Po úspešnom uvedení modelu Enyaq iV na trhy po celom svete, na rad postupne prídu aj ďalšie škodovky s elektrickým pohonom. Nie je žiadnym prekvapením že elektromobilite sa nevyhýba ani Škoda. Otvorene sa hovorí o ďalších dvoch menších SUV, ale aj o elektrickej Octavii. Na čo všetko sa môžeme tešiť, nám priblížil aj portál Autocar.
Škodovka, podobne ako aj celý koncern Volkswagen, smerujú postupne k plnej elektrifikácii svojich modelov. Škodovka je z tohto dôvodu aj naďalej odhodlaná ponúkať aj iné plne elektrické modely ako SUV. Elektrickým ekvivalentom sa nevyhnú ani najobľúbenejšie modely značky.
Medzi takéto modely rozhodne zaraďujeme aj model Škoda Octavia. Práve Octavia si aj napriek neustále rastúcej obľube SUV obhajuje postavenie najpredávanejšieho modelu značky. Preto je logické, že aj Octavia sa v dohľadnej dobe dočká svojho elektrického ekvivalentu.
To, že sa tento model rozhodne neoplatí v škodovke podceňovať, nám dokazujú aj reálne predaje. Za prvých deväť mesiacov roka 2021 sa predalo celkovo 99 100 Kamiqov, 96600 Karoqov a 82600 Kodiaqov. Za to isté obdobie sa však predalo až 159 400 Octavií.
Elektromobilite sa nevyhýba ani škoda
Je nutné uznať, že SUV modely tvoria podstatnú časť predaja značky. Z tohto dôvodu budú prvé tri plne elektrické modely zapadať práve do segmentu SUV. Prvým modelom je už dobre známy Enyaq iV. Ten bude nasledovaný už v dohľadnej dobe o niečo menším Crossoverom. S o niečo väčším odstupom príde na rad kompaktné mestsky orientované SUV v štýle Volkswagen ID.2.
Pre Autocar sa k danej téme vyjadril aj šéf predaja a marketingu Škodovky Martin Jahn. Podľa jeho slov sa značka rozhodne neplánuje zamerať výhradne na SUV modely. V minulosti sa značka zaviazala plniť potreby svojich zákazníkov. To znamená, že aj v budúcnosti sa konštruktéri značky budú snažiť nájsť tvary a karosérie, ktoré zákazníci v ponuke Škody očakávajú. V ponuke teda rozhodne nemôžu chýbať modely Octavia a Superb. Dopyt po týchto modeloch je stále výrazný, takže v ich výrobe bude značka rozhodne pokračovať.
V prvom rade sa v Škode budú snažiť priniesť auto podobné dnešnej Škode Octavia. Malo by ísť v prvom rade o auto s podobným účelom, teda pre ľudí, ktorí sú trocha konzervatívnejší a nechcú SUV. Rovnako však pôjde o auto určené pre firemné flotily, ktoré jednoducho nepotrebujú alebo nechcú vo svojom vozovom parku SUV modely.
Na základe tejto informácie sa dá dedukovať, že žiaden z ekvivalentov elektrickej Octavie neponesie jej meno. Škoda v tomto prípade sleduje podobnú produktovú stratégiu ako jej materská spoločnosť Volkswagen.
Pri marketingu svojich na mieru šitých elektromobilov postupuje oddelene od existujúcich modelov so spaľovacím motorom. Prakticky by sme mohli skonštatovať, že Škoda pravdepodobne ponúkne vlastnú verziu pripravovaného elektrického sedanu „Aero-B“ od Volkswagenu, ktorý je sám o sebe ekvivalentom Passatu.
Okrem sedanu príde aj kombi
Je tiež vysoko pravdepodobné, že ako Aero-B od Volkswagenu, tak aj elektrický sedan od Škody dostane aj kombi verziu.
Tvar kombi bol pre Škodu vždy mimoriadne úspešný, pričom značku do istej miery aj vystihuje. Aj toto je spôsob, akým sa bude Škoda pozerať na svoje budúce elektrické autá. V súčasnosti pôjde prevažne o SUV, no do budúcna sa ponuka karosérií a tvarov rozhodne rozšíri.
Škoda má vo svojej budúcnosti na najbližších niekoľko rokov relatívne jasno. V značnej miere sa inšpiruje usmerneniami svojej materskej značky Volkswagen. Ak by sme sa však pozreli na súčasnosť, ale aj na minulosť, tak je nutné uznať, že v Škode sú segmenty malých a stredných áut rozhodne dôležité.
Škoda má významné zastúpenie vo flotilách významných firiem, kde sú najobľúbenejšie práve modely Fabia, Octavia a Scala. Nezaradenie elektrických ekvivalentov týchto modelov do budúceho portfólia by bolo veľkou chybou. Tejto skutočnosti sa následne môžu tešiť aj fanúšikovia značky spomedzi obyčajných ľudí, ktorí si v ponuke určite nájdu to pravé pre seba.