Elektrický Mustang Mach-E bude prvým vozidlom Fordu, ktoré bude vybavené novými asistenčnými technológiami zoskupenými pod označením Co-Pilot 360 2.0. Najväčšou inováciou nového systému je kamera sledujúca vodiča za účelom celkového zvýšenia bezpečnosti. O novinke píše portál Electrek.
Majitelia nového elektromobilu Ford Mustang Mach-E si budú môcť ako súčasť “prípravného balíčka” zakúpiť hardvérovú výbavu pre funkciu Active Drive Assist. Využívať ju však budú môcť až v treťom kvartáli 2021, kedy im Ford sprístupní takzvanú OTA aktualizáciu, prípadne im nové funkcie aktivujú v autorizovanom servise.
Hlavným prínosom nového balíčka s asistenčnými technológiami má byť možnosť využívať šoférovanie bez potreby držať ruky na volante – “hands-free šoférovanie”. Použiteľné to pritom bude na približne 161-tisíc kilometroch smerovo oddelených rýchlostných ciest v Severnej Amerike.
Nejde pritom o úplne autonómnu jazdu. Ruky vodiča síce nemusia byť položené na volante, čo môže pridať na komforte pri dlhých cestách, no zato oči musia stále aktívne sledovať cestu.
Monitoruje to práve spomínaná kamera, ktorá v tomto prípadne vlastne zabezpečuje to, že vodič je v prípade akýchkoľvek komplikácií pripravený okamžite prebrať kontrolu nad vozidlom. Ak by vodič nesledoval cestu, tak ho systém na túto skutočnosť okamžite a veľmi dôrazne upozorní.
Ford dal v súvislosti s novinkou do pozornosti aj dve ďalšie funkcie, ktoré budú štandardnou súčasťou technológií Co-Pilot 360 2.0 v modeli Mustang Mach-E. Ide o detekciu okrajov cesty a systém pre sledovanie mŕtveho uhla, ktorý bude pre signalizáciu využívať aj spätné zrkadlá a v prípade hroziacej kolízie zareaguje aj automatickou korekciou natočenia volantu.
Ford súčasne zverejnil aj porovnanie rôznych asistenčných funkcií medzi modelmi Mustang Mach-E a Tesla Model Y. Portál Electrek ale upozorňuje, že v tomto prehľade trošku chýba objektivita.
Inak povedané, nájdeme tu to, v čom má Mach-E navrch, no to, v čom zaostáva tu už akosi chýba. Príkladom má byť Autopilot a automatické zastavovanie na značkách STOP či zvládanie diaľničných výjazdov a zjazdov.
Takýto prístup je úplne bežný. Výrobcovia sa chcú chváliť a ukazovať v čom sú lepší než konkurencia, nie naopak.