Ford Puma je najpredávanejším automobilom značky v Európe. Teraz prešiel významnou modernizáciou a po prvýkrát prichádza aj ako elektromobil. Dostal nový športový dizajn, väčší vnútorný priestor a ďalšie novinky. Na tému upozornil portál Electrek.
Nadviaže na úspechy spaľovacieho modelu?
Kompaktný crossover novej generácie chce samozrejme stavať na pevných základoch a úspechoch predchodcu. Vozidlu verí aj generálny Jon Williams, generálny riaditeľ Ford Model e a Blue v Európe:
„Puma Gen-E je naša najlepšia Puma vôbec a ponúka najzábavnejší zážitok z jazdy.“
Nový svieži vzhľad je inšpirovaný Mustangom Mach-E, vozidlo získalo aj zadný spojler a nové kolesá, ktoré ešte viac zdôrazňujú, že ide o elektromobil. Vylepšený dizajn má novinke priniesť lepšie aerodynamické vlastnosti a pomôže dosiahnuť vyšší výkon. Zaujímavá je aj hodnota objemu batožinového priestoru, ktorá je až 574 litrov. No a navyše tu máme aj obľúbený predný kufor, takzvaný frunk, s objemom 43 litrov.
Sľubné parametre za dobrú cenu
Automobilka uvádza WLTP dojazd na úrovni 376 kilometrov a priemernú spotrebu 13,1 kWh/100 km. Kapacitu batérie síce nepoznáme, no na základe týchto údajov by sme ju vedeli teoreticky vypočítať. Počkáme si však radšej na oficiálny údaj. V meste má Puma Gen-E na jedno nabitie prejsť dokonca až 523 kilometrov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Za odporučenie Tesly môžete teraz získať kredit až 7500 eur
- Kia EV4: Vieme, kedy bude predstavená. Nachystajte si peňaženky
- Jaguar po rebrandingu odhalil prvý koncept „Copy Nothing“: Jaguar Type 00
Maximálny DC nabíjací výkon je 100 kW a z 10 na 80 percent kapacity batérie sa vozidlo nabije len za 23 minút. Výkon palubnej nabíjačky zdroj neuvádza. Čo však uvádza, je 12,8-palcový displej vodiča a 12-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovou podporou služieb Android Auto a Apple CarPlay. Zachováva si tiež viacero fyzických tlačidiel, takže ich milovníci si rozhodne prídu na svoje.
Chýbať nebude inteligentný adaptívny tempomat či predné svetlomety Dynamic Matrix LED s prediktívnym dynamickým prisvetľovaním do zákruty. Elektrická Puma sa bude vyrábať spoločne so spaľovacou verziou v továrni v Craiove v Rumunsku, štart predaja je naplánovaný na prvý kvartál budúceho roka za cenu približne 36 tisíc eur.
Konkurencia
Konkurencia v tejto cenovej kategórii a triede elektromobilov je už dnes mimoriadne zaujímavá. Za zmienku stojí napríklad štýlový Fiat 600e s výkonom 115 kW a 50,8 kWh batériou. Ďalším sľubným konkurentom je Jeep Avenger s rovnako veľkou batériou a zaujímavou alternatívou je aj ďalšia štýlovka – Mini Aceman.