Elektrické kolobežky sú tak trochu kontroverzný spôsob prepravy. Veľa ľudí ich využíva na jednoduchý a lacný presun medzi dvoma miestami, ale často nedodržiavajú základné pravidlá cestnej premávky. Vystavujú tak nebezpečenstvu seba, ale aj iných chodcov a vodičov. Z tohto dôvodu začali mnohé krajiny uvažovať o zakázaní zdieľaných elektrických kolobežiek. Najnovší prípad ale prichádza po explózii v metre v Madride. Tam už nebude možné presunúť kolobežku pomocou verejnej dopravy. Informuje o tom internetový portál TheLocal.
Explózia batérie v metre
V polovici októbra španielskymi správami otriasla hrozivá správa – v metre nastala explózia. Veľmi rýchlo sa zistilo, že príčinou bola poškodená batéria elektrickej kolobežky. O udalosti informoval TheOlivePress. Z fotografie nižšie vidieť, že išlo o naozaj nebezpečný výbuch. Vnútro vozňa ostalo úplne zničené, zhorené a okná boli rozbité. Akoby len zázrakom sa našťastie nikomu v Madride nič nestalo.
Linka poškodeného metra musela byť na tri hodiny pozastavená. Nešlo ale o prvý takýto prípad. Začiatkom roka sa podobné nešťastie odohralo v Katalánsku, kde počas cesty vlakom tiež vybuchla batéria z elektrickej kolobežky. V tomto prípade boli ale aj traja cestujúci zranení. Po týchto dvoch prípadoch začali v Madride zvažovať zákaz prepravy elektrických kolobežiek cez všetky typy verejnej dopravy. Nakoniec dospeli k rozhodnutiu, že dočasný zákaz bude najlepším riešením.
Za porušenie hrozí pokuta
Po novom oficiálne od 4. novembra 2023 v Madride platí zákaz presunu elektrickej kolobežky na palube autobusu, metra a električiek. Zákaz bol zatiaľ vydaný na dobu maximálne 9 mesiacov. Autority totižto chcú preskúmať, či existuje reálne prepojenie medzi hrozbou výbuchu batérie v kolobežke a verejnou dopravou. Po dobu trvania rozhodnutia bude za porušenie možné udeliť pokutu s najnižšou sadzbou 100€, s hornou hranicou 200€.
Minister pre bývanie, dopravu a infraštruktúru Jorge Rodrigo sa vyjadril, že “to, čo chceme, je zaručiť predovšetkým bezpečnosť nielen obyvateľov Madridu a cestujúcich, ktorí využívajú verejnú dopravu, ale aj bezpečnosť všetkých pracovníkov, ktorí zabezpečujú a plnia svoje povinnosti v dopravnej infraštruktúre.” Podobné zákazy už bolo v minulosti možné vidieť v Barcelone a v Seville platí iba počas dopravnej špičky.