MojElektromobil

K pôvodným, nie až tak kvalitným záberom sa dnes pridali aj dronové zábery priamo z testovacej trate automobilky Tesla vo Fremonte. Faceliftovaná Tesla Model S s kódovým označením Palladium je tak zjavne veľmi blízko a dúfame, že na oznámenie nebudeme musieť dlho čakať. Aj keď možno nie sú novinky z pohľadu exteriéru až tak výrazné, podstatné sú najmä zmeny pod kapotou, ktoré by mohli priniesť efektívnejší pohonný systém a vyšší dojazd. Nové video zverejnil web Electrek.

Aktualizácia: doplnenie videí 27. januára 2021


Pôvodný článok: 25. januára 2021

Nové špionážne zábery ukazujú, že faceliftovaná Tesla Model S už jazdí po cestách v Kalifornii. Nové vlajkové lode Model S sú už pravdepodobne vo výrobe.

Aktualizovaný dizajn Modelu S prichádza 9 rokov po spustení jeho sériovej výroby. Prvé kusy boli zachytené na testovacej trati v areáli fabriky Tesly vo Fremonte, ako aj na miestnych verejných komunikáciách. Zábery priniesol portál Teslarati.

Prvýkrát sa začalo špekulovať o facelifte/vylepšenej verzii vlajkových lodí Model S/X na konci roka 2020. Vtedy sa aktualizoval dizajn a niektoré funkcie Modelu 3 a Modelu Y (nová stredová konzola, vyhrievaný volant, svetlomety, odstránenie pochrómovaných častí, dvojité sklo okien, elektronické otváranie kufra).

Faceliftovaná Tesla Model S

 

Iba jemné zmeny exteriéru

Model S od začiatku výroby mal len jedno zásadné vylepšenie dizajnu – vynovenú prednú masku dostal v roku 2015. Podľa exkluzívnych fotografií Teslarati má faceliftovaná Tesla Model S širšie predné blatníky, upravené hmlové svetlá, nové disky kolies a pár ďalších detailov. Upravená je aj predná maska s difúzorom, ktorý zlepšuje aerodynamiku a stredový prívod vzduchu, ktorý pomáha ochladzovať batériu elektromobilu.

Špekulovalo sa aj o upravení centrálneho displeja z vertikálnej polohy do horizontálnej. To podľa najnovších fotografií Tesla nepriniesla, keďže horizontálny displej nie je vidieť zvonku, ako je tomu v Modeli 3 a Y. Môže však byť umiestnený nižšie. Poslednou výraznejšou zmenou Modelu S videného vo Fremonte sú nové disky kolies. Tie pripomínajú disky Arachnid, ktoré boli odmenou v odporúčacom programe Tesly v roku 2016 (Tesla referral program).

Nepatrné zmeny nastali ešte v umiestnení bočných kamier, ktoré sú viac vpredu a zadný nárazník je o niečo robusnejší ako v aktuálnej verzii. Vynovený Model S si evidentne požičal niekoľko prvkov dizajnu z pripravovanej najvýkonnejšej verzie Plaid.

V stredu 27.januára má Tesla konferenčný hovor o finančných výsledkoch za Q4 2020. Očakáva sa, že v ňom zástupcovia automobilky predstavia informácie buď o faceliftovanej verzii, alebo o termíne výroby verzie Plaid. Dúfame, že obidve.

Zahalené rámy faceliftovanej verzie Model S (Foto: Gabeincal/YouTube)

Väčšie zmeny v interiéri a v pohone

Viaceré indície naznačujú, že Tesla sa viac venovala výraznému vylepšeniu pohonu a interiéru vlajkovej lode Model S. Okrem toho, že verzia Plaid dostane dojazd vyšší ako 840 km a tri elektromotory, zmeny v pohone dostanú aj nižšie verzie. Hovorí sa, že dostanú vylepšené rôzne detaily interiéru a tiež kľúčový prvok – centrálny displej.

Mali by prísť predné LED svetlomety s technológiou Matrix a v rámci technológie pohonu sa špekuluje o zavedení batériových článkov 2170, vďaka čomu by mala byť prekonaná hranica dojazdu nad 700 km. Aktuálne Model S Long Range Plus prejde na jedno nabitie 640 km (WLTP).

Je už pravdepodobne vo výrobe

Faceliftovaný Model S je už pravdepodobne vo výrobe. Naznačujú to zistené informácie vo videu Gabeincal na YouTube (nižšie). Na dronových záberoch nad fabrikou vo Fremonte je vidieť 3 rámy vozidiel pod bielou plachtou.

Vyzerajú robusnejšie ako kompaktné modely Model 3/Y a tak sa fanúšikovia domnievajú, že Tesla po areáli presúva rámy faceliftovaných verzií Model S. Vo videu je vidieť aj masívny odlievací stroj Giga Press prvýkrát v prevádzke. Vďaka nemu Tesla dokáže odlievať celú zadnú časť rámu Modelu Y v jedinom kuse.

 

 

27. januára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+