Americká automobilka Ford chce zväčšiť podiel na európskom trhu elektrických vozidiel. Vymyslela si rebranding pod sloganom “dobrodružný duch,” ktorým chce vyjadriť tradičné americké hodnoty, akými je sloboda, outdoor a veľké vozidlá, píše portál Electrek.
Ford Motor Company funguje už viac ako 110 rokov, a za ten čas stihli expandovať na viacero medzinárodných trhov. Medzi vybrané trhy patril aj ten európsky, na ktorý Ford prinášal prevažne autá so spaľovacími motormi.
V poslednej dobe zasiahla spoločnosť elektrifikácia vozidiel, a preto môžeme aj na našom trhu spozorovať viacero elektrických modelov tejto značky. V roku 2021 prišiel na trh Mustang Mach-E, ktorého nasledovali Mach-E GT a dodávka E-Transit.
Ford v tomto roku pristúpil ku kroku, v ktorom vytvoril celkovo tri divízie výroby. Divíziu Ford Blue, zameranú na vozidlá so spaľovacími motormi, Ford Model E zameranú na elektromobily a Ford Pro, ktorá sa venuje komerčným vozidlám.
Pred pár rokmi bola oznámená spolupráca medzi Fordom a spoločnosťou Volkswagen. Tá poskytne svoju platformu na výrobu elektrických vozidiel, s cieľom uvedenia nového elektrického crossoveru na európsky trh. Spolupráca bola úspešná a preto sa vo Forde rozhodli predĺžiť spoluprácu na najbližšie roky. Cieľom je uvedenie druhého elektromobilu na trh.
Snaha stať sa úplne elektrickým
V marci predstavil Ford svoj najnovší plán elektrifikácie pre európsky trh. Do roku 2024 príde až z deviatimi novými modelmi, z ktorých štyri budú osobné vozidlá. Prisľúbil, že firma bude viac americkejšia vo svojom marketingu. To má osloviť nových zákazníkov vyznávajúcich podobné hodnoty.
Spoločnosť Ford má v úmysle prísť s novými vozidlami v zámorí, aby oživila svoj marketing stať sa úplne elektrickou do roku 2030. Nový marketing zahŕňa aj predstavenie crossoverov a SUV, namiesto áut, akými sú Ford Fiesta či Focus. Zákazníci Fiesty môžu prejsť na model Puma, ktorý sa chystá vyrábať do roku 2024 v neďalekom Rumunsku.
Jednou z ďalších zmien v Európe, je zmena v maloobchodnej sieti predajcov vozidiel značky Ford. Automobilka sa chystá prejsť na agentúrny model priameho predaja v zámorí. Ten spočíva vo fakturácii zákazníkom priamo a za každý predaj zaplatí predajcom paušálny poplatok.