Ani Ford sa nevyhol elektrifikácii svojich kľúčových modelov. V budúcom roku plánuje predstaviť svoj elektrický pickup F150. Teraz si pre tento model zaregistroval patent na pripojiteľnú elektrocentrálu ako predlžovač dojazdu.
Predlžovače dojazdu si zákazníci elektrických vozidiel príliš neobľúbili. Ide o pohon, ktorý má batériu a elektromotory ako hlavnú pohonnú jednotku, no pre predlženie dojazdu používa spaľovací generátor. Zákazník sa tak pri dlhších trasách nemusí obávať, kde si nabije svoje vozidlo. Zo známejších e-vozidiel túto technológiu používalo BMW i3 vo verzii REx s 28-koňovým zážihovým motorom.
Pripojiteľná elektrocentrála na korbe
Ford si na americkom patentovom úrade zaregistroval patent, ktorý zobrazuje dizajn generátora hneď za kabínou v korbe pickupu. Generátor je prenosný/odnímateľný a podľa vizualizácií z patentu vyzerá kompaktne. Pripomína puzdro na pracovné nástroje.
Elektrocentrála v elektromobiloch nie je veľmi efektínym riešením, no v prípade modelu ako Ford F150 nie je veľkým prekvapením. Jeho majitelia a fanúšikovia budú pravdepodobné viac otvorení tomuto riešeniu ako kúpe čistého elektromobilu.
Typický zákazník Fordu F150 využiva toto vozidlo na jazdu s ťažkým a rozmerným nákladom na korbe alebo s ťažkým príves. Na tieto účely sú dnes elektromobily nepostačujúce, keďže im pri vysokej váhe výrazne rastie spotreba energie a rýchlo klesá dojazd. F150 je však prvý známy elektrický pickup s takouto technológiou. Konkurenti Rivian R1T alebo Tesla Cybertruck vyvíjajú výhradne elektrický pohon.