Funkciu zmeny jazdného pruhu v podaní Tesly si tentoraz preklepli úrady v Nemecku. Možnosť autonómnej zmeny jazdného pruhu z pohľadu úradov môže predstavovať riziko, ktoré sa stavia do cesty tejto funkcií v celej Európe. Bližšie informácie nám priniesol insideevs.
Funkcia zmeny jazdného pruhu bude možno zakázaná pre celú Európu
Nemecký federálny dopravný úrad KBA aktuálne vyšetruje Teslu a jej poloautomatický systém riadenia Autopilot. Úradu konkrétne prekážala funkcia automatickej zmeny jazdného pruhu. Stále je však otázne, či bude použitie Autopilota ako takého v Európskej únií uznané za legálne.
Zatiaľ sme sa nedozvedeli v podstate žiadne bližšie informácie. Vyzerá to tak, že vyšetrovanie mohlo byť podnietené tým, ktoré pribiehalo v Spojených štátoch amerických v réžií Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky.
Americký úrad skúma beta verziu plného samoriadenia Tesly. Skutočnou podstatou problému má byť v tomto prípade to, že nedokončený softvér používajú netrénovaní majitelia elektromobilov Tesla. Vyšetrovanie v Nemecku sa už týka konkrétnej funkcie, ktorá je súčasťou systému.
Tesla nie je jediná s touto funkciou
Zatiaľ nie je celkom známe, aký problém má konkrétne KBA so spomínanou funkcionalitou Autopilota. Okrem Tesly sú Mercedes-Benz, Porsche a Volvo ďalšími výrobcami, ktorí v súčasnosti majú vo svojej ponuke autá, ktoré dokážu samostatne zmeniť jazdný pruh.
Na tomto mieste by sme mali rozhodne zmieniť, že KBA síce sídli v Nemecku, no jej rozhodnutie má významný vplyv na prijímanie rozhodnutí aj na úrovni celej Európskej únie. V konečnom dôsledku môže padnúť rozhodnutie, ktoré funkciu pre automatickú zmenu jazdného pruhu neumožní využívať v Európe.
V tejto veci bola kontaktovaná nielen Tesla, ale aj holandský úrad pre registráciu vozidiel. Práve na základe holandského úradu boli všetky Tesly schvaľované na použitie v rámci Európy. Podrobnosti situácii momentálne chýbajú.