Ponuka a dostupnosť elektromobilov sa medziročne opäť výrazne zmenila, pribudlo množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB leasing môžete vybrať tie najlepšie!
Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky. Stačí sa zapojiť do hlasovania a využiť možnosť, ktorú prináša anketa Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing!
Portál MôjElektromobil.sk v spolupráci s generálnym partnerom ČSOB Leasing a hlavným partnerom ZSE Drive od 27. januára 2025 spúšťa už siedmy ročník veľkého hlasovania za najlepšie elektrifikované automobily na Slovensku.
Hlasovanie v siedmom ročníku ankety Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing prebieha do 16. marca 2025. Počas tohto obdobia môže každý záujemca odovzdať svoj hlas, čím pomôže vybrať víťazov a súčasne sa zapojí do žrebovania o množstvo cien. Aj tentokrát sa o vašu pozornosť uchádzajú vozidlá v siedmich kategóriách a nechýba ani možnosť vybrať najlepšiu aplikáciu automobiliek.
Elektromobil Roka powered by ČSOB Leasing: Rodinný elektromobil
Ford Capri
Základom tohto modelu je zadný náhon s výkonom 286 koní, krútiacim momentom 545 Nm a akumulátorom s kapacitou 77 kWh. Z nuly na stovku zrýchli za 6,4 sekundy a WLTP dojazd je na úrovni 627 kilometrov.


Variant s pohonom všetkých kolies ponúka 340 koní a 79 kWh akumulátor, čo je o 2 kWh viac. Šprint na stovku zvládne za 5,3 sekundy, no dojazd je aj napriek o málo väčšej batérii nižší z dôvodu pohonu všetkých kolies. Na jedno nabitie zvládne 592 km podľa WLTP Maximálna rýchlosť vozidiel je obmedzená na 180 km/h.
Variant s pohonom všetkých kolies sa dokáže aj rýchlejšie nabíjať, a to maximálnym výkonom 185 kW v porovnaní so 135 kW výkonom. Nabitie z 10 do 80 percent trvá 26, respektíve 28 minút. Výkon palubnej nabíjačky je v oboch prípadoch 11 kW.
Opel Combo Electric
Nový Opel Combo Electric poháňa elektromotor s výkonom 100 kW/136 k a krútiacim momentom 270 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h. Osadená je tu batéria s kapacitou 50 kWh, ktorá sa podľa výrobcu postará o dojazd 330 km na jedno nabitie (WLTP). V porovnaní s predchodcom sa dojazd zvýšiť až o 50 kilometrov.


Na nabíjanie batérie je možné využiť štandardnú palubnú nabíjačku s výkonom 7,4 kW, prípadne 11 kW ak siahnete po doplnkovej výbave. Podporované je aj DC nabíjanie s výkonom 100 kW, čo znamená, že na vhodnej verejnej nabíjacej stanici dokážete akumulátor nabiť na 80 % kapacity za necelých 30 minút.
Citroen e-C4 X
Citroen ë-C4 X sa ponúka v dvoch variantoch, pričom okrem iného sa líšia aj kapacitou batérie. Menšia má kapacitu 50 kWh, z čoho je 46,3 kWh využiteľných. Na túto triedu ide o bežnú kapacitu, ktorá nie je ani veľká, ale ani príliš malá. Model s väčšou batériou má kapacitu len o 4 kWh väčšiu.


Nabíjací port sa nachádza na ľavej strane vzadu, čo je veľmi dobrá pozícia. Vozidlo ponúka palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW. AC nabíjanie tak bude z 0 do 100 % trvať o niečo viac ako 4 hodiny.
Čo sa týka rýchleho DC nabíjania, Citroen ë-C4 X dokáže prijať výkon rovných 100 kW, čo je opäť a zase štandard v tejto kategórii vozidiel. Vzhľadom na relatívne menšiu batériu je DC nabíjanie príjemne rýchle, výrobca uvádza nabitie na 80 % kapacity v priebehu 30 minút. Slabší variant ponúka výkon so 100 kW a pohon predných kolies. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,5 sekundy. V ponuke je aj variant s výkonom 115 kW, ktorý na stovku zrýchli za 8,8 sekundy.
Mercedes-Benz EQB
Elektromobil ponúka celkovú kapacitu akumulátora 69,7 kWh, z čoho je 66,5 kWh využiteľných. Palubná nabíjačka ponúka výkon 11 kW, čo je bežným štandardom a plné nabitie týmto spôsobom trvá približne 7 hodín. Maximálny výkon DC nabíjania je na úrovni rovných 100 kW. Automobilka tvrdí, že z 10 na 80 percent kapacity sa EQB nabije za 32 minút.
Celkový výkon 215 kW, pohon všetkých štyroch kolies a krútiaci moment 520 Nm sú dostatočné aj pre takto veľké vozidlo. Nové EQB je vie zrýchľovať veľmi svižne, dokonca vás aj zatlačí do sedačky. A pritom ide o veľké pohodlné SUV, ktoré je ideálne pre rodinu s deťmi. Avšak ak ste v aute sami a deti sú niekde preč, užijete si s ním aj kopec srandy. Z nuly na stovku zrýchli za 6,2 sekundy.
Voyah Dream BEV
Ide o najrýchlejšie sériovo vyrábané plnohodnotné elektrické super-MPV na svete. Teda aspoň z pohľadu zrýchlenia z 0 na 100 km/h, čo Voyah Dream zvláda za 5,8 sekundy. Vďačí za to dvojici elektromotorov s kombinovaným výkonom 320 kW a krútiacim momentom 620 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastavuje na hodnote 200 km/h.


Batéria s kapacitou 108,7 kWh ponúka dostatok energie na 605 kilometrový dojazd, podľa metodiky CLTC. Maximálny nabíjací výkon pri využívaní DC staníc dosahuje 120 kW a nabíjanie v rozmedzí 20 až 80 % má trvať menej než hodinu.
Zaujímavosťou je aj technológia rozpoznávania tváre vodiča, ktorá zaručuje autentifikáciu a aktivovanie personalizovaných nastavení. Medzi ďalšie technologické vychytávky patrí systém autonómnej jazdy úrovne L2, ktorý zahŕňa adaptívny tempomat, automatické centrovanie jazdných pruhov, parkovanie na diaľku a rozpoznávanie gest.
Hyundai IONIQ 6
Na výber je viacero rozličných konfigurácií. Nový IONIQ 6 sa na Slovensku predáva s dvoma kapacitami akumulátora (53 kWh a 77,4 kWh), v troch stupňoch výbavy (Family, Style, Premium) a s pohonom zadnej nápravy aj všetkých štyroch kolies.
Elektromobil stojí na známej platforme E-GMP s čím je spojené aj využívanie 800 V nabíjacej architektúry, podobne ako pri staršom súrodencovi CUV Hyundai IONIQ 5. S 350 kW nabíjačkou sa dokáže IONIQ 6 nabiť z 10 percent na 80 percent kapacity batérie len za 18 minút. Prítomná je aj funkcia Vehicle-to-Load (V2L) pre napájanie elektrických spotrebičov cez špeciálnu redukciu priamo z napájacieho portu elektromobilu.
Batéria s dlhým dojazdom s kapacitou 77,4 kWh môže byť spojená s dvoma usporiadaniami elektromotorov. Buď s pohonom zadných kolies (RWD) alebo s pohonom všetkých kolies (AWD). Vrchol ponuky predstavuje duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý produkuje kombinovaný výkon 239 kW a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 km/h na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Opel Zafira Electric
Elektrický Opel Zafira ponúka akumulátor s kapacitou 75 kWh, ktorý poskytuje dojazd do 230 alebo 330 km. Maximom v prípade nabíjania je výkon 100 kW, pričom na 80 percent kapacity by sa malo vozidlo podľa automobilky nabiť za pol hodinu. K dispozícii je aj verzia s menším akumulátorom s kapacitou 50 kWh.
Zafira ponúka až 9 miest na sedenie, vďaka čomu si ju môžete prispôsobiť presne podľa seba. Sedadlá v druhom a treťom rade sa dajú posunúť dopredu alebo dozadu, ak potrebujete viac miesta na nohy alebo vyššiu mieru flexibility. Okrem toho môžete sedadlá v druhom rade jednoducho otočiť, aby cestujúci počas jazdy sedeli zoči-voči.
Volkswagen ID.Buzz GTX
Tento model existuje v dvoch verziách. S krátkym rázvorom a novou batériou s kapacitou 84 kWh (využiteľná kapacita 79 kWh) a s dlhým rázvorom v kombinácii s ešte väčšou batériou s kapacitou 91 kWh (využiteľná kapacita 86 kWh). Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC za menej než pol hodiny.
ID.Buzz GTX je zároveň najrýchlejšou dodávkou VW všetkých čias – obe verzie totiž ponúkajú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 6,5 sekundy.
Kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 560 Nm. V závislosti od potreby výkonu a jazdnej situácie sa dokáže zapojiť aj predné kolesá asynchrónny motor s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW, čo je o 100 kilowattov viac v porovnaní so štandardnou verziou.
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech 100 % elektrický, ako je tento model označený na Slovensku, je dostupný so 160 kW elektromotorom s krútiacim momentom 300 Nm. Z nuly na stovku sa rozbehne za 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavuje na hodnote 170 km/h.
Elektrický dojazd má dosahovať až 625 kilometrov v kombinovanom cykle, podľa metodiky WLTP. Ako bolo spomenuté, osadená je tu batéria s využiteľnou kapacitou 87 kWh. Podporované je DC nabíjanie výkonom 150 kW alebo AC nabíjanie výkonom do 22 kW (rovno v základe, bez nutnosti doplatku).
Súčasťou interiéru je 12,3-palcová aj 12-palcová obrazovka. Nechýba kompatibilita s Android Auto, Apple CarPlay či možnosť používať viac ako 50 aplikácií, vrátane Google Máp.
Opel Grandland
Ide o prvý Opel, ktorý využíva novú platformu koncernu Stellantis, STLA Medium. K dispozícii budú dva typy akumulátorov – menší s kapacitou 73 kWh (WLTP dojazd 523 km) a väčší s kapacitou 82 kWh s dojazdom až 582 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon dosiahne hodnotu 154 kW, na 80 % SoC sa batéria nabije za 29 minút.
Medzigeneračne Grandland podstatne vyrástol, a to najmä vďaka dĺžke väčšej až o 173 mm. Na výšku podrástol o 19 mm a na šírku o 64 mm v porovnaní s predchodcom. Hovoríme teda o dĺžke 4 650 mm, šírke 1 905 mm a výške 1 660 mm.
BMW i5 M60 xDrive Touring
Tento elektromobil je jednoznačne o rýchlosti. Z 0 na 100 km/h vyštartuje už za 3,9 sekundy, čo nezvládne len tak hocijaké auto. Keď k tomu pridáme ešte instantný výkon vďaka elektromotorom a povestné kopnutie, ktoré ponúkajú najmä elektrické BMW, zážitok pre všetkých členov jazdy je zaručený. Krásnych 601 koní, ktoré ponúka vozidlo je už len čerešničkou na torte. K tomuto výkonu, ktorému sekunduje krútiaci moment 820 Nm, sa dostanete ale len na 10 sekúnd, a to po stlačení špeciálneho pádla s označením „Boost“ pod volantom.
Vozidlo obsahuje lítium-iónovú batériu, ktorá ponúka kapacitu 84,4 kWh (81,2 kWh využiteľných). Dosť pridáva na hmotnosti vozidla, ktorá sa vyšplhala až na 2 425 kg. BMW i5 M60 xDrive Touring dokážeme nabíjať maximálnym výkonom až 206 kW. Dojazd na jedno nabitie je podľa výrobcu 444-506 kilometrov.
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 je najlepším elektromobilom nemeckej automobilky. Vyrástol na modulárnej platforme MEB a poháňa ho elektromotor s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 545 Nm. Celková dĺžka auta predstavuje až 4 961 milimetrov, napriek tomu je ID.7 prekvapivo agilný s polomerom otáčania iba 10,9 metra.
Volkswagen pripomína, že model ID.7 je prvým vozidlom vybaveným systémom inteligentných elektronických výduchov pre plynulú cirkuláciu vzduchu v celom interiéri. V praxi sa to má prejaviť na schopnosti rýchleho vychladenia alebo zohriatia interiéru. Na jedno nabitie dokáže prejsť podľa WLTP až 621 kilometrov a pochváliť sa môže veľmi zaujímavou nabíjacou krivkou s maximom na úrovni 175 kW (no dá sa dosiahnuť aj viac).
Volkswagen ID.7 Tourer
Pohonné ústrojenstvo sa od liftbacku nelíši, základná verzia ID.7 Tourer Pro disponuje elektromotorom APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a pohonom zadnej nápravy. Čistá kapacita batérie je 77 kWh, maximálny nabíjací výkon dosahuje až 175 kW. Ponuku rozšíri verzia Pro S, kde bude prvýkrát použitá nová batéria s čistou kapacitou 86 kWh. Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW a vozidlu poskytne dojazd približne 685 kilometrov podľa WLTP.
Aj v prípade kombi bude 15″ displej infotainmentu so softvérom MIB4 súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako head-up displej s rozšírenou realitou. Novinkou je aj podsvietené predné a zadné logo výrobcu v prípade voľby príplatkových IQ.Light LED Matrix svetlometov.
Škoda Enyaq
Najobľúbenejší elektromobil automobilky prešiel len nedávno faceliftom. Pochváliť sa môže aerodynamickým koeficientom odporu vzduchu 0,245 a v prípade modelu Coupé je toto číslo ešte lepšie – 0,225. Dojazd v závislosti od veľkosti batérie je od 434 do 581 kilometrov WLTP.
Nový Enyaq ponúka dve verzie trakčných batérií a tri výkonové verzie. Enyaq 60 a Enyaq 85 s jedným elektromotorom majú pohon zadných kolies. Model Enyaq 85x má druhý elektromotor umiestnený na prednej náprave a ponúka pohon všetkých kolies. V tomto smere sa teda nezmenilo nič.
Všetky varianty nového modelu Škoda Enyaq podporujú vysoký nabíjací výkon – až 165 kW pre model Enyaq 60 a až 175 kW pre model Enyaq 85x. Väčšiu batériu tak možno na rýchlonabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom dobiť z 10 % na 80 % kapacity len za 28 minút. V prípade modelu Enyaq 60 trvá nabitie batérie z 10 % na 80 % kapacity len 24 minút.
Citroen e-Berlingo
Tento elektromobil je vybavený LFP batériou s kapacitou 50 kWh, ktorá je využiteľná. Predchádzajúci model mal síce rovnakú kapacitu, ale išlo o brutto údaj. To sa odzrkadlilo na zmene hodnoty dojazdu podľa WLTP, ktorá narástla z 270 kilometrov až na 320 km. Podľa zverejnených technických parametrov sa spotreba pohybuje v rozsahu 18 až 18,7 kWh na 100 kilometrov (metodika WLTP, podľa verzie vozidla).
K dispozícii je elektromotor s výkonom rovných 100 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Maximálny DC nabíjací výkon je tiež 100 kW, pričom nabitie na 80 percent kapacity trvá približne pol hodinu. V štandarde je vozidlo dodávané s 11 kW palubnou nabíjačkou.
MINI Countryman SE ALL4
Mini Countryman SE ALL4 disponuje výkonom 230 kW (313 koní), ktorý prenáša na kolesá oboch náprav. Dosahuje krútiaci moment až 494 Nm a z nuly na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Akumulátor má kapacitu 66,5 kWh, z čoho je 64,6 kWh využiteľných. Maximom pri nabíjaní je výkon 130 kW.
Nechýba 11 kW palubná nabíjačka, ktorá je základom, no s opciou „AC Nabíjanie Professional“ získate dvojnásobný výkon. Výrobca udáva dojazd na jedno nabitie na úrovni 424 kilometrov podľa WLTP. Dizajn vozidla jednoznačne zapadá do súčasného modelového jazyka, pričom ide o najväčší MINI. Rozmermi sa skôr radí ku kompaktnejším SUV.
Kia EV3
Kia EV3 využíva elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom na úrovni 283 Nm, ktorý je možné párovať s obomi baterkami. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 7,5 sekundy s menšou, resp. 7,7 sekundy s väčšou z dvojice ponúkaných batérií. Maximálna rýchlosť je v obidvoch prípadoch 170 km/h.
Na výber je medzi dvomi kapacitami akumulátorov – menší s kapacitou 58,3 kWh, a väčší 81,4 kWh. S väčšou batériou dokáže vozidlo na jedno nabitie prejsť až 600 kilometrov, menší jej vystačí na akčný rádius približne 430 km. Obidve hodnoty vychádzajú z metodiky WLTP. Spotreba je uvádzaná na 14,9 kWh, respektíve 16,2 kWh pri KIA EV3 s dlhým dojazdom a 19-palcovými kolesami.
Nabíjanie z 10 % na 80 % SoC by malo trvať 31 minút, maximálny nabíjací výkon väčšej batérie dosahuje úroveň 128 kW, nabíjacia krivka menšej batérie vrcholí pri 102 kW a nabitie z 10 % na 80 % v tomto prípade trvá 29 minút. Palubná AC nabíjačka dosahuje štandardný výkon 11 kW, avšak do budúcnosti sa počíta aj s možnosťou voľby 22-kilowattového výkonu za príplatok.
Čo môžete vyhrať?
Hlasovaním v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing sa automaticky zapájate do žrebovania o zaujímavé výhry. Výhry, ktoré potešia všetkých fanúšikov elektromobilov a poskytujú vám skvelú príležitosť ako si najnovšie elektrické vozidlá vyskúšať na vlastnej koži!
- Ford Mustang Mach-E na víkend
- Škoda Elroq na týždeň
- 3 x 365 dňová diaľničná známka
Zvýšte svoju šancu na výhru. Pozvite priateľov!
Hoci každý hlasujúci môže svoje preferencie vyjadriť iba raz, tí najaktívnejší majú možnosť výrazne zvýšiť svoje šance na výhru. Ako? Veľmi jednoducho.
Do ankety môžete pozvať vašich priateľov a známych, za čo vás patrične odmeníme. Informácie o tom, ako postupovať dostanete v potvrdzovacom e-maile po úspešnom zahlasovaní v ankete Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing.
Z tých hlasujúcich, ktorí do ankety pozvú aspoň troch alebo viacerých svojich známych, vyžrebujeme troch výhercov 365-dňovej diaľničnej známky.
Podrobné podmienky a pravidlá ankety nájdete priamo na stránke ankety ElektromobilRoka.sk.