Spoločnosť Sony hľadá nových partnerov, ktorí by jej pomohli priniesť jej projekty elektromobilov Vision-S do života. Týmto spôsobom si razí cestu od zábavného k automobilovému priemyslu a e-mobilnému priestoru. Bližšie informácie nám priniesol Electrek.
Výroba elektromobilov Vision-S je jednoduchšia
Agentúra Reuters uviedla, že práve táto skutočnosť umožňuje vstup rôznych spoločností na trh s elektromobilmi. Zároveň sa predpokladá, že najrôznejšie high-tech funkcie akou je napríklad autonómne riadenie spoločne s 5G konektivitou premenia dnešné autá z veci , ktoré sa využívajú na aktívnu účasť v doprave, na efektívne pohyblivé platformy pre informačné a zábavné služby.
Rozhodne platí, že v tomto svete nie je žiadnym prekvapením, že zábavné spoločnosti ako Sony by chceli nájsť cestu aj na tento trh. Riziko ignorovania trhu elektromobilov je vyššie ako je výzva, ktorú predstavuje ich výroba. Stanovisko poskytol aj Izumi Kawanishi, ktorý bude v rámci Sony pôsobiť ako generálny riaditeľ Sony Mobility v prípade, že sa spoločnosť plne zaviaže vyrábať autá. Izumi je toho názoru že nadchádzajúca transformácia automobilov v niektorých ohľadoch podobná tomu ako informačné technológie premenili telefóny na smartfóny.
V hre sú viacerí partneri
Nie je žiadnym tajomstvom, že Sony nadviazalo v posledných rokoch spoluprácu s odborníkmi z odvetvia Magna s cieľom postaviť prvé prototypy elektromobilov. Tieto boli predstavené na CES a testované v cestnej premávke. Je preto pravdepodobné, že spoločnosť ostane pri Magne.
Magna patrí k dodávateľom značiek ako GM, BMW alebo Mercedes-Benz. V prípade Mercedesu vyrába Magna impozantný G-Wagen ako celok, pričom MB ich efektívne predáva. Spoločnosť však uzavrela podobnú dohodu aj so spoločnosťou Fisker už koncom minulého roka. V tomto prípade súhlasila so začatím výroby elektrického SUV Fisker Ocean už tento rok na jeseň. Sony sa teda pridala do dobrej spoločnosti.
V tomto prípade však nejde o celkom bežné partnerstvo. Sony sa snaží urobiť skok od PlayStation ku elektromobilom, na čo potrebuje partnerov na informačno-zábavnú stránku veci. Spomeňme napríklad možnosti implementovať Ocuus, Netflix, ale aj technologické vykopávky Magna alebo Siemens. Obsah vhodný pre elektromobily bude zároveň zdrojom značných ziskov pre toho, kto na to príde ako prvý. Každopádne platí, že Sony je na dobrej ceste dosiahnuť tento míľnik.