Ford v utorok uzavrel formu spolupráce spolu so spoločnosťami s LG Energy Solution a Koç Holding. Novovytvorená tzv. spoločná firma plánuje vybudovať jeden z najväčších európskych závodov na výrobu batérií pre elektromobily. Ako uviedol portál electrek, potenciálna ročná výrobná kapacita by mohla dosiahnuť až 45 GWh.
Ford plánuje v budúcnosti vyrábať iba elektromobily
Minulý rok spoločnosť Ford oznámila, že sa do roku 2035 stane v Európe celoelektrickou značkou. Už do roku 2024 by chcela vo svojom portfóliu ponúkať až deväť elektromobilov.
Po úspešnom zavedení Mustang Mach-E, Mach-E GT a E-Transit zástupcovia spoločnosti Ford tvrdia, že okrem štyroch nových úžitkových vozidiel pridá ešte ďalšie tri nové osobné vozidlá. Jedným z nich by mal byť aj elektrický crossover, postavený na platforme VW MEB.
Závodov na výrobu batérii je v Európe minimum
Takáto transformácia na výrobu elektromobilov však viacerých výrobcov limituje v jednej veci. Komponenty elektromobilov a najmä výroba batériových článkov je v Európe problematická. Pôsobí tu zatiaľ len približne 16 významných závodov, ktoré vyrábajú lítium-iónové batérie.
Okrem Fordu a LG ohlásila napríklad aj značka Volvo spolu s firmou Northvolt výstavbu ďalšej gigatovárne v Göteborgu. Tá by mala v roku 2025 začať s ročnou produkciou lítium-iónových batérií pre 500 000 elektromobilov.
Ročná kapacita nového závodu by mohla dosiahnuť až 45 GWh
V marci spoločnosť Ford oznámila spoluprácu vo forme join venture so spoločnosťou LG Energy Solution a Koç Holding. Toto partnerstvo, resp. spoločná firma by mala vytvoriť jeden z najväčších európskych závodov batérií pre elektromobily s ročnou kapacitou v rozsahu 30 až 45 GWh. Závod by sa mal nachádzať v Turecku v okolí Ankary.
Očakáva sa, že ročná výrobná kapacita bude najmenej 25 GWh, ale môže sa potenciálne rozšíriť až na 45 GWh. Ako zástupcovia značky Ford informovali, zriadenie nového spoločného podniku vytvorí dostatočné zázemie, ktoré je základom pre budovanie prosperujúcej budúcnosti elektrických vozidiel Ford v Európe. Očakáva sa, že výroba v novom európskom závode začne v roku 2026.
Keďže sa Ford pripravuje na výrobu približne 2 miliónov elektromobilov ročne, dostupnosť batérií je v takomto prípade naozaj nevyhnutná.