Čína je krajina, ktorá už teraz patrí k najväčším výrobcom a najväčším používateľom elektrických vozidiel. Jim Farley, generálny riaditeľ spoločnosti Ford Motor Company, sa počas tlačovej konferencie vyjadril, že Čína tvorí pre ich spoločnosť najväčšieho konkurenta, informuje Reuters.
Minulý štvrtok sa konal Summit o udržateľnom financovaní spoločnosti Ford. Počas neho vystupovali viaceré veľké mená spoločnosti, a medzi nimi aj samotný CEO. Ten sa okrem iného vyjadril aj na adresu smerovania spoločnosti a konkurencie v podaní iných automobiliek. Najviac spomedzi všetkých spomínal hlavne čínskych výrobcov.
Tí sa podľa neho stanú v blízkej budúcnosti celosvetovým lídrom v oblasti výroby elektromobilov. Vďačiť za to môžu najmä tomu, že momentálne majú jedny z najlepších technológií batérií. Za najväčších víťazov v tejto oblasti vidí spoločnosti BYD, Geely, Great Wall a Changan. Farley sa vyjadril, že ak chce Ford výraznejšie týmto firmám konkurovať, potrebuje Ford silnú značku alebo nižšie náklady.
CEO Fordu však časť s nákladmi nevidí ružovo. Podľa jeho informácií čínska výroba až päťnásobne presahuje kapacitu iných spoločností. Ani európsky trh spoločnosť nezachráni. Už aj Európa sa rozhodla na svoj trh pomaly začať púšťať čínske automobilky, ktoré u nás rozbiehajú svoje predaje. Vo februári tohto roka informovala spoločnosť o 3,5 miliardovej investícii do vybudovania závodu na výrobu batérií do elektromobilov priamo v Michigane, USA.
Technológiu im má poskytnúť spoločnosť CATL – popredný svetový výrobca batérií. Problém však môže nastať, ak Ford chce vo svojich vozidlách využívať aj naďalej batérie čínskeho pôvodu. Ministerstvo financií v USA sa musí rozhodnúť, či aj pri elektromobiloch s komponentmi pochádzajúcich z iných krajín bude platiť daňové zvýhodnenie, ktoré doteraz mohli využívať zákazníci v Spojených štátoch.
General Motors sa na čínskom trhu veľmi nedarí
Generálna riaditeľka spoločnosti sa minulý týždeň zúčastnila prvej návštevy Číny od začiatku pandémie. Spoločnosť sa snaží aj na tomto trhu znižovať náklady, no od roku 2016 sa predaj vozidiel tejto značky v krajine prepadáva. Snažia sa tam reštrukturalizovať operácie s cieľom zmeniť jeden svoj výrobný podnik na exportné centrum pre nízkonákladové elektromobily.