Spoločnosť NEVS, ktorá nadväzuje na bývalý Saab, stihla nedávno odhaliť model elektromobilu s dojazdom viac ako 1 000 km. Potom sa však kvôli finančným problémom čínskeho majiteľa dostala spoločnosť do problémov a teraz je na predaj, informuje Autocar.
Prototyp elektromobilu s názvom Emily GT bol jedným z projektov spoločnosti, ktoré jej mohli zabezpečiť úspech. Mal dostať batériu s kapacitou až 175 kWh, čo by mu zabezpečilo dojazd viac ako 1 000 km na jedno nabitie. Okrem toho sa špekulovalo aj o jednoduchšej verzii s kapacitou batérie 140 kWh, a tiež 105 kWh. Navyše bolo v hre aj využitie až 11 kW bezdrôtového nabíjania pomocou špeciálnej podložky.
Vozidlo malo dostať 4 elektromotory (na každej náprave jeden), s výkonom 121 koní (484 koní spolu). Umiestnenie priamo na nápravu malo zabezpečiť jemnejšiu kontrolu vektorov vozidla.
„Možnosti vektorovania krútiaceho momentu sú fantastické. Všetok krútiaci moment je možné ovládať. Je to ako prechod z rovných slalomových lyží na carvingové.
Okrem toho, motory kolies zaisťujú eliminovanie všetkej vôľy, výsledkom čoho je neuveriteľne priamy a pevný pocit.”
Peter Dahl, bývalý inžinier Saabu
Nevýhodou by však mohla byť neodpružená hmotnosť na každom kolese, ktorú by riešilo špeciálne vzduchové odpruženie a aktívne tlmiče. Okrem klasickej verzie sa ešte pripravovala aj výkonnejšia verzia, ktorá by poskytovala výkon až 653 koní. To by zabezpečilo že zrýchlenie z 0 na 100 km/h by sa zmenilo z prvotných 4,6 s na 3,2 s.
Projekt nekončí, len je na predaj
Pôvodným plánom bola séria až 20 prototypov Evergrande, no jeden z čínskych majiteľov sa musel projektu kvôli insolventnosti vzdať. Postaviť sa zatiaľ stihlo len 6 prototypov. Projekt úplne nezanikol, a teraz je pripravený na predaj. Zatiaľ sa ku kúpe nikto neprihlásil, aj preto je projekt v akomsi režime hibernácie. Nová generálna riaditeľka NEVS, Nina Selander, teraz hľadá kupca pre projekt Emily a vyzvala zainteresované strany, aby kontaktovali spoločnosť.
Dahl dodal, že do produkčnej pripravenosti projektu chýba približne rok a pol. Všetko však má byť pripravené na posun do ďalšej výroby, pričom sú všetky prototypy pojazdné. Chýbajú im len airbagy, či systém automatického brzdenia.