Ponuka a dostupnosť elektromobilov sa medziročne opäť výrazne zmenila, pribudlo množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie!
Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky. Stačí sa zapojiť do hlasovania a využiť možnosť, ktorú prináša anketa Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing!
Portál MôjElektromobil.sk v spolupráci s generálnym partnerom ČSOB Leasing a hlavným partnerom ZSE Drive od 27. januára 2025 spúšťa už siedmy ročník veľkého hlasovania za najlepšie elektrifikované automobily na Slovensku.
Hlasovanie v siedmom ročníku ankety Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing prebieha do 16. marca 2025. Počas tohto obdobia môže každý záujemca odovzdať svoj hlas, čím pomôže vybrať víťazov a súčasne sa zapojí do žrebovania o množstvo cien. Aj tentokrát sa o vašu pozornosť uchádzajú vozidlá v siedmich kategóriách a nechýba ani možnosť vybrať najlepšiu aplikáciu automobiliek.
Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing: Mestský elektromobil
Alfa Romeo Junior
Základom je variant s výkonom 115 kW (156 koní) verzia Elletrica, ktorú doplní aj športová verzia Elletrica Veloce (po taliansky rýchlosť) s výkonom až 207 kilowattov (280 koní). Rovnaký výkon majú aj spaľovacie modely Alfa Romeo Giulia, Stelvio a Tonale Veloce. V prípade Alfa Romeo Junior Elletrica Veloce je poháňaná predná náprava. Z nuly na stovku údajne zrýchli za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h.
Obe verzie spája akumulátor s kapacitou 54 kWh, ten poskytne slabšej z nich dojazd až 410 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP. Maximálny nabíjací výkon pri rýchlom DC nabíjaní dosahuje obvyklých 100 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC akumulátora počas menej než pol hodiny. Vozidlo je vybavené aj palubnou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW.
Citroen e-C3
Elektrický hatchback Citroën ë-C3 s výškou 1,57 metra vyrástol na platforme „Smart Car“ a do vienka dostal elektromotor s výkonom 83 kW, respektíve 113 koní. Z nuly na stovku sa rozbehne za 11 sekúnd a maximálna rýchlosť modelu dosahuje 135 kilometrov za hodinu.

Osadená je tu LFP batéria s kapacitou 44 kWh, čo má byť dostatok na dosahovanie 320 kilometrového dojazdu, podľa metodiky WLTP. Na nabíjanie je možné využívať aj AC palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW, kedy má nabíjanie z 20 na 80 % trvať približne 2 hodiny 50 minút.
V tomto prípade ale treba upozorniť, že 11 kW nabíjačka je za príplatok. Vo výbave je základom 7 kW nabíjačka, ktorá batériu z 20 na 80 % nabije za približne 4 hodiny a 10 minút. Čiastočným prekvapením môže byť prítomnosť DC nabíjania s výkonom 100 kW, kedy nabíjanie v rozsahu z 20 na 80 % trvá 26 minút.
Cupra Born
V ponuke sú momentálne tri modely. Dva lacnejšie varianty majú výkon 170 kW a využívajú stále starší typ motora platformy MEB (APP310) s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Rozdielne sú však hlavne v kapacite batérie. Základný model disponuje kapacitou 63 kWh (60 kWh netto) a nahradil 62 kWh variant, ktorý mal čistú kapacitu 58 kWh.
Dojazd tohto modelu je 434 km podľa WLTP štandardu, nabíjací výkon 165 kW a z 10 na 80 percent sa nabije za 24 minút. V porovnaní s predchádzajúcim modelom je zlepšenie pomerne výrazné, keďže ten disponoval maximálnym výkonom 120 kW.
Vyšší variant ponúka akumulátor s čistou kapacitou 77 kWh (82 kWh brutto) a WLTP dojazd 555 kilometrov. Zvýšil sa však nabíjací výkon, a to na 175 kW, takže nabitie z 10 na 80 percent trvá podľa automobilky 26 minút. Všetky varianty nového Bornu ponúkajú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW. Vrcholom ponuky je Born VZ, ktorý ponúka výkon 240 kW.
Dacia Spring Extreme
Najlacnejší elektromobil na slovenskom trhu prešiel počas minulého roka modernizáciou. Kapacita batérie však zostala rovnaká, a to 26,8 kWh. Aj napriek tomu nie je problém so Springom prejsť viac ako 200 km na jedno nabitie. K dispozícii sú dve verzie elektromotorov, základný (primárne určený do mesta) s výkonom 33 kW (45 koní) a výkonnejší 48 kW (65 koní). Druhý menovaný sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 14 sekúnd, v prípade slabšieho sa pohybujeme v číslach tesne pod 20 sekundami.
Vozidlo je štandardne vybavené 7 kW AC nabíjačkou, ktorá umožňuje nabiť batériu z 20 % na 100 % za menej ako 11 hodín z domácej zásuvky alebo za 4 hodiny prostredníctvom wallboxu s výkonom 7 kW. Zákazník si môže priplatiť za možnosť DC nabíjania s výkonom až 30 kW, tu výrobca sľubuje nabitie z 20 % na 80 % za 45 minút Veľkou novinkou je prítomnosť technológie V2L, takže elektromobil je možné použiť ako zdroj energie na napájanie elektrických spotrebičov.
Dongfeng BOX
Pohon zabezpečuje synchrónny motor s permanentným magnetom umiestnený vpredu, ktorý dosahuje výkon 70 kW a 160 Nm. S ním dosahuje vozidlo maximálnu rýchlosť 140 km/h.

Interiér je k dispozícii v dvoch farebných prevedeniach: čierno-bielej a čierno-sivej. Kokpit je vybavený 5-palcovým LCD prístrojovým panelom, dvojramenným multifunkčným volantom a 12,8-palcovou centrálnou obrazovkou, ktorá podporuje ovládanie cez smartfón, aktualizácie OTA a inteligentné hlasové ovládanie.
Vozidlo je ponúkané s dvomi akumulátormi s kapacitou 31,4 kWh a 42,3 kWh. Spomenuté lítium-železito-fosfátové (LFP) batérie mu poskytujú zodpovedajúci dojazd 340 km, resp. 240 km podľa WLTP. Batéria sľubuje podporu nabíjania jednosmerným prúdom aj pomalé nabíjanie striedavým prúdom. V režime rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom možno batériu doplniť z 30 % na 80 % len za 30 minút.
DS 3 E-Tense
Táto štýlovka ponúka papierový dojazd okolo 400 kilometrov a batéria dostala kapacitu 50 kWh. Automobilka ponúka len túto jednu verziu. Elektromobil dokáže jazdiť maximálnou rýchlosťou 150 km/h a na stovku zrýchli za 9 sekúnd. Poháňaná je predná náprava.

Palubná nabíjačka ponúka 11 kW AC nabíjanie, kde pri ideálnych podmienkach dosiahnete z 0 na 100 % za približne 5 hodín. Maximálny výkon DC nabíjania je na úrovni 100 kW. V optimálnom prípade nabijete z 0 na 80 % za približne 30 minút. Zvyknem vždy otestovať aj domáce nabíjanie, no v tomto prípade sme nemali k dispozícii klasický kábel do zásuvky.
Fiat 500e
Fiat 500e sa ponúka v dvoch verziách, ktoré sa od seba líšia použitým elektromotorom aj akumulátorom, obe však disponujú pohonom predných kolies. V prípade základu hovoríme o elektromotore s výkonom 70 kW (90 koní), verzia s väčšou batériou ponúkne aj silnejší elektromotor s výkonom 87 kW (118 koní). Ako sa dá očakávať, vozidlu s pohotovostnou hmotnosťou v rozmedzí 1,25 až 1,4 tony ponúka solídnu dynamiku, a ani predbiehanie na diaľnici nie je žiadnym problémom – autíčko zrýchľuje okamžite.

Maximálna rýchlosť je však obmedzená na 150 km/h, v prípade variantu so slabším motorom len 135 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 9, resp. 10 sekúnd (opäť podľa verzie).
K dispozícii sú dva akumulátory, ten základný disponuje kapacitou 23,8 kWh (využiteľná kapacita 21,3 kWh). Výkon DC nabíjania v jeho prípade dosahuje hodnoty 50 kW, čo znamená nabitie z 0 na 80 % kapacity batérie za 30 minút. Väčší z dvojice akumulátorov s kapacitou 42 kWh (využiteľná kapacita 37,3 kWh) už poskytuje podstatne dlhší dojazd, ponúkne aj rýchlejšie nabíjanie jednosmerným prúdom (nabíjací výkon až 85 kW). Výrobca sľubuje nabitie z 0 na 80 percent SoC za 35 minút. Obe verzie disponujú 11-kilowattovou palubnou AC nabíjačkou.
Fiat 600e
Fiat 600e je vybavený elektromotorom s výkonom 115 kW. Z nuly na stovku sa rozbehne za rovných 9 sekúnd. Na výber sú tri jazdné režimy – Eco, Normal a Sport.

Batériu s kapacitou 54 kWh je možné nabíjať výkonom až 100 kW, čo znamená, že na 80 % kapacity sa nabije za pol hodinu. K dispozícii je aj AC nabíjačka s výkonom 11 kW, pri využití ktorej má byť plné nabitie otázkou 6 hodín.
Interiéru dominuje 10,25-palcový dotykový displej a pripravené sú aj funkcie pre zvýšenie pohodlia ako napríklad masáž chrbta a vyhrievanie. Nechýbajú ani asistenčné systémy pre autonómnu jazdu 2. úrovne, systém autonómneho brzdenia a adaptívny tempomat.
Ford Puma Gen-E
Nový svieži vzhľad tohto elektromobilu je inšpirovaný Mustangom Mach-E, vozidlo získalo aj zadný spojler a nové kolesá, ktoré ešte viac zdôrazňujú, že ide o elektromobil. Vylepšený dizajn má novinke priniesť lepšie aerodynamické vlastnosti a pomôže dosiahnuť vyšší výkon. Zaujímavá je aj hodnota objemu batožinového priestoru, ktorá je až 574 litrov. No a navyše tu máme aj obľúbený predný kufor, takzvaný frunk, s objemom 43 litrov.

Ford Puma Gen-E na jedno nabitie prejde v meste až 523 km (WLTP). Maximálny nabíjací výkon 100 kW sa stará o to, že nabíjanie z 10 na 80 percent kapacity batérie je otázkou 23 minút.
Súčasťou výbavy je 12,8-palcový displej vodiča a 12-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovou podporou služieb Android Auto a Apple CarPlay. Zachováva si tiež viacero fyzických tlačidiel pre ovládanie, takže ich milovníci si rozhodne prídu na svoje.
Hyundai INSTER
Tento elektromobil ponúka dve možnosti elektrického pohonu. Základná verzia Hyundai Inster sa bude dodávať s batériou s kapacitou 42 kilowatthodín a elektromotorom s výkonom 71 kilowattov (95 koní). Naopak vyššia verzia dostane akumulátor s kapacitou 49 kWh a motor s výkonom 84,5 kW (113 koní). Krútiaci moment je v oboch prípadoch 147 newtonmetrov.
V prípade menšej baterky výrobca udáva dojazd Hyundai Inster podľa WLTP na úrovni 327 km. Táto verzia šprintuje z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy. Jej maximálna rýchlosť je 140 kilometrov za hodinu. Pre Hyundai Inster s väčšou batériou sa avizuje dojazd až 370 km v kombinovanom cykle WLTP. Vyšší výkon skráti aj čas zrýchlenia z nuly na stovku (10,6 sekundy) a umožní dosiahnutie maximálnej rýchlosti 150 km/h.
Zatiaľ nie je známy maximálny nabíjací výkon na DC rýchlonabíjačke. Automobilka ale uviedla, že obe verzie batérie možno na 120-kilowattovej nabíjacej stanici dobiť z 10 % na 80 % stavu nabitia za 30 minút. Spoločnosť tvrdí, že spotreba energie je 14,3 kWh/100 km, respektíve 15,1 kWh/100 km pri verzii s väčšou batériou. Štandardná palubná nabíjačka na striedavý prúd (AC) má výkon 11 kW.
Hyundai KONA Electric
Druhá generácia prichádza s robustným, dynamickým dizajnom a nadštandardnými rozmermi, pričom si zachováva svoj ikonický a dobre známy charakter. Zároveň prináša nové technológie a funkcie na zvýšenie pohodlia, ktoré poskytujú bezpečný, prepojený a pohodlný zážitok.
Medzi vylepšeniami sa nachádzajú napríklad duálne 12,3-palcové panoramatické obrazovky, digitálny kľúč Digital Key 2 Touch, kompletné aktualizácie softvéru Over-the-Air (OTA) a online navigácia Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Nová generácia Hyundai KONA Electric je dostupná v dvoch verziách: Štandardný dojazd s výkonom 114,6 kW a batériou s kapacitou 48,4 kWh a Dlhý dojazd s výkonom 160 kW a batériou s kapacitou 65,4 kWh. Obidve verzie majú zhodný maximálny krútiaci moment 255 Nm. Dojazd je uvádzaný pre verziu s väčšou kapacitou 65,4 kWh a dosahuje 490 km, podľa WLTP. Doba nabíjania z 10 % na 80 % má trvať 41 minút na rýchlonabíjačke.
Jeeep Avenger
Jeep Avenger dostal batériu s celkovou kapacitou 54 kWh, pričom 50,8 kWh je využiteľných. Automobilka uvádza WLTP dojazd na úrovni 390-400 kilometrov. Maximálny výkon DC nabíjania je rovných 100 kW.

Elektromotor má výkon 115 kW (156 koní) a vozidlo dokáže na stovku zrýchliť za 9 sekúnd. Tento elektromobil môžete u nás na Slovensku kúpiť v troch rôznych verziách výbavy. Nelíšia sa však vôbec výkonom, nabíjaním, či poháňanou nápravou. Na výber je aj 7 farebných variantov a 6 z nich dokonca môžete nakombinovať s čiernou strechou.
Kia Niro EV
Kia Niro sa už pred niekoľkými rokmi ukázala ako skvelý elektromobil s výborným dojazdom a veľkou batériou. V tomto smere pokračovala aj faceliftom. Čisto elektrická verzia nového modelu Niro ponúka dojazd na úrovni 463 km (WLTP). Poháňa ju elektromotor s výkonom 150 kW, ktorý sa sa podpisuje na maximálnej rýchlosti 167 km/h a zrýchlení z 0 na 100 km/h za 7,8. Niro má navyše nízky koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,29, čo zaisťuje minimálny aerodynamický odpor a zlepšuje celkovú efektivitu. Nová generácia modelu Niro EV má ťažnú kapacitu 750 kg.

Nabitie 64,8 kWh akumulátora z 10 % na 80 % trvá 43 minút prostredníctvom vhodnej jednosmernej rýchlonabíjačky. Keď teploty poklesnú a ako cieľ vyberiete nabíjací bod, systém využíva funkciu prípravy na predhriatie akumulátora s využitím navigácie, čo pomáha skrátiť časy nabíjania a zabezpečiť výkon akumulátora.
Funkcia V2L znamená, že zostávajúcu kapacitu akumulátora možno použiť na napájanie externých elektrických spotrebičov, a to vďaka obojsmernému zapojeniu napájacieho zdroja tohto elektromobilu.
Mercedes-Benz EQA
Súčasťou štandardnej výbavy tohto elektromobilu je 10,25-palcový centrálny displej s dotykovým ovládaním a najnovšia verzia MBUX. Vozidlo prešlo technickou optimalizáciou, čoho výsledkom je navýšenie dojazdu na 560 kilometrov podľa WLTP. Zlepšená bola aerodynamika vozidla, nasadené sú nové pneumatiky so špičkovým valivým odporom a je tu aj nová funkcia pre maximalizovanie elektrického dojazdu. Umožňuje vypnúť alebo obmedziť rôzne prvky, ktoré navyšujú spotrebu energie (napríklad obrazovky a klimatizáciu) za účelom dosiahnutia maximálneho dojazdu.
Vozidlo sa ponúka v troch variantoch, pričom ten najvýkonnejší má 292 koní, zrýchlenie z nuly na stovku za 6 sekúnd a maximálnu rýchlosť na úrovni 160 km/h. K dispozícii je akumulátor s kapacitou 70,5 kWh, ktorý je možné nabíjať výkonom 100 kW pri DC nabíjaní, prípadne 11 kW palubnou nabíjačkou.
MINI John Cooper Works Aceman
Mini Aceman je v ponuke v troch základných variantoch, ktoré sa líšia v prvom rade výkonom a kapacitou batérie. Základný Mini Aceman E má výkon 135 kW a využiteľnú kapacitu 38,5 kWh (42,5 kWh brutto). Nabíjať sa dokáže maximálne výkonom 70 kW.
Ďalšie dva varianty majú 95 kW DC nabíjanie a batériu s kapacitou 49,2 kWh (54,2 kWh brutto). Mini Aceman SE ponúka výkon 160 kW a zrýchlenie z nuly na stovku za 7,1 sekundy, najvyššia verzia John Cooper Works má 190 kW a na stovku zrýchli za 6,4 sekundy. Všetky modely disponujú palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW.
Tento elektromobil ponúka výborné jazdné vlastnosti a tvrdší podvozok, čo zabezpečuje možnosť športovej jazdy. Charakteristický je najmä svojím dizajnom a štýlom, no automobilka si zaň nechá aj celkom dobre zaplatiť.
Opel Astra Electric
Elektromotor tohto vozidla dosahuje výkon 115 kW/156 k a maximálny krútiaci moment 270 Nm. A kým mnohé iné elektrické vozidlá majú rýchlosť obmedzenú na 150 km/h alebo 160 km/h, Astra Electric dosahuje najvyššiu rýchlosť až 170 km/h. Podľa potreby a želania si vodiči budú môcť vybrať z troch režimov jazdy – Eco, Normal a Sport.

Elektromobil je vybavený lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 54 kWh, čo sa má pretaviť do 416 kilometrového dojazdu, podľa WLTP. Automobilka vyzdvihuje aj veľký dôraz na efektivitu. Uvádza, že nová Astra Electric spotrebuje len 12,7 kWh elektrickej energie na 100 kilometrov.
Na 80 percent kapacity batérie sa nabije približne za 30 minút, pričom maximom je výkon 100 kW. Vozidlo je vybavené aj palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW.
Opel Corsa
Tento elektromobil sa môže v porovnaní s predchodcom pochváliť vyšším výkonom, vylepšenou batériou, a teda aj dlhším dojazdom. Corsa Electric ponúkne dve verzie elektrického pohonu: výkon 100 kW/136 k s predĺženým dojazdom do 357 kilometrov alebo výkon 115 kW/156 k s dojazdom až 402 kilometrov podľa WLTP. Pri použití rýchlonabíjačky sa batéria nabije z 20 na 80 % za 30 minút.

Modernizovaná verzia Opel Corsa v interiéri dostala nové vzory sedadiel, ako aj nový dizajn radiacej páky a volantu. Čerešničkou na torte je voliteľný plne digitálny kokpit s novým informačno-zábavným systémom založený na platformách Snapdragon Cockpit Platform. Navigačný systém ponúka pripojené služby, prirodzené hlasové ovládanie „Hey Opel“ a aktualizácie na diaľku.
Okrem toho sú zobrazenia na 10-palcovej farebnej dotykovej obrazovke navigačného a multimediálneho systému a informačnom displeji vodiča teraz ešte prehľadnejšie, aby ste si všetky dôležité informácie vedeli pozrieť v zlomku sekundy.
Opel Mokka Electric
Mokka prešla v roku 2024 menším faceliftom. Zostala len verzia s výkonom 115 kW, model so 100 kW elektromotorom sa už neponúka. Batéria má kapacitu 54 kWh a vozidlo ponúka dojazd 400 kilometrov na jedno nabitie. Palubná nabíjačka má výkon štandardných 11 kW a nechýba ani 100 kW DC nabíjanie.

Vo vnútri sa nachádza nový volant, nové sú aj poťahy sedadiel z recyklovaných materiálov, upravená bola stredová konzola a vylepšenie dostali aj displeje, samozrejme aj s novým softvérom. LED svetlá vpredu aj vzadu teraz pozostávajú z troch svetelných blokov namiesto jednej línie a každý variant má čiernu dizajnovú linku siahajúcu od kapoty až po zadnú časť vozidla.
Renault 5 E-Tech
Tento elektromobil bude síce zrejme najviac obľúbený v meste, ale uvádzacia verzia s akumulátorom s kapacitou 52 kWh sľubuje dojazd až 400 km podľa WLTP. Táto batéria sa ponúka v kombinácii so 110 kW motorom, ktorý už poznáme z modelov Megane E-Tech a Scenic E-Tech. Rýchlosť DC nabíjania sa pohybuje až na úrovni 100 kW.

Batéria s nižšou kapacitou 40 kWh bude k dispozícii v priebehu roku 2025, a to s výkonovými verziami 70 kW (nie na Slovensku) a 90 kW. Pri nej môžeme počítať s DC nabíjaním o rýchlosti až 80 kW.
V prípade oboch akumulátorov výrobca sľubuje dobu nabíjania zo stavu 15 na 80 % kapacity do 30 minút. Vďaka zjednodušenej architektúre batérie došlo k úspore hmotnosti. Hmotnosť akumulátorov sa tak bude pohybovať v rozmedzí 200 až 250 kg.
Škoda Elroq
Škoda Elroq je k dispozícii s tromi rôznymi akumulátormi a pohonnými jednotkami, ktoré poznáme či už zo starších verzií modelu Škoda Enyaq, vrchol predstavuje najnovšia pohonná jednotka s výkonom takmer 300 koní. S výnimkou najvyššej verzie sa všetky ostatné kombinujú s pohonom zadnej nápravy. Výkon základnej verzie Škoda Elroq 50 začína na hodnote 125 kW a krútiaci moment dosahuje úroveň 310 Nm. Celková kapacita akumulátora 55 kWh (využiteľná kapacita 52 kWh) ponúka dojazd viac ako 370 km.

Model Elroq 60 má kapacitu batérie 63 kWh (využiteľná kapacita 59 kWh) a ponúka dojazd viac ako 400 km. Jeho motor dosahuje výkon 150 kW a krútiaci moment 310 Nm. Oba spomenuté varianty majú maximálnu rýchlosť 160 km/h.
Najvyšší dojazd poskytne verzia Škoda Elroq 85, jej dojazd je podľa normy WLTP viac ako 560 kilometrov. Tá je vybavená akumulátorom s kapacitou 82 kWh (využiteľná kapacita 77 kWh). Nedávno predstavený motor APP550 ponúka maximálny výkon 210 kW a krútiaci moment 545 Nm. Vrchol ponuky predstavuje model Elroq 85x, ten je vybavený prídavným motorom na prednej náprave pre pohon všetkých kolies (4×4). Rovnako ako verzia Škoda Elroq 85 dosiahne maximálnu rýchlosť až 180 km/h, zatiaľ čo varianty 50 a 60 majú maximálku 160 km/h.
Volkswagen ID.3
Vylepšený model sa dočkal modernizácie v oblasti interiéru a softvéru. Zmena v jedno prípade prišla aj v rámci pohonu. Variant ID.3 Pro S (model s najväčšou batériou) dostáva vyšší výkon. Z pôvodných 150 kW sa zvýšil na 170 kW. Vyšší výkon ale neznamená použitie úplne nového elektromotora. Ten zostáva stále rovnaký, interne nazývaný APP310. Výkon je síce o 20 kW vyšší, no krútiaci moment na úrovni 310 Nm zostal nezmenený. Zlepšila sa však jeho efektivita, automobilka uvádza WLTP dojazd na úrovni až 559 kilometrov. Predfaceliftový model má dojazd 546 kilometrov

10-palcový infotainment bol nahradený väčším s uhlopriečkou 12″ v roku 2023 a teraz prichádza ešte väčší 12,9-palcový displej. Hlasový asistent dostal po novom integráciu umelej inteligencie ChatGPT a umožňuje ovládanie mnohých funkcionalít vozidla. Volant bol prepracovaný hlavne v jeho vnútri, kritizované dotykové plochy na ňom však stále zostávajú. Vylepšený bol systém Travel Assist, ktorý umožňuje prakticky samostatnú jazdu či asistovanú zmenu jazdného pruhu na diaľnici.
Volvo EX30
Vozidlo je k dispozícii v troch výkonových variantoch. V základe má 51 kWh batériu, dva výkonnejšie modely sú vybavené 69 kWh akumulátorom. Ide o najmenšie SUV automobilky. Prichádza s atraktívnym dizajnom, zaujímavými parametrami, vysokým výkonom a ďalšími zaujímavými vlastnosťami.

Výkon vrcholného modelu je až 428 koní, čo zabezpečí veľmi zaujímavé zrýchlenie z 0 na 100 km/h, a to za krásnych 3,6 sekundy. Čo sa týka nabíjania, verziu s dvomi motormi viete nabíjať najvyššou rýchlosťou 153 kW, zatiaľ čo jednomotorovú verziu s výkonom 134 kW. V praxi to znamená nabitie z 10 na 80 % za približne 25 minút. Intenzitu či čas nabíjania si viete nastaviť aj prostredníctvom stredového displeja.
Čo môžete vyhrať?
Hlasovaním v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing sa automaticky zapájate do žrebovania o zaujímavé výhry. Výhry, ktoré potešia všetkých fanúšikov elektromobilov a poskytujú vám skvelú príležitosť ako si najnovšie elektrické vozidlá vyskúšať na vlastnej koži!
- Ford Mustang Mach-E na víkend
- Škoda Elroq na týždeň
- 3 x 365 dňová diaľničná známka
Zvýšte svoju šancu na výhru. Pozvite priateľov!
Hoci každý hlasujúci môže svoje preferencie vyjadriť iba raz, tí najaktívnejší majú možnosť výrazne zvýšiť svoje šance na výhru. Ako? Veľmi jednoducho.
Do ankety môžete pozvať vašich priateľov a známych, za čo vás patrične odmeníme. Informácie o tom, ako postupovať dostanete v potvrdzovacom e-maile po úspešnom zahlasovaní v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing.
Z tých hlasujúcich, ktorí do ankety pozvú aspoň troch alebo viacerých svojich známych, vyžrebujeme troch výhercov 365-dňovej diaľničnej známky.
Podrobné podmienky a pravidlá ankety nájdete priamo na stránke ankety ElektromobilRoka.sk.