Väčšina elektrických vozidiel ktoré sa dnes predávajú, fungujú na architektúre so 400-voltovovým systémovým napätím. To by sa zrejme mohlo v najbližších rokoch zmeniť. Momentálne iba hŕstka výrobcov automobilov, konkrétne Audi, Porsche, Hyundai a Kia, ponúka elektrické vozidlá s 800-voltovou elektrickou sústavou. Jedinou výnimkou je Lucid Air, ktorý má 900-voltovú architektúru vytvorenú patentovanou technológiou.
Prevádzka pri takomto vysokom napätí dáva všetkým týmto elektromobilom bezkonkurenčnú rýchlosť nabíjania. Všetky vozidlá predávané spomenutými výrobcami sa môžu potenciálne nabíjať výkonom 350 kW, no momentálne to v praxi nedokáže ani jedno, a Lucid je v tomto smere opäť jedinečný.
Pre príklad uvedieme Porsche Taycan, ktoré dosahuje maximálny výkon 270 kW, alebo Kia EV6, ktorá dosahuje maximálny výkon 240 kW. Lucid Air môže podľa papierových údajov dosiahnuť požadovaných 350 kW. Praktické testy však ukázali, že reálny výkon je okolo 300 kW. Tieto údaje však aj tak z neho robia jeden z najrýchlejšie sa nabíjajúcich elektromobilov súčasnosti.
Podľa posledných informácii to ale vyzerá, že podobné hodnoty čoskoro bude dosahovať viac a viac modelov. Šéf divízie elektrických pohonov GKN Dirk Kesselgruber, významného dodávateľa pre automobilový priemysel, tvrdí že už v roku 2025 bude väčšina prichádzajúcich elektromobilov pracovať s napätím 800 Voltov. Spomenul tiež, že fungovanie takéhoto systému v praxi už dokázal napríklad spomínaný Hyundai, ktorý navyše dokázal, že technológia vie byť aj cenovo konkurencieschopná.
Zvýši sa efektívnosť prevádzky
Najväčšou výhodou, ktorú ponúka 800 Voltov, je teoretické 50-percentné skrátenie času potrebného na získanie energie do batérie. Zdvojnásobením napätia a rovnakým prúdom dostanete do vozidla tým pádom dvojnásobnú energiu. To by teoreticky znamenalo aj vyriešenie nekonečnej témy ohľadne dojazdov elektromobilov. Ak by bola doba nabíjania dostatočne rýchla, nie je pri každom modeli nutne potrebný dojazd 800-1000 km. Vývoj v oblasti dojazdu určite neprestane napredovať, len efektivita nabíjania by v prípade 800-voltovej siete bola zaručene vyššia.