MojElektromobil

Elektromobilita nie je len o prechode osobných áut zo spaľovacích na elektrické. Elektrifikujú sa aj iné formy dopravy. Neustále sa stretávame s informáciami o nových elektrických autobusoch či nákladných vozidlách, rovnako sa pracuje aj na infraštruktúre, ktorá je pre ne určená.

Elektrický traktor od Seederal

V súvislosti s tým nie je žiadnym prekvapením, že sa elektromobilita dostáva aj na polia a do techniky, ktorá súvisí s obrábaním pôdy. Portál Electrek informoval o novom prototype elektrického traktora, ktorý predstavil francúzsky startup Seederal. Prototyp s výkonom 160 koní má slúžiť na demonštráciu toho, kam by sa mohla elektromobilita v tomto smere pohnúť. Tiež by to malo urýchliť vývoj prvého elektrického traktora “s dlhým dojazdom.”

Seederal
Zdroj: Electrek

Základným cieľom je schopnosť pracovať 24 hodín denne počas rušných sezón výsadby a zberu. V spoločnosti Seedeeral sa domnievajú, že tento traktor by mohol pomôcť farmárom podniknúť významné kroky k dekarbonizácii ich fariem. Spoločnosť na svojom webe uvádza, že jedinečný dizajn traktora bez prevodovky mu umožní nepretržite pracovať 8-12 hodín na jedno nabitie.

Seederal
Zdroj: Electrek

“Museli sme úplne prehodnotiť traktor. Nie je to len o nahradení spaľovacieho motora elektromotorom. Elektrické traktory môžu znížiť uhlíkovú stopu o 15 až 20 ton ročne, čo je ekvivalent ročných emisií 17 áut, ktoré prejdú 12 000 km ročne. Seederal získal v apríli tohto roka 11 miliónov eur na vývoj svojho elektrického traktora. Momentálne sa pracuje na tom, aby ponúkol dostatočne veľkú kapacitu batérie a cieľom je, aby sa dokázala doplna nabiť za dve hodiny.”

Arthur Rivoal, spoluzakladateľ a hlavný technický inžinier Seederal

Nové konštrukčné mašiny od Volvo

V rámci elektrických vozidiel určených pre prácu to nie je všetko. Portál Electrive informoval o nových zariadeniach od Volvo, ktoré majú pomôcť s konštrukčnými prácami. Výrobca ukázal prvé elektrické kolesové rýpadlo Volvo EWR150 Electric a aj elektrické kolesové nakladače L90 Electric a L120 Electric. Tie budú dostupné na vybraných trhoch od začiatku budúceho roka.

Nemali by ste prehliadnuť:

Volvo L90 Electric s hmotnosťou 15 ton je prvým kolesovým elektrickým nakladačom vo svojej triede. Ide o všestranné vozidlo vhodné pre širokú škálu úloh. Disponuje vlastnými elektromotormi pre pohon a hydrauliku, takže k dispozícii je plný výkon oboch systémov. Oproti bežným modelom sa vyznačuje rýchlejšou odozvou a kratším cyklom. Pro väčšine stredne náročných úloh vydrží pracovať 4-5 hodín, v rámci ľahších prác zvládne celý pracovný deň.

Volvo
Zdroj: Volvo

Kolesový nakladač Volvo L120 má nosnosť 6 ton a hodí sa na staveniská, prístavy, logistické centrá a podobne. Na jedno nabitie zvládne fungovať 5-9 hodín v prípade ľahších a stredne ťažkých prác. Nabíja sa výkonom 180 kW a z SoC 10 na 100 percent to baterka zvládne za 1:40 hod.

Náš tip
Salón Elektromobilov 2024 pokračuje. Najbližšia zastávka 14. až 16. júna v Trenčíne
5. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+