Nemecký autobusový gigant spúšťa s holandským partnerom diaľkovu linku so solárnymi panelmi. Znížia spotrebu o 1,7 litra na 100 km a pomôžu k cieľu uhlíkovej neutrality do 2030.
Aktuálne je autobus so solárnymi panelmi nasadený na linke z Dortmundu cez Eindhoven, Antwerpy Bruges do Londýna a jazdí dvakrát za týždeň.
Flixbus už skúšal na diaľkové linky nasadiť plne elektrické autobusy, avšak po početných technických problémoch s batériami ich zrušili a začali vyvíjať s partnerom vodíkový pohon.
V USA prevádzkuje Flixbus elektrobusy vďaka tamojšiemu partnerovi MCI Electric Coach na link medzi San Franciscom a Sacramentom (136 km).
Ušetrí 1,7 litra nafty na 100 km
Ultratenké a ultraľahké solárne panely na streche dokážu komunikovať s alternátorom cez regulátor nabíjania. Množstvo vyrobenej solárnej energie logicky závisí od ročného obdobia a poveternostných podmienok.
Alternátor nabíja batériu hlavne zo solárnej energie, no v prípade potreby je poháňaný aj naftou.
Počas testovania na linke Dortmund-Londýn bola priemerná úspora nafty v tomto autobuse 1,7 l/100 km. Denne tak tento systém pri nájazde 600 km ušetrí 10 litrov fosílneho paliva. Počas leta by však panely mali ušetriť výrazne viac paliva.
Špeciálne vyvíjané panely pre FlixBus
V tomto pilotnom projekte FlixBus spolupracuje s britskou firmou TRAILAR, ktorá sa špecializuje na inovatívne riešenia v komerčnej doprave s cieľom znížiť ich environmentálne vplyvy. Ohybné solárne panely boli špeciálne vyvinuté pre aplikácie v doprave.
Zákazníci si môžu nabíjať svoje zariadenia, využívať multimediálny systém a zapnúť klimatizáciu/kúrenie výhradne z obnoviteľných zdrojov.