Ford chce do Európy priniesť americké dedičstvo. Spomína 9 elektromobilov

Americká automobilka Ford chce zväčšiť podiel na európskom trhu elektrických vozidiel. Vymyslela si rebranding pod sloganom “dobrodružný duch,” ktorým chce vyjadriť tradičné americké hodnoty, akými je sloboda, outdoor a veľké vozidlá, píše portál Electrek.

Ford Motor Company funguje už viac ako 110 rokov, a za ten čas stihli expandovať na viacero medzinárodných trhov. Medzi vybrané trhy patril aj ten európsky, na ktorý Ford prinášal prevažne autá so spaľovacími motormi.

V poslednej dobe zasiahla spoločnosť elektrifikácia vozidiel, a preto môžeme aj na našom trhu spozorovať viacero elektrických modelov tejto značky. V roku 2021 prišiel na trh Mustang Mach-E, ktorého nasledovali Mach-E GT a dodávka E-Transit.

Ford Mustang Mach-E | Zdroj: Ford

Ford v tomto roku pristúpil ku kroku, v ktorom vytvoril celkovo tri divízie výroby. Divíziu Ford Blue, zameranú na vozidlá so spaľovacími motormi, Ford Model E zameranú na elektromobily a Ford Pro, ktorá sa venuje komerčným vozidlám.

Pred pár rokmi bola oznámená spolupráca medzi Fordom a spoločnosťou Volkswagen. Tá poskytne svoju platformu na výrobu elektrických vozidiel, s cieľom uvedenia nového elektrického crossoveru na európsky trh. Spolupráca bola úspešná a preto sa vo Forde rozhodli predĺžiť spoluprácu na najbližšie roky. Cieľom je uvedenie druhého elektromobilu na trh.

Súvisiacie články

Snaha stať sa úplne elektrickým

V marci predstavil Ford svoj najnovší plán elektrifikácie pre európsky trh. Do roku 2024 príde až z deviatimi novými modelmi, z ktorých štyri budú osobné vozidlá. Prisľúbil, že firma bude viac americkejšia vo svojom marketingu. To má osloviť nových zákazníkov vyznávajúcich podobné hodnoty.

Plánovaná flotila EV Fordu do roku 2024 | Zdroj: Ford Motor Europe

Spoločnosť Ford má v úmysle prísť s novými vozidlami v zámorí, aby oživila svoj marketing stať sa úplne elektrickou do roku 2030. Nový marketing zahŕňa aj predstavenie crossoverov a SUV, namiesto áut, akými sú Ford Fiesta či Focus. Zákazníci Fiesty môžu prejsť na model Puma, ktorý sa chystá vyrábať do roku 2024 v neďalekom Rumunsku.

Jednou z ďalších zmien v Európe, je zmena v maloobchodnej sieti predajcov vozidiel značky Ford. Automobilka sa chystá prejsť na agentúrny model priameho predaja v zámorí. Ten spočíva vo fakturácii zákazníkom priamo a za každý predaj zaplatí predajcom paušálny poplatok.

Náš tip
General Motors má od Európy veľké očakávania. Chce byť významným hráčom
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.