Kvôli lacnejšiemu vývoju e-áut sa pripravuje spojenie koncernov PSA Group a FCA. Prebiehajúca pandémia koronavírusu však tieto plány komplikuje a môže ho spomaliť. PSA aj pozastavil aj svoju výrobu na Slivensku.
Fúzia PSA a FCA mala byť dokončená v najbližších 12 mesiacoch a nová entita by sa stala 4.najväčším automobilovým koncernom sveta. Priniesla by masívne investície do elektromobility, ktoré by priniesli úspory z rozsahu a dostupné elektromobily pre celý svet.
Francúzsky portál AFP prináša informáciu z interného pristredia PSA o tom, že kvôli aktuálnej zlej ekonomickej situácii vyplývajúcej z pandémie sa budú musieť prerokovať vstupné finančné podmienky oboch strán.
Hovorca PSA povedal agentúre AFP, že fúzia stále dáva zmysel a dodal, že je “nevhodné špekulovať o akýchkoľvek zmenách v dohode”. Analytik z Kelley Blue Book však hovorí, že odhady valuácie firiem, odhadov výnosov a predajov budú musieť byť prehodnotené.
Okrem zatvárania fabrík oboch koncernov došlo aj k úmrtiu dvoch zamestnancov Fia-Chrysler v USA kvôli koronavírusu.
Koncerny dnes ponúkajú elektrifikované modely ako nový Fiat 500e, Opel Corsa-e, Peugeot e-208, e-2008 a na trh má prísť množstvo ďalších modelov.
Emisné normy EÚ
Čo sa týka prísnych emisných noriem pre automobilky na úrovni 95 g CO2, sú koncerny pokojné. Šéf PSA Tavares hovorí, že tento koncern “je na dobrej ceste” splniť emisné normy v tomto roku. FCA okrem Fiatu 500e neplánuje zatiaľ masívne investovať do elektromobility, spolieha sa však na emisné kvóty od Tesly. Tie odkúpi a splní tak normy EÚ.
Tavares hovorí, že koncern by mohol vyrábať batérie pre svoje elektromobily v dvoch fabrikách v spolupráci s ropnou firmou Total. Tieto dve fabriky by mali vyrábať batérie pre 1 milión elektromobilov do roku 2030.