MojElektromobil

Dlhodobé finančné problémy americko-čínskeho startupu Faraday Future donútili spoločnosť k zmene stratégie ohľadom jej továrne. Pôvodne chcela spoločnosť postaviť nový výrobný komplex za 1 miliardu dolárov. Teraz sa musí uspokojiť s prenájmom existujúcej továrne v Kalifornii. Naďalej má však ambiciózne plány. Svoj elektrický crossover FF91 chce uviesť na trh už koncom roka 2018.

Začiatkom roka predstavil automobilový startup koncept svojho prvého elektromobilu, ktorý nesie označenie FF 91. Odvtedy pracuje tím spoločnosti na jeho premene do produkčnej verzie. Žiaľ, okrem špionážnych záberov z testovania tohto modelu, sa objavuje v médiách aj množstvo správ ohľadom finančných problémov automobilky. A to naj napriek tomu, že za ňou stoji čínsky multi-miliardár Jia Yueting z LeEco. Preto prišiel spoločnosti na pomoc bývalý finančný riaditeľ Deutsche Bank a BMW Global.

Náš tip
Faraday Future FF 91: Nové zábery konkurenta Tesly Model X
Faraday Future tovaren
Budúca podoba továrne Faraday Future v Hanforde

Prvou vážnejšou obeťou finančných problémov sa stali plány na výstavbu miliardovej továrne Faraday Furure v Las Vegas. Takže žiadna okázalá výrobňa typu Tesla Gigafactory sa konať nebude. Namiesto toho sa stane domovom spoločnosti bývala továreň na výrobu pneumatík Pirelli, ktorá sa nachádza v kalifornskom Hanforde. Aktuálni nájomcovia však majú zmluvy do konca novembra, takže do tejto doby nebude možné uskutočniť zásadné prestavby komplexu.

Spoločnosť Faraday Future uvádza, že 5. augusta sa dobrovoľne presunulo do Hanfordu všetkých 300 zamestnancov, aby továreň poupratovali a pripravili na budúcu výrobu. Nový závod má zamestnávať 1 300 ľudí, ktorí budú pracovať na viac ako 3 zmeny.

Náš tip
Faraday Future FF91: elektro-kozmická loď na kolesách s výkonom 1 050 koní

Zdroj: tlačová správa

eautoportal zdielanie

10. augusta 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+