Sony určite všetci poznáme ako výrobcu čiernej techniky. Ich zameranie je široká, a zatiaľ čo v minulosti išlo prevažne o výrobu audio techniky či televízorov a s tým súvisiacich výrobkov, aktuálne dominujú v segmente herných konzol. Čo by sme od Sony ale vôbec nečakali je presun k automobilom, pričom práve tento nepredstaviteľný krok spravili jasnejším začiatkom minulého roka. Tento rok sa na akcii CES k svojmu elektromobilu Sony Vision-S vrátili a zverejnili zopár ďalších detailov.
Elektromobil Sony Vision-S
Je určite nezvyčajné, aby sa technologická firma pustila do vývoja automobilov. Ako sa ale zdá, v súčasnosti je už možné všetko a veľkým príkladom je Tesla. Práve o nej tvrdia, že predáva počítač na kolesách. V týchto súvislostiach teda nie je až tak prekvapivé, že to skúša aj Sony. Skúsenosti s technológiami majú obrovské, a tak by ich mohli využiť pri vývoji autonómneho riadenia či samotného softvéru. To zároveň dokazujú aj v novom videu, ktoré ponúka pohľad do zákulisia.
Svojim elektromobilom Sony Vision-S chcú prispieť k lepšej mobilite ľudí. Spomínajú najmä ich vlastné softvérové riešenia, funkcie autonómnej jazdy, prepojenie ľudí či jednotlivých áut. Skrátka má ísť o auto, ktoré je silne softvérovo orientované. Vo videu sa objavuje množstvo záberov z vývoja jednotlivých častí, ale aj funkcií auta. Vidieť môžeme napríklad práce na systéme, mobilnej aplikácii či možnosti infotainmentu. Jeden zo záberov ukazuje aj Remote Play funkciu pre vzdialené hranie PlayStation 4 a PlayStation 5 hier.
Preplnený technológiami
Sony zároveň prevádzkuje aj vlastnú službu pre cloudové hranie PlayStation Now, čo otvára ďalšie možnosti pre zaujímavé softvérové funkcie. Firma má veľké skúsenosti s rozšírenou a virtuálnou realitou či ovládaním gestami. Tie sa pravdepodobne tiež premietnu do možností auta, nakoľko vo videu môžeme vidieť náznaky rozpoznávania tváre a ovládanie hlasom alebo gestami. Zo záberov je vidieť, že palubná doska je tvorená trojicou veľkých displejov, ktoré budú bránou k všetkým dostupným funkciám.
Veľmi zaujímavý je pohľad na systém autonómneho riadenia. Ten síce neukázali v ostrej prevádzke, no môžeme vidieť čo vidí a ako dokáže rozpoznávať jednotlivé objekty na ceste, a to ako ľudí, tak aj stojace a jazdiace autá. Pôvodne sa do autonómnej jazdy malo zapájať 33 senzorov, no napokon ich rozšírili na 40. Sony na aute spolupracuje s viacerými partnermi, pričom jeden z nich je aj automobilka Magna Steyr. Ide o firmu sídliacu v rakúskom meste Graz. V blízkom okolí už prebiehajú testy Sony Vision-S na verejných cestách, takže ak sa náhodou pohybujete v blízkosti, môžete ho stretnúť.
Špecifikácie sú záhadou
Síce nám Sony ešte minulý rok k predstaveniu pribalila aj zopár detailov, na ten najdôležitejší údaj stále čakáme. Aby sme si ich pripomenuli, auto je vybavené dvojicou elektromotorov s kombinovaným výkonom 400 kW, teda 536 konských síl. Maximálna rýchlosť má byť 240 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,8 sekundy. To samozrejme nie je žiadny rekord, avšak je jasné, že Sony rozhodne nejde o najlepšie parametre výkonu a zrýchlenia.
Je otázne, aké batérie Vision-S využíva a aký by mohol ponúknuť dojazd či rýchlosť nabíjania. Pri oznámení ešte minulý rok sa zdalo, že ide iba o akýsi koncept, s ktorým chcú ukázať možnosti vlastnej technológie. Aktuálne to ale vyzerá, že by skutočne mohlo ísť o sériovo vyrábaný produkt.