MojElektromobil

Výrobcovia elektromobilov sa čoraz viac spoliehajú na moderné opravy defektov a run-flat pneumatiky, no na klasické rezervné koleso sa akosi zabúda. Aj keď technológie pokročili, pre vodičov, ktorí sa vydávajú mimo asfaltových ciest, môže byť jeho absencia zásadným problémom, informuje InsideEvs.

Mnohé elektrické SUV, ktoré sú prezentované ako ideálne na dobrodružné výlety, nemajú ani len dojazdové koleso. Príkladom je Chevrolet Blazer EV, ktorý síce ponúka pohon všetkých kolies a slušnú svetlú výšku, no bez rezervy je v teréne zraniteľný. Podobne je na tom aj nový Hyundai Ioniq 5 XRT, ktorý má ambíciu byť elektrickou alternatívou k Subaru Crosstrek. S opravnou sadou si však v drsnejších podmienkach určite nevystačí.

Tesla Cybertruck v Bratislave
Tesla Cybertruck

Pri jazde po nespevnených cestách nie je ťažké naraziť na ostré kamene, výmole či konáre. Ak dôjde k poškodeniu bočnice pneumatiky, bežná opravná sada nepomôže a vodič zostáva bez riešenia. Rovnako môže problém kľudne nastať aj na bežnej ceste či diaľnici. Asistenčné služby navyše často nefungujú v odľahlých oblastiach, kde sú tieto autá určené na jazdu. V takom prípade by plnohodnotná rezerva mohla byť jedinou záchranou.

Prečo výrobcovia neponúkajú rezervu?

Dôvodom je najmä priestor a hmotnosť. Elektromobily sú postavené na tzv. skateboardovej platforme, kde batérie zaberajú podlahovú časť vozidla, takže tradičné miesto pre rezervné koleso neexistuje. Zároveň výrobcovia hľadajú každý spôsob, ako znížiť hmotnosť a zvýšiť tak dojazd, pričom každé kilo navyše hrá úlohu. Niektoré elektrické SUV a pick-upy určené do terénu si však rezervu zachovali. Napríklad Chevrolet Silverado EV, GMC Hummer EV, Ford F-150 Lightning, Rivian R1T či Tesla Cybertruck.

Ak chce elektromobil skutočne konkurovať štandardným spaľovacím SUV, musí ponúknuť viac než len robustný dizajn. Rezervné koleso môže byť v kritickej situácii rozhodujúce a jeho absencia môže vodičov dostať do nepríjemných problémov aj na bežných cestách.

Náš tip
Predaj automobilov je čoraz ťažší. Pomôcť dokáže umelá inteligencia
17. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+