Elektrobusy BYD v službách FlixBusu majú technické problémy a prepravca kvôli nim ruší linky. Elektrické autobusy chce firma nahradiť vlastnými autobusmi s vodíkovým pohonom.
Povedal to výkonný riaditeľ FlixBusu Fabian Stenger regionálnym novinám Mannheimer Morgen v súvislosti s linkou, ktorá fungovala od októbra 2018 medzi mestami Frankfurt a Mannheim. FlixBus tu prevádzkoval čínske elektrobusy BYD C9.
Mnoho zrušených spojov
Dôvodom zrušenia linky je batéria s chémiou LFP (lithium-iron-phosohate/lítium-železofosfát), ktorá je mimoriadne náchylná na poruchy. Autobus musel kvôli nej byť niekoľko dní odstavený a mnoho spojov na 120-kilometrovej linke muselo byť zrušených. Elektrobus BYD sa mohol nabíjať na staniciach vo Frankfurte a Mannheime.
Vlastné vodíkové autobusy
Najväčší autobusový dopravca v Európe FlixBus pracuje na vlastnom vodíkovom elektrobuse – v spolupráci s Freudenberg Sealing Technologies.
FlixBus jasne definoval svoje požiadavky na parametre. Výkon a zrýchlenie by mali zodpovedať dnešným dieselovým autobusom a mali by prejsť najmenej 500 kilometrov bez doplnenia paliva. Samotné plnenie vodíka by malo trvať maximálne 20 minút.
Na začiatok bude vyrobená vzorka 30 autobusov s palivovými článkami.
Sú batériové elektrobusy budúcnosť?
Podľa štúdie uskutočnenej IRU je najúčinnejším a najvýhodnejším riešením pohonu s nízkymi emisiami pohon skvapalneného plynu LNG. LNG je podľa štúdie rozšírená technológia v nákladnej doprave s rozširujúcou sa sieťou plniacich staníc. Švédsky výrobca Scania predstavil na poslednej výstave autobusov IAA v Hannoveri LNG autobus. “Toto palivo je vhodné na dlhé vzdialenosti kvôli vysokej hustote energie.“
Na druhej strane, elektrobusy s batériou dnes už dosahujú takisto výborné parametre dojazdu. Model Iveco e-way predstavený na poslednej výstave IAA sľubuje reálny dojazd 500 km, ktorý preukázal aj v kontrolovaných podmienkach na okruhu.