Systém autopilot v elektromobiloch Tesla má viaceré obmedzenia a jeho skutočné možnosti sme zhrnuli v samostatnom článku. Rozhodne však nejde o najpokročilejšiu technológiu, s ktorou Tesla pracuje. Vybraní majitelia elektromobilov Tesla majú už niekoľko mesiacov prístup k pokročilejšiemu systému FSD. Ten zvláda oveľa viac neštandardných situácií, vrátane komplikovanej jazdy v meste. Nová verzia FSD má priniesť ďalšie „gigantické zmeny“.
K softvéru pre plne autonómnu jazdu FSD sa dostal iba obmedzený počet majiteľov elektromobilov Tesla v USA. Ide iba o beta-testovanie, s ktorým automobilka získava enormné množstvo dát pre ďalšie vylepšenie systému. Konkrétni majitelia neboli vybraní náhodne, ale cielene. Možnosť zúčastniť sa testu majú najmä tí, ktorí jazdia poctivo. Softvér FSD je naozaj výrazne odlišný od toho, s čím teraz pracuje väčšina elektromobilov Tesla. Zvláda oveľa komplikovanejšie situácie s menšou chybovosťou.
Nová verzia s gigantickým vylepšením
Ako je možné vidieť z viacerých videí, vozidlo s aktivovaným systémom dokáže prechádzať aj zložitejšie križovatky v rámci mesta. Samozrejme, zďaleka nejde o dokonalý systém a stále robí chyby. Preto je tu potrebný neustály dozor vodiča. Rovnako ako je internet plný videí s bezchybnou jazdou, taktiež je možné nájsť kopec videí, kde situáciu nezvláda. Práve z tohto dôvodu je skutočné nutné zdôrazňovať, že ide iba o betu pre obmedzený počet ľudí. Elon Musk pred sprístupnením FSD lákal na naozaj veľké zmeny v možnostiach autonómnej jazdy a tieto slová sa potvrdili. Teraz sa Musk opäť ozýva a láka na novú aktualizáciu, ktorá má priniesť gigantické vylepšenia.
K prvým testerom by sa nová verzia FSD mala dostať už budúci týždeň: „Zamerali sme sa na odstránenie radaru a zdokonalenie bezpečnosti. Táto verzia pôjde von budúci týždeň v US. Následne doladíme kamery a po týždni alebo dvoch vydáme FSD V9 Beta. Rozdiel medzi V8 a V9 je gigantický.“ Tesla sa chce zbaviť využívania radarov a celý systém postaviť iba na kamerách. Podľa Elona Muska je práve toto cesta a zatiaľ sa zdá, že by to nemusela byť zlá voľba. Otázne je, či sú kamery dostatočne presné napríklad počas hustého dažďa, sneženia alebo pri priamom slnku.
Rozhodne tu je ešte veľa otázok, na ktoré budeme potrebovať odpoveď, no snáď Tesla vie, čo robí. Na druhú stranu, šéf Tesly potvrdil, že práve prechod na kamery pomôže vyriešiť problém s falošným brzdením, kedy auto zle vyhodnotilo situáciu a začalo brzdiť vtedy, keď na to nebol dôvod. K takejto situácii prichádza predovšetkým pri ostrých tieňoch. Musk taktiež dodáva, že o mesiac alebo dva by mohli spustiť otvorenú betu, ale zatiaľ si netrúfa hovoriť o presnom termíne. Reč prišla aj na možnosť využitia FSD formou predplatného, ktoré Musk sľubuje už dlhšie. Najnovšie uvádza, že by sa táto služba mala spustiť do mesiaca.