MojElektromobil

Informáciu o novej softvérovej aktualizácii potvrdil prostredníctvom sociálnej siete Twitter aj Elon Musk, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesla. Ten spočiatku poďakoval portálu Consumer Reports za ich konštruktívnu kritiku a aktívne začal pracovať na náprave v podobe aktualizácie.

Náš tip
TESLA MODEL 3 DOKÁZALA PREJSŤ TAKMER 1000 KILOMETROV NA JEDNO NABITIE

Tesla Model 3 a brzdná dráha

Prvotná reakcia automobilky na problematiku bola spočiatku skeptická, vzhľadom k softvérovému riešeniu. Elon Musk však následne na Twitteri vysvetlil, že trik by sa mohol pravdepodobne schovávať v kalibrácii ABS systému elektromobilu. Tesla rýchlo pracovala na vylepšeniach a nová aktualizácia by podľa výkonného riaditeľa mohla zlepšiť brzdnú dráhu pri prudkom a opakovanom brzdení až v prepočte o viac ako 6 metrov (20 ft).

Otázka znie, či bude nová aktualizácia nápomocná len pri prudkom opakovanom brzdení. V prípade testov od Consumer Reports bol prvotný výsledok brzdenia skutočne lepší ako následne ďalšie merania v krátkodobom horizonte. Elon Musk netvrdí, že sa situácia zlepší pri jednom prudkom zabrzdení. Aktualizácia stavia práve na situáciu, aby brzdná dráha ponúkla rovnako efektívnu hodnotu aj pri náročnejšom viacnásobnom brzdení.

Nová softvérová aktualizácia by mala doraziť k majiteľom známeho elektromobilu Tesla Model 3 už v najbližších dňoch. Ak táto aktualizácia skutočne vylepší brzdnú dráhu bez hardvérového zásahu, automobilka tým skutočne potvrdí potenciál takejto formy vylepšení a opravy chýb aj v pohľade do budúcnosti. Reálnu účinnosť však ukáže až opakovaný test po aktualizácii. Ako však poznáme automobilku Tesla, nezastaví sa, pokiaľ Model 3 nebude mať brzdenie lepšie ako akékoľvek konkurenčné vozidlo.

Zdroj: insideevs.com, titulná fotografia: electrek.co


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

30. mája 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+