MojElektromobil

Nie, nejde o žart. Automobilka Ford oživila legendárny model Capri, ktorý sa vyrábal v rokoch 1969 až 1986. Vozidlo bolo v tom čase navrhnuté ako európska verzia Mustangu. Toto športové auto sa vo svojom čase stalo ikonou. Populárne bolo aj v motoristických športoch, súťažilo dokonca aj v rôznych rally pretekoch a podobne. Model sa vyrábal v Európe, Austrálii a v Južnej Amerike.

Ford Capri
Ford Capri | Zdroj: Ford

Teraz prichádza ako horúca novinka, ktorá síce prebrala jeho názov, no v ničom sa na svojho predchodcu nepodobá. Nový Ford Capri je moderným elektrickým autom so všetkým, čo k tomu patrí. Pomôže mu jeho legendárne meno preraziť v silnej konkurencii?

Capri ako úplne nový model

Dizajnovo ide o úplne iný koncept auta akým bol pôvodný Capri. Dvojdverové vozidlo sa zmenilo na päťdverové a je podstatne robustnejšie. Ford ho označuje ako športové kupé, ktoré prináša napríklad veľký batožinový priestor s objemom 627 litrov, z ktorých po sklopení dostanete až 1510 litrov. Capri je k dispozícii v dvoch variantoch, no v budúcnosti pravdepodobne pribudnú ešte dva s menšími batériami.

Ford Capri
Ford Capri | Zdroj: Ford

Základom je zadný náhon s výkonom 286 koní, krútiacim momentom 545 Nm a akumulátorom s kapacitou 77 kWh. Z nuly na stovku zrýchli za 6,4 sekundy a WLTP dojazd je na úrovni 627 kilometrov.

Rozdiely vo výkone aj dojazde

Variant s pohonom všetkých kolies ponúka 340 koní a 79 kWh akumulátor, čo je o 2 kWh viac. Šprint na stovku zvládne za 5,3 sekundy, no dojazd je aj napriek o málo väčšej batérii nižší z dôvodu pohonu všetkých kolies. Na jedno nabitie zvládne 592 km podľa WLTP Maximálna rýchlosť vozidiel je obmedzená na 180 km/h.

Nemali by ste prehliadnuť:

Dizajnovo novinka pripomína Polestar 2 a zaujímavé je, že Ford Capri je postavený na platforme MEB od Volkswagenu. Na trhu je už viac elektromobilov na tejto platforme, Napríklad modely Volkswagen ID, Škoda Enyaq a podobne. Rozmery vozidla sú 4364 x 1946 x 1626 mm a rázvor je dlhý 2767 milimetrov.

Ford Capri
Ford Capri | Zdroj: Ford

Variant s pohonom všetkých kolies sa dokáže aj rýchlejšie nabíjať, a to maximálnym výkonom 185 kW v porovnaní so 135 kW výkonom. Nabitie z 10 do 80 percent trvá 26, respektíve 28 minút. Výkon palubnej nabíjačky je v oboch prípadoch 11 kW.

Ford Capri: Cena na Slovensku

Nový Capri je k dispozícii už aj na Slovensku, a to v dvoch základných verziách – Capri a Premium. Ceny začínajú na 42 490 € za základný variant s 52 kWh akumulátorom (využiteľná kapacita) a dojazdom 384 kilometrov. Automobilka má pri tomto modeli hviezdičku, ktorá informuje, že vozidlo v tejto konfigurácii bude dostupné začiatkom budúceho roka.

Ostatné modely však už dostupné sú, a to aj najvyšší model so 79 kWh batériou, výkonom 250 kW (340 koní), pohonom všetkých kolies a dojazdom 560 kilometrov za cenníkových 57 990 eur. Ford momentálne ponúka na novinku aj bonus vo výške od 2500 po 3000 eur v závislosti od variantu.

VýbavaVýkon (kW/k)Kapacita batérie (netto)PohonDojazdCenníková cena
Capri125 / 15052 kWhRWD384 km42 490 €
Capri210 / 28677 kWhRWD627 km50 990 €
Capri250 / 34079 kWhAWD592 km54 990 €
Premium210 / 28677 kWhRWD598 km53 990 €
Premium250 / 34079 kWhAWD560 km57 990 €

Výbava Premium ponúka navyše adaptívne MATRIX LED svetlomety, prémiový audiosystém Bang & Olufsen, elektrické otváranie 5. dverí s virtuálnym pedálom, LED ambientné osvetlenie interiéru, 20-palcové disky z ľahkej zliatiny a prahové lišty predných dverí s nápisom Capri.

Konkurencia Ford Capri

Konkurenciou tejto novinke by mohli byť práve modely, ktoré sú postavené na rovnakej MEB platforme. Čiže modely spomenuté vyššie (VW ID elektromobily, Škoda Enyaq a podobne). Zaujímavou alternatívou môže byť aj Volvo XC40 Recharge či Kia EV6. Trh je v tejto cenovej kategórii pomerne preplnený a presadiť sa nebude vôbec jednoduché.

Náš tip
V USA horela elektrická dodávka. Čo sa stalo? | Video
3. septembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+