Ponuka a dostupnosť elektromobilov sa medziročne opäť výrazne zmenila, pribudlo množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB leasing môžete vybrať tie najlepšie!
Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky. Stačí sa zapojiť do hlasovania a využiť možnosť, ktorú prináša anketa Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing!
Portál MôjElektromobil.sk v spolupráci s generálnym partnerom ČSOB Leasing a hlavným partnerom ZSE Drive od 27. januára 2025 spúšťa už siedmy ročník veľkého hlasovania za najlepšie elektrifikované automobily na Slovensku.
Hlasovanie v siedmom ročníku ankety Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing prebieha do 16. marca 2025. Počas tohto obdobia môže každý záujemca odovzdať svoj hlas, čím pomôže vybrať víťazov a súčasne sa zapojí do žrebovania o množstvo cien. Aj tentokrát sa o vašu pozornosť uchádzajú vozidlá v siedmich kategóriách a nechýba ani možnosť vybrať najlepšiu aplikáciu automobiliek.
Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing: Nominácia verejnosti
Lancia Ypsilon
Vozidlo obsahuje batériu s kapacitou 51 kWh, ktorá podľa automobilky poskytne dojazd na úrovni 403 kilometrov (WLTP). Nabíja sa maximálne výkonom 100 kW, pričom nabitie z 20 na 80 percent trvá 24 minút. Za 10 minút nabíjania z batérie dostanete dojazd rovných 100 km, palubná nabíjačka ponúka výkon 11 kW.
Elektrická Lancia Ypsilon postavená na platforme CMP/eCMP s rozmermi 4 080 x 1 760 x 1 440 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 545 mm a hmotnosťou 1 584 kg. Ponúka pohon prednej nápravy, výkon 115 kW a krútiaci moment 260 Nm. Vďaka tomu Ypsilon dosahuje maximálnu rýchlosť 150 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy.
Hyundai IONIQ 9
Vlajková loď automobilky, ktorá je postavená na modulárnej platforme E-GMP. Vozidlo je dlhé až 5060 mm a má veľmi štedrý rázvor na úrovni 3130 mm, čo je najviac zo všetkých osobných automobilov značky. V základe je jeden elektromotor s výkonom 160 kW (218 koní) a krútiacim momentom 350 Nm s pohonom zadných kolies. Verzia AWD k tomu pridáva elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní) a 255 Nm na prednú nápravu.
Vrcholom je verzia s prívlastkom Performance, ktorá ponúka dva 160 kW elektromotory. Systémový výkon je 435 koní a krútiaci moment 700 Nm. 800 V platforma zabezpečí rýchle nabíjanie. Z 10 na 80 percent to trvá len 24 minút, pričom batéria má obrovskú kapacitu 110,3 kWh.
Podľa automobilky to stačí na WLTP dojazd na úrovni 620 kilometrov pri priemernej spotrebe 19,4 kWh / 100 km. Toto však platí pre model s pohonom zadných kolies, varianty AWD majú dojazd o niečo kratší. Pre cestujúcich sú k dispozícii tri rady sedadiel pre maximálne 7 pasažierov, pričom v druhom rade môžu byť dve samostatné otočné kreslá.
Smart#5
800 V platforma pri tomto elektromobile znamená, že sa môžeme tešiť aj na poriadne nabíjacie výkony. Na 80 percent kapacity by sa mal akumulátor za ideálnych podmienok nabiť len za 15 minút. Smart #5 disponuje aj predným kufrom, takzvaným frunkom, ktorý má objem 70 litrov. Batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel ponúka objem veľmi slušných 1530 litrov.
Akumulátor ponúka kapacitu štedrých 100 kWh, ktorý poskytne dojazd až 740 kilometrov. V prípade najvyššieho variantu je zaujímavý aj celkový výkon elektromotorov, ktorý je až 579 koní. K dispozícii tiež bude aj model Brabus s výkonom 638 koní.
DS 8
Vozidlo je postavené na platforme STLA Medium so 400 V architektúrou. Na výber sú dve kapacity akumulátora. Štandard má kapacitu 74 kWh a bude kombinovaný s pohonom predných kolies, s výkonom 169 kW. Variant s dlhým dojazdom ponúkne 97,2 kWh batériu a dostane dva varianty pohonu. Základný model s výkonom 180 kW a predným náhonom, model s pohonom všetkých kolies ponúkne celkový výkon 257 kW.
Zaujímavý je údaj WLTP dojazdu, ktorý je pre verziu s výkonom 180 kW a pohonom predných kolies na úrovni až 750 kilometrov. Čo sa týka nabíjania, pre oba akumulátory je maximom 160 kW, z 20 na 80 percent sa vozidlo nabije za 27 minút. Palubná nabíjačka ponúka v základe výkon 11 kW, no za príplatok je k dispozícii aj 22 kW.
Fiat Grande Panda
Elektrická Panda ponúka akumulátor s kapacitou 44 kWh, ktorý zabezpečí WLTP dojazd na úrovni 320 kilometrov. O výkon sa postará 83 kW (113 koní) elektromotor. Maximálna rýchlosť je na úrovni 132 km/h a na 50 km/h vozidlo zrýchli za 4,2 sekundy. Palubná nabíjačka má výkon 7 kW, poteší DC nabíjanie s výkonom 100 kW. Z 20 na 80 percent kapacity sa elektromobil nabije za pol hodinu.
Vozidlo vo svojom segmente vyniká najmä dĺžkou len 3,99 metra, priemerom je 4,06 metra. Vyznačuje sa čistými líniami a priestrannosťou interiéru, pričom bez problémov odvezie 5 osôb. Prichádza so špeciálnym vonkajším vzhľadom s jemnou kombináciou štruktúrovaných línií a odvážnych povrchov, všetko to zdôrazňujú robustné blatníky. 17-palcové disky z ľahkej zliatiny s diamantovým rezom sú umocnené podmanivým štylizovaným dizajnom X.
Maserati GranCabrio Folgore
Tento elektromobil je postavený na 800 V platforme. Tá obsahuje tri elektromotory – dva vzadu a jeden vpredu, predný motor sa pripája len v prípade potreby. Napríklad vtedy, keď chcete využiť plný potenciál vozidla na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy. Systémový výkon dosahuje 560 kW (762 koní) a prostredníctvom režimu boost ho možno krátkodobo zvýšiť až na 610 kW (830 koní). Maximálna rýchlosť je 290 km/h.
Akumulátor s kapacitou 92,5 kWh (využiteľná kapacita 83 kWh) je v podlahe umiestnený do tvaru písmena T (vypĺňa stredový tunel), ktorého prítomnosť prezrádza technickú spriaznenosť so spaľovacou verziou Maserati GranCabrio.
Maximálny výkon DC nabíjania je až 270 kW, zatiaľ čo palubná AC nabíjačka ponúka výkon 22 kW. Výrobca sľubuje nabitie z 20 na 80 percent kapacity už za 18 minút. Dojazd je udávaný na 419 až 447 kilometrov.
Mercedes-Benz CLA
Tento elektromobil ponúkne veľmi zaujímavé parametre. Za 15 minút dokáže nabiť energiu pre dodatočných 400 km a podľa WLTP ponúkne dojazd až 750 kilometrov. S takýmito číslami je CLA nielen špičkou v dojazde, ale aj medzi vozidlami s najvyšším nabíjacím výkonom. Ide tak o veľmi zaujímavé vozidlo na dlhé diaľničné presuny.
To sú však parametre vrcholového modelu. Ten základný variant ponúkne batériu s chemickým zložením z lítia, fosfátu a železa (LFP / LiFePo) s kapacitou 58 kWh. Základný variant ponúkne výkon 200 koní, no v prípade toho najvyššieho je to až 536 koní s pohonom všetkých kolies. Maximálna rýchlosť je nastavená na 240 km/h.
Polestar 3
Model Long Range Single Motor ponúka pohon zadných kolies a výkon 220 kW (299 koní). Má krútiaci moment 490 Nm a z nuly na stovku zrýchli za 7,8 sekundy. Vozidlo dokáže jazdiť maximálnou rýchlosťou 180 km/h a WLTP dojazd je na úrovni 650 km. Kapacita akumulátora je 111 kWh. Dvojmotorová Long Range verzia má dva elektromotory s výkonom 180 kW a pohon všetkých kolies. Celkový výkon tohto modelu je 360 kW (489 koní) pri krútiacom momente 840 Nm. Z nuly na stovku zrýchli tento variant za 5 sekúnd a dojazd je na úrovni 631 km. Veľkosť akumulátora sa nemení, každý variant ponúka kapacitu 111 kWh. Maximálna rýchlosť je 210 km/h.
Variant Long Range Dual Motor so zvýšeným výkonom a má rovnako veľkú batériu (111 kWh). Taktiež ponúka dva elektromotory, no softvérovo je celkový výkon zvýšený na 380 kW (517 koní) a krútiaci moment 910 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 210 km/h. Poteší operačný systém Android Automotive, ktorý pracuje v pozadí centrálneho displeja s uhlopriečkou 14,5 palca. Výkon palubnej nabíjačky je pri všetkých troch variantoch na úrovni 11 kW a maximálny výkon DC nabíjania je 250 kW.
Tesla Model Y Juniper
Tesla Model Y Juniper predstavuje facelift populárneho elektromobilu. Zmeny zahŕňajú viaceré dizajnové a technické vylepšenia, ktoré zohľadňujú aerodynamiku, komfort i požiadavky zákazníkov. Exteriér prešiel osviežením v podobe novej prednej masky inšpirovanej dizajnom Cybertrucku a prepracovanej zadnej svetelnej lišty s mierne upravenými zadnými svetlami. Zlepšenia sa dotkli aj podvozku, kde nové tlmiče reagujú na kritiku prílišnej tvrdosti. Medzi ďalšie inovácie patrí predná kamera a elektrické ovládanie zadných sedadiel.
Interiér Tesly Model Y Juniper prináša prémiovejší pocit vďaka ambientnému podsvieteniu, ventilovaným sedadlám a upravenej stredovej konzole. Zmeny postihli aj volant, ktorý je ergonomickejší, a zadná časť interiéru teraz ponúka displej pre pasažierov. Odhlučnenie kabíny bolo vylepšené použitím akustického skla, čím sa zvyšuje pohodlie pri jazde. K návratu sa dostala páčka na ovládanie smerových svetiel, čo ocenia mnohí vodiči.
Volkswagen Transporter
Elektrický Transporter existuje v troch verziách, ktoré disponujú akumulátorom s kapacitou 68 kWh (využiteľná kapacita 64 kWh). Tie sa zhodujú aj pohonom zadných kolies.
K dispozícii sú elektromotory s výkonom 100 kW (136 koní), 160 kW (218 koní), alebo 210 kW (286 koní), pričom dojazd je niekde na úrovni 330 kilometrov. Maximálna výkon DC nabíjania je 125 kW. To znamená nabitie z 10 na 80 % za 39 minút, resp. 10 minút nabíjania by malo pridať ďalších 51 kilometrov dojazdu. Palubná AC nabíjačka má výkon 11 kW.
BYD Sealion 7
O pohon tohto vozidla sa starajú dve verzie batérie typu LFP Blade. Väčšia má hrubú kapacitu 91,3 kWh (z toho využiteľných 82,5 kWh) a dojazd 610 km podľa čínskeho cyklu CLTC alebo 550 km podľa presnejšieho európskeho WLTP. V Číne je dostupná aj menšia 71,8 kWh batéria s dojazdom 550 km CLTC.
Európska ponuka pohonných jednotiek zatiaľ nie je detailne známa, no najvýkonnejšia verzia predávaná inde ponúka dva elektromotory s výkonom 523 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 214 km/h. Rýchle nabíjanie väčšej batérie trvá 25 minút z 30 na 80 %, pričom maximálny nabíjací výkon je 230 kW. V budúcnosti dorazia aj ďalšie konfigurácie, vrátane základnej verzie s jedným motorom.
Mazda 6e
Elektromobil Mazda 6e je v závislosti od verzie vybavený jedným elektromotorom s výkonom 180 kW (245 koní), alebo 190 kW (258 koní), ktorý poháňa výlučne zadnú nápravu. V ponuke budú batérie s kapacitou 68,8 kWh alebo 80 kWh. To umožňuje veľkému liftbacku dojazd až 479 km alebo 552 km podľa WLTP v závislosti od verzie.
Variant s menšou LFP batériou ponúkne DC rýchlonabíjanie výkonom až 200 kW (z 10 % na 80 % SoC za približne 22 minút). Paradoxne verzia s väčším NMC akumulátorom (Long Range) má nižší maximálny nabíjací výkon na úrovni 95 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % za 45 minút.
Citroen e-C3 Aircross
Hlavným rozdielom oproti východiskovému modelu ë-C3 je najmä vnútorný priestor, ktorý v prípade verzie Aircross ponúkne priestor pre siedmich pasažierov na palube. Predĺžený rázvor poskytuje viac priestoru pre nohy cestujúcich v druhom a treťom rade sedadiel. V nadväznosti naň zase takmer kolmo zrezaná zadná časť zabezpečuje priestor pre cestujúcich v treťom rade.
Podľa Citroenu ide o významnú inováciu v subkompaktnom segmente, kedy vozidlo prináša možnosť usadiť až sedem osôb na palube – s dvoma sklopnými sedadlami v batožinovom priestore. Citroen ë-C3 Aircross sľubuje zvýšenú svetlú výšku, ktorá uľahčuje nastupovanie do vozidla a vodičovi prináša lepší výhľad.
Nio EL8
Nio EL8 je 6-miestny elektromobil s dĺžkou viac ako 5 metrov. Na výber je buď 75 kWh alebo 100 kWh akumulátor, pričom kombinovaný výkon vozidla je až 480 kW (653 koní). V ponuke je len variant s pohonom všetkých kolies. Maximálny nabíjací výkon na DC nabíjačke je skvelých 240 kW, čo znamená že z 10 na 80 percent kapacity sa akumulátor nabije len za 20 minút (platí pre verziu s väčšou batériou).
V štandardnej verzii sa nabíja jednosmerným prúdom s výkonom 125 kW. Doteraz Nio neposúvalo hranice rýchleho nabíjania tak ako iní výrobcovia, pretože sa na domácom trhu spolieha na koncept výmeny akumulátorov namiesto ich nabíjania. Takýchto staníc už je v prevádzke obrovské množstvo a pribúdajú aj v Európe.
Range Rover Electric
Prvý plne elektrický model od značky Range Rover, nazývaný Range Rover Electric, je očakávaný s veľkým záujmom. Tento model je postavený na platforme MLA (Modular Longitudinal Architecture) a predávať sa začne počas tohto roka. Vozidlo ponúkne 800-voltovú elektrickú architektúru, čo umožní rýchle nabíjanie na príslušných verejných nabíjacích staniciach.
Okrem toho, Range Rover Electric si zachová tradičné terénne schopnosti značky, vrátane brodivosti až do hĺbky 850 mm, čo predčí mnohé iné luxusné elektrické SUV.V súčasnosti prebiehajú náročné testy prototypov v extrémnych podmienkach, od mrazivých teplôt -40 °C až po horúčavy +50 °C, aby sa zabezpečila spoľahlivosť a výkon vozidla v rôznych prostrediach.
Suzuki eVitara
Pohonné ústrojenstvo tohto elektromobilu pozostáva z nápravy eAxle, ktorá integruje motor a menič spolu s lítiovo-železito-fosfátovými batériami (LiFePo). V ponuke sú dve možnosti kapacity akumulátorov, a to 49 a 61 kWh. Verzia s pohonom prednej nápravy ponúkne dva výkonové varianty. S menším akumulátorom sa bude spájať elektromotor s výkonom 106 kW (144 koní), zatiaľ čo väčší akumulátor bude spojený s motorom s výkonom 128 kW (174 koní).
Interiéru Suzuki eVitara dominuje integrovaný displej infotainmentu a digitálneho prístrojového štítu. Na stredovej konzole nájdeme kruhový volič smeru jazdy. Výrobca sľubuje aj odolné materiály, pri čom pohľadová časť prístrojovej dosky vyzerá byť čalúnená syntetickou kožou.
Tesla Cybertruck
Milovaný, no zároveň nenávidený elektromobil, azda najkontroverznejší model na trhu (nie však európskom). Jeho dizajn mnohí prirovnávajú ku kontajneru, iným sa zase páči. Existuje vo viacerých variantoch, pričom ten najvýkonnejší s troma motormi má výkon viac ako 800 koní.
Nechýba ani obrovská batéria, no vzhľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla je samozrejme vysoká aj spotreba. Jednou z veľkých noviniek je steer-by-wire, pričom vozidlo je postavené na 800 V architektúre. Na Slovensku sa dokonca podarilo dosiahnuť nabíjací výkon viac ako 400 kW.
Lucid Gravity
Toto SUV ponúka až tri rady sedadiel, takže sa v ňom pohodlne odvezie sedem ľudí. Vďaka akumulátoru s kapacitou 120 kWh dokáže na jedno nabitie prejsť až 708 kilometrov. Nabíjanie má taktiež na veľmi vysokej úrovni. Dokážete ho nabíjať maximálnym výkonom až 350 kW, čo znamená 320 km dojazdu za 15 minút nabíjania. Spoločnosť hovorí aj o vysokej efektívnosti vozidla a zároveň nízkom odpore vzduchu na úrovni 0,24 Cd.
Vozidlo nenechalo nič dlžné povesti spoločnosti a vyzerá veľmi luxusne až futuristicky. Jednou z prvých vecí, ktorú si všimneme je napríklad panoramatická strecha, ktorá sa tiahne od čelného skla až po zadok auta. Na jej konci sa nachádza aj spojler, ktorý spolu s prednými výduchmi dopomáha vozidlu znižovať odpor vzduchu.
Zeekr 007 GT
Tento elektromobil ponúka dva elektromotory s výkonom 468 kW, vďaka čomu na stovku zrýchli len za 2,84 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 210 km/h. Zaujme však aj LFP batériou vlastnej výroby s kapacitou 75 kWh, ktorú je možné z 10 na 80 percent kapacity nabiť len za 10,5 minúty. Existuje však aj variant so 100 kWh NMC batériou od CATL s veľmi podobnými nabíjacími schopnosťami.
Dojazd je podľa benevolentného čínskeho testovacieho cyklu CLTC až 870 kilometrov, podľa metodiky WLTP by to malo byť 620 kilometrov. Samozrejme v prípade variantu so 100 kWh batériou. Vozidlo existuje aj v jednomotorovej verzii s pohonom zadných kolies a výkonom 306 kW.
Kia EV4
Vozidlo ponúka výber z dvoch kapacít batérií (58,3 a 81,4 kWh), predný náhon s výkonom 201 koní a šancu na dvoj-motorovú verziu s pohonom všetkých kolies. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 7,4 alebo 7,7 sekundy v závislosti od zvolenej batérie, pričom maximálna rýchlosť dosahuje 170 km/h.
Aerodynamický dizajn s nízkym odporom 0,23 cd umožňuje dosiahnuť zaujímavé dojazdy, pričom automobil nevyzerá ako guľa (vozidlá Mercedesu). Liftback verzia ponúka 410 km dojazdu pre menšiu batériu a až 590 km pre verziu s dlhším dojazdom, zatiaľ čo sedan dosiahne 430 km a 630 km podľa WLTP. Nabíjanie z 10 na 80 % trvá 29 alebo 31 minút na vhodnej nabíjacej stanici.
Čo môžete vyhrať?
Hlasovaním v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing sa automaticky zapájate do žrebovania o zaujímavé výhry. Výhry, ktoré potešia všetkých fanúšikov elektromobilov a poskytujú vám skvelú príležitosť ako si najnovšie elektrické vozidlá vyskúšať na vlastnej koži!
- Ford Mustang Mach-E na víkend
- Škoda Elroq na týždeň
- 3 x 365 dňová diaľničná známka
Zvýšte svoju šancu na výhru. Pozvite priateľov!
Hoci každý hlasujúci môže svoje preferencie vyjadriť iba raz, tí najaktívnejší majú možnosť výrazne zvýšiť svoje šance na výhru. Ako? Veľmi jednoducho.
Do ankety môžete pozvať vašich priateľov a známych, za čo vás patrične odmeníme. Informácie o tom, ako postupovať dostanete v potvrdzovacom e-maile po úspešnom zahlasovaní v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing.
Z tých hlasujúcich, ktorí do ankety pozvú aspoň troch alebo viacerých svojich známych, vyžrebujeme troch výhercov 365-dňovej diaľničnej známky.
Podrobné podmienky a pravidlá ankety nájdete priamo na stránke ankety ElektromobilRoka.sk.