Vstup na trh s elektrickými úžitkovými vozidlami nie je jednoduchý, čo potvrdili aj neúspechy startupov Arrival či Canoo. Flexis však stojí na pevných základoch, keďže ide o spoločný podnik Renault Group, Volvo Group a logistického giganta CMA CGM. Táto nová značka práve predstavila tri elektrické dodávky, ktoré by mohli zamiešať karty v európskom segmente. Či sa im to podarí ostáva otázkou času.
Zatiaľ síce nepoznáme kompletné technické špecifikácie, no Flexis už teraz zaujal 800-voltovou batériovou platformou, ktorá umožňuje nabitie z 10 na 80 % za 20 minút. O pohon sa stará predný elektromotor s maximálnym výkonom 197 koní. Okrem hardvéru je tu aj silný softvérový základ, keďže vozidlá fungujú na princípe Software Defined Vehicle (SDV) s operačným systémom Android a podporou Google Cloud. To umožní efektívne riadenie firemných flotíl.
Flexis svoje modely primárne ponúkne firmám (B2B), no Renault Group a Renault Trucks ich plánujú predávať aj pod vlastnými značkami vo svojich predajných sieťach. Je dôležité rozlišovať, že Renault Trucks patrí pod Volvo Group a sústreďuje sa na nákladné vozidlá, zatiaľ čo Renault Group vyrába osobné a menšie úžitkové vozidlá.
Nová modelová ponuka začína variantom Step-In, ktorý veľkosťou pripomína Ford Transit Connect, no s kabínou vysokou 1,89 metra, posuvnými prednými dverami a unikátnymi zadnými roletovými dverami. Druhým modelom je Panel Van, konkurent Fordu Transit Custom. Má výšku 1,89 metra, takže sa pohodlne zmestí aj do väčšiny podzemných garáží v Európe.
Posledným modelom bude Cargo Van, ktorý vychádza z modelu Step-In, ale s oddeleným nákladným priestorom. Spoločnosť ho navrhla primárne pre mestskú logistiku, pričom veľkosť nákladného boxu si môžu firmy prispôsobiť podľa potreby. Podobnú stratégiu používa Rivian v USA – modulárnu platformu kombinovanú s pokročilým softvérom. Flexis však bude čeliť silnej konkurencii, napríklad aj od Kie, ktorá čoskoro uvedie svoje SDV modely v Európe.
Spoločnosť už získala veľkých zákazníkov, ako Colis Prive, Hived a DB Schenker, pričom dopyt sa odhaduje na 15 000 vozidiel v priebehu troch rokov. Výroba prebieha v závode Renault Group v Sandouville vo Francúzsku a dodávky začnú už budúci rok.