĺžiť dojazd o dodatočných 170 kilometrov.
Hyundai IONIQ 5 N
Najvýkonnejší a najdrahší elektromobil v histórii automobilky, ktorý si získal srdcia mnohých fanúšikov. Vo vnútri sa ukrývajú dva elektromotory, ktorých celkový výkon je 478 kW (650 koní) a dosahujú krútiaci moment 770 Nm. To znamená, že z nuly na stovku zrýchli len za 3,4 sekundy.
Nový akumulátor má v porovnaní s predchodcom o niečo vyššiu kapacitu – 84 kWh, čo postačuje na WLTP dojazd 448 kilometrov. To ale nie je všetko, 800 V architektúra zabezpečuje aj poriadne rýchle nabíjanie. Z nuly na 80 percent to trvá len 18 minút, čo je skvelá hodnota.
Navyše, pri tomto všetkom výkone ide stále o veľké a pohodlné auto, ktoré je vhodné aj pre väčšie rodiny. Svedčí o tom napríklad trojmetrový rázvor, vďaka ktorému je dostatok miesta aj pre väčších pasažierov vzadu.
Kia EV6
Mimoriadne vydarený model juhokórejskej automobilky, ktorý len nedávno prešiel faceliftom. Vozidlo je postavené na platforme E-GMP s 800 V architektúrou, ktorá zabezpečí mimoriadne rýchle nabíjanie. Z 10 na 80 percent to trvá len 18 minút. K dispozícii je aj palubná nabíjačka s výkonom 11 kW.
Kia EV6 dostala tiež nový akumulátor s kapacitou 84 kWh, ktorý zabezpečí dlhší dojazd – 550 kilometrov podľa metodiky WLTP. V interiéri pribudol nový informačno-zábavný systém Kia ccNC, ktorý podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Nový systém rozširuje funkcie OTA (over-the-air, čiže po vzduchu bez nutnosti fyzickej návštevy servisu) a pridáva možnosti streamovania.
Čo môžete vyhrať?
Hlasovaním v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing sa automaticky zapájate do žrebovania o zaujímavé výhry. Výhry, ktoré potešia všetkých fanúšikov elektromobilov a poskytujú vám skvelú príležitosť ako si najnovšie elektrické vozidlá vyskúšať na vlastnej koži!
- Ford Mustang Mach-E na víkend
- Škoda Elroq na týždeň
- 3 x 365 dňová diaľničná známka
Zvýšte svoju šancu na výhru. Pozvite priateľov!
Hoci každý hlasujúci môže svoje preferencie vyjadriť iba raz, tí najaktívnejší majú možnosť výrazne zvýšiť svoje šance na výhru. Ako? Veľmi jednoducho.
Do ankety môžete pozvať vašich priateľov a známych, za čo vás patrične odmeníme. Informácie o tom, ako postupovať dostanete v potvrdzovacom e-maile po úspešnom zahlasovaní v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing.
Z tých hlasujúcich, ktorí do ankety pozvú aspoň troch alebo viacerých svojich známych, vyžrebujeme troch výhercov 365-dňovej diaľničnej známky.
Podrobné podmienky a pravidlá ankety nájdete priamo na stránke ankety ElektromobilRoka.sk.