MojElektromobil

Ford sa pripravuje na možné zavedenie nových 25 % ciel na dovoz vozidiel a komponentov z Kanady a Mexika, pričom generálny riaditeľ spoločnosti Jim Farley varuje, že by to mohlo mať devastačné dôsledky na celý americký automobilový priemysel. Hoci clá zatiaľ neboli zavedené, už samotná hrozba spôsobuje chaos a zvyšuje náklady, informuje electrek.

Farley zdôraznil, že hoci cieľom administratívy je posilniť americký priemysel a presunúť výrobu späť do USA, aktuálne opatrenia prinášajú viac problémov než riešení. Automobilka sa snaží minimalizovať dopady možných ciel tým, že buduje väčšie zásoby vozidiel na americkom trhu. Aj keď má menšiu expozíciu voči týmto opatreniam v porovnaní s konkurentmi ako General Motors či Stellantis, stále musí počítať s negatívnymi vplyvmi na svoj dodávateľský reťazec.

2025 Ford Capri electric
Elektromobil Ford Capri | Zdroj: Tomáš Meňuš

Na investičnej konferencii Wolfe Research Farley upozornili, že dlhodobé uplatňovanie ciel môže „spôsobiť dieru v americkom priemysle“, pričom by sa to na zisku spoločností mohlo prejaviť aj v miliardách. A to by sa nepáčilo ani koncovým používateľom.

Okrem Fordu ohrozí aj iných

Počas nedávneho štvrťročného finančného hovoru Farley zdôraznil, že ak clá zostanú na úrovni 25 % a budú dlhodobo platiť, môžu výrazne poškodiť celé odvetvie a negatívne ovplyvniť pracovné miesta v USA. Modely ako Ford Mustang Mach-E a elektrický pick-up F-150 Lightning by mohli čeliť vyšším výrobným nákladom, čo by sa mohlo premietnuť do cien pre spotrebiteľov.

Mohlo by vás zaujímať: 

Automobilky sa tak musia pripraviť na možné výrazné zmeny na trhu. Napríklad taký čínsky BYD v minulom roku predal viac ako 4,25 milióna vozidiel. Firma po prvýkrát predala viac vozidiel ako Honda a Nissan, ktoré z týchto výsledkov určite nie sú nadšené.

Náš tip
Najlacnejšie elektromobily na Slovensku: aktuálny zoznam a ceny
12. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+