Investície európskych štátov do vývoja a výroby elektrických vozidiel v roku 2019 bola predstavovali až 60 miliárd €, zatiaľ čo v Číne v tom istom období len 17 mld. €.
Táto cifra (60 mld. €) je až 19-násobne vyššia ako pred 2 rokmi, keď boli investície len 3,2 mld. €. Čína mala vtedy investície vo výške 22 mld. € a dnes je aj vďaka tomu výrazne popredu v elektromobilite oproti zvyšu sveta. Informácie priniesla bruselská nezisková organizácia Transport & Environment.
Zásluhy patria aj Volkswagenu
Veľkú časť z týchto investícií priniesol gigant Volkswagen AG, ktorý si po kauze Dieselgate chce očistiť dobré meno a masívne investuje do elektromobility. Výsledkom je model ID.3, ID.Buzz a desiatky elektromobilov naprieč značkami v skupine Volkswagen.
Plán koncernu VW je investovať 33 miliárd eur do elektromobility v nasledujúcich 4 rokoch, výsledkom má byť 75 elektrifikovaných vozidiel.
Investície by nemali spomaliť ani v tomto roku. Európska komisia (EK) aktuálne zvažuje oslobodenie od DPH pre elektromobily ako súčasť reštartu ekonomiky po globálnej pandémii.
Čína takisto zruší DPH pre elektrické vozidlá, napriek dočasnému zrušeniu noriem kvôli pandémii. Portál Electrek píše, že cieľ Číny je do roku 2025 predávať 25% e-áut v kategórii osobných vozidiel.