MojElektromobil
  • Bezpečnosť pri náraze a ochrana vysokonapäťovej batérie pred preťažením majú najvyššiu prioritu
  • Vysokonapäťová batéria je pre bezpečnosť pri náraze umiestnená vo vozidle ŠKODA ENYAQ iV v podvozku
  • Protipožiarna ochrana a bezpečnosť elektromobilov bola potvrdená nezávislými testami

Už pri vývoji elektromobilov ŠKODA iV prijímajú inžinieri ŠKODA AUTO rozsiahle opatrenia, aby vozidlá poskytovali maximálnu bezpečnosť aj v prípade nehody. Pritom sa kladie mimoriadny dôraz na montáž nárazu vzdornej vysokonapäťovej batérie a na ochranu pred elektrickým preťažením. Elektromobily sú tak v prípade nehody rovnako bezpečné ako vozidlá so spaľovacím motorom.

Moderné elektromobily chránia svojich pasažierov v prípade nehody rovnako účinne a komplexne ako vozidlá so spaľovacím motorom. Dokazuje to aj model ŠKODA ENYAQ iV, ktorý nedávno pokračoval v sérii špičkových výsledkov vozidiel ŠKODA s najvyšším počtom piatich hviezdičiek v teste Euro NCAP. Pokiaľ ide o ochranu dospelých cestujúcich a detí, dosiahlo toto čisto elektrické SUV doteraz absolútne najlepší výsledok v európskom referenčnom teste bezpečnosti. Dobre chránená vysokonapäťová batéria modelu ENYAQ iV nepredstavuje žiadne zvýšené riziko. To potvrdzujú aj nezávislé štúdie odborníkov na dopravné nehody a expertov v oblasti protipožiarnej ochrany: Elektrické vozidlá sú z hľadiska bezpečnosti pri nehodách na rovnakej úrovni ako modely s konvenčným spaľovacím motorom.

Ideálna konštrukcia: Batériový modul vozidla ŠKODA ENYAQ iV uložený v podvozku odolnom proti nárazu

Stáva sa veľmi zriedka, že by elektromobil po nehode začne horieť. Ani prudký náraz nestačí na vyvolanie požiaru batérie a k vznieteniu batériových článkov môže dôjsť len v nepravdepodobnom prípade poškodenia alebo deformácie tohto zásobníka energie. Aby sa takéto riziko minimalizovalo, je napríklad akumulátor vo vozidle ŠKODA ENYAQ iV bezpečne uložený v podvozku odolnom proti nárazu. Samotné moduly sú uložené v stabilnom, spravidla vodotesnom puzdre.

Prepracovaný bezpečnostný systém v prípade nehody

Osobitnú pozornosť kládli vývojári na elimináciu preťaženie akumulátora. Sofistikovaná bezpečnostná technika s ochrannými relé a mnohými senzormi zabezpečuje, že riziko elektrického alebo tepelného preťaženia je minimálne. Teplota, stav nabitia a ďalšie parametre batérie pohonu sú neustále monitorované. Navyše je vysokonapäťový systém konštruovaný aj z hľadiska vlastnej bezpečnosti: v prípade poruchy alebo nehody sa elektrické komponenty počas milisekúnd odpoja od batérie, takže v nej už nie sú pod napätím a cestujúci sú v bezpečí.

Nezávislé testy, z ktorých niektoré idú výrazne nad rámec legislatívnych požiadaviek, preukázali, že dobre chránené batériové moduly zostali napriek deformácii karosérie nepoškodené a pri skutočnom náraze by neprišlo k zvýšenému nebezpečenstvu požiaru. Rovnako integrovaný systém odpojenia batérie reagoval pri všetkých testoch bezpečne a spoľahlivo.

Maximálna bezpečnosť: Elektromobily značky ŠKODA sú rovnako bezpečné ako modely so spaľovacím motorom 

Už pri vývoji elektromobilov ŠKODA iV dbajú inžinieri ŠKODA AUTO na to, aby vozidlá poskytovali maximálnu bezpečnosť aj v prípade nehody. Pritom sa kladie mimoriadny dôraz na montáž nárazu vzdornej vysokonapäťovej batérie a na ochranu pred elektrickým preťažením.

Náš tip
HoppyGo si Slováci obľúbili, po dvoch mesiacoch si cez túto platformu zarobili viac ako 6 000 eur
2. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+