MojElektromobil

Americká automobilka Ford chce zväčšiť podiel na európskom trhu elektrických vozidiel. Vymyslela si rebranding pod sloganom “dobrodružný duch,” ktorým chce vyjadriť tradičné americké hodnoty, akými je sloboda, outdoor a veľké vozidlá, píše portál Electrek.

Ford Motor Company funguje už viac ako 110 rokov, a za ten čas stihli expandovať na viacero medzinárodných trhov. Medzi vybrané trhy patril aj ten európsky, na ktorý Ford prinášal prevažne autá so spaľovacími motormi.

V poslednej dobe zasiahla spoločnosť elektrifikácia vozidiel, a preto môžeme aj na našom trhu spozorovať viacero elektrických modelov tejto značky. V roku 2021 prišiel na trh Mustang Mach-E, ktorého nasledovali Mach-E GT a dodávka E-Transit.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford v tomto roku pristúpil ku kroku, v ktorom vytvoril celkovo tri divízie výroby. Divíziu Ford Blue, zameranú na vozidlá so spaľovacími motormi, Ford Model E zameranú na elektromobily a Ford Pro, ktorá sa venuje komerčným vozidlám.

Pred pár rokmi bola oznámená spolupráca medzi Fordom a spoločnosťou Volkswagen. Tá poskytne svoju platformu na výrobu elektrických vozidiel, s cieľom uvedenia nového elektrického crossoveru na európsky trh. Spolupráca bola úspešná a preto sa vo Forde rozhodli predĺžiť spoluprácu na najbližšie roky. Cieľom je uvedenie druhého elektromobilu na trh.

Snaha stať sa úplne elektrickým

V marci predstavil Ford svoj najnovší plán elektrifikácie pre európsky trh. Do roku 2024 príde až z deviatimi novými modelmi, z ktorých štyri budú osobné vozidlá. Prisľúbil, že firma bude viac americkejšia vo svojom marketingu. To má osloviť nových zákazníkov vyznávajúcich podobné hodnoty.

ford vsetky vozdila
Plánovaná flotila EV Fordu do roku 2024 | Zdroj: Ford Motor Europe

Spoločnosť Ford má v úmysle prísť s novými vozidlami v zámorí, aby oživila svoj marketing stať sa úplne elektrickou do roku 2030. Nový marketing zahŕňa aj predstavenie crossoverov a SUV, namiesto áut, akými sú Ford Fiesta či Focus. Zákazníci Fiesty môžu prejsť na model Puma, ktorý sa chystá vyrábať do roku 2024 v neďalekom Rumunsku.

Jednou z ďalších zmien v Európe, je zmena v maloobchodnej sieti predajcov vozidiel značky Ford. Automobilka sa chystá prejsť na agentúrny model priameho predaja v zámorí. Ten spočíva vo fakturácii zákazníkom priamo a za každý predaj zaplatí predajcom paušálny poplatok.

Náš tip
General Motors má od Európy veľké očakávania. Chce byť významným hráčom
14. decembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+