Čínska automobilka GAC plánuje príchod do Európy. Kto to vlastne je?

Zdroj: Electrive

Najväčším výrobcom elektromobilov v roku 2024 sa stala Tesla. Nasleduje BYD a hneď za nimi sa umiestnila automobilka GAC (Guangzhou Automobile Group), ktorá je vo svete zatiaľ veľkou neznámou. Elektrické vozidlá predáva najmä doma – v Číne. U nás známejšie automobilky, ako napríklad NIO, Zeekr či MG, predávajú celkovo podstatne menej elektromobilov.

GAC mieri do Európy

Portál Electrive informoval o tom, že by sa veci mohli pohnúť a automobilka sa chystá viac preraziť aj vo svete. Vrátane Európy. Chce zvýšiť povedomie aj predaj svojich modelov v Európe, a to už počas tohto roka. Prvými trhmi by mali byť Poľsko, Nórsko a Nemecko. Najzaujímavejším modelom v ponuke bude Aion UT, ktorý by sa mal na trh dostať až počas budúceho roka a ponúknuť cenu výrazne pod hranicou 30 tisíc eur. Najväčším konkurentom by mal byť u nás veľmi dobre známy Volkswagen ID.3, no čínske vozidlo má ponúknuť ešte viac priestoru vnútri.

Nemali by ste prehliadnuť:

Súvisiacie články

Má ponúknuť 11 kW AC nabíjanie a 180 kW DC. Batéria bude mať kapacitu 60 kWh, pričom dojazd by mal byť na úrovni až 430 kilometrov. Vozidlo ponúkne výkon 150 kW a maximálnu rýchlosť na úrovni 180 km/h.  V ponuke by mal byť aj model Aion V, ktorý už bol vystavený na autosalóne v Paríži. Hlavným lákadlom je jeho 90 kWh batéria a dojazd na úrovni až 700 kilometrov.

Zdroj: Electrive

GAC nechce prísť do Európy s tým, že doslova zaplaví zákazníkov veľkým množstvom rôznych modelov. Zaujímavé je tiež to, že v roku 2026 chce priniesť aj ľahké úžitkové elektrické vozidlá.

GAC je približne zo 60 percent vlastnená štátom, takže o svoju budúcnosť sa obávať nemusí. Na druhú stranu, príchod do Európy by znamenal aj poriadne vysoké clá, ktoré EÚ zaviedla na elektromobily dovezené z Číny. Je teda možné, že aj táto automobilka, podobne ako aj ostatné, bude hľadať priestor na postavenie vlastnej továrne v jednej z krajín Európskej únie.

Náš tip
Európsky trh s elektromobilmi v 2024 spomalil. Stále sa ich však predalo viac než dieselov
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.