Čínske elektrické kamióny od Geely mieria do Nemecka. Na stole je prvá veľká objednávka

Zdroj: Electrive

Elektrifikácia osobnej dopravy je v plnom prúde, no vyzerá to tak, že sa nevyhne ani tej nákladnej. Niekoľko výrobcov kamiónov už predstavilo svoje elektrické modely a pridávajú sa aj ďalší. Chýbať samozrejme nesmú ani tí z Číny. Automobilka Geely teraz dostala veľkú zákazku na svoje modely Homtruck. Využije ich nemecká logistická firma Duvenbeck. Počas budúceho roka bude dodaných prvých 50 nákladiakov. Na tému upozornil portál Electrive.

Poriadny elektrický nákladiak so všetkým, čo k tomu patrí

Nemecká spoločnosť to oznámila na tohtoročnom podujatí IAA Transportation v Hannoveri, kde bolo predstavených veľa zaujímavých elektrických noviniek. Spolupráca je dôležitá pre obe spoločnosti a pomôže vyvíjať inovatívne udržateľné logistické riešenia.

Nemali by ste prehliadnuť:

Vozidlo bolo predstavené pod značkou Farizon ako plne elektrický nákladný automobil v roku 2021, pričom začiatok výroby bol oznámený na tento rok. Zaujímavý názov dostal elektromobil kvôli tomu, že vodič by sa v ňom mal cítiť ako doma, na základe čoho bol navrhnutý aj vnútorný priestor kabíny.

Zdroj: Electrive

Homtruck ponúka viacero možností pohonu, všetky samozrejme elektrické. Duvenbeck si vybral variant s LFP batériou s kapacitou 600 kWh, ktorá funguje na 600 V architektúre. Výkon vozidla je 2x 289 kW a vo výbave je aj štvorstupňová automatická prevodovka. Výrobca pri navrhovaní myslel aj na efektívnosť. Aerodynamiku má zlepšiť mierne skosená predná časť, hodnota cW je na úrovni 0,343.

Najmodernejšie technológie

Vo výbave sú ďalej jazdní asistenti úrovne 2+, ktorí zahŕňajú kamery, LiDAR senzory a napojenie na satelitnú sieť Geely. Je tu aj systém monitorovania vozidla a nákladu v reálnom čase a vodič má k dispozícii infotainment s veľkým displejom, či dokonca integrovanú kuchyňu s mini kúpeľnou a posteľou.

Súvisiacie články

Výrobca sa hneď na začiatku zameral nielen na domáci čínsky trh, ale aj na tie globálne. Značka Farizon sa však až do tohtoročného IAA Transportation v Európe neobjavila, no vďaka tejto veľkej objednávke je tomu teraz inak.

Ako je na tom konkurencia?

Z pohľadu konkurencie bol predstavený napríklad nový Mercedes-Benz eActros 600, ktorý by sa mal začať vyrábať koncom roka. Aj spoločnosti MAN a DAF chcú v budúcnosti loviť zákazníkov v tejto oblasti so svojimi modelmi eTruck a XF.

Elektrický diaľkový ťahač ponúka aj konkurencia: Mercedes-Benz eActros 600 | Zdroj: Daimler Truck & Bus

Teraz prichádza na rad spoločnosť Volvo Trucks, ktorá jasne poráža konkurenciu, pokiaľ ide o prísľub dojazdu: zatiaľ čo Mercedes-Benz eActros 600 a DAF XF by mali byť schopné prejsť približne 500 kilometrov a MAN eTruck približne 400 kilometrov na jedno nabitie, Švédi sľubujú pre svoju novú verziu Volvo FH Electric dojazd až 600 kilometrov.

eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van: Odborná konferencia pre rozvoj zelenej flotily v kamiónovej a autobusovej doprave

Téme elektromobility v nákladnej doprave a preprave pasažierov sa budeme podrobne venovať počas odbornej konferencie eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van už 16.októbra 2024.

Počas programu konferencie sa bude pozornosť venovať aktuálnemu stavu elektromobility v nákladnej doprave a preprave osôb. Zistíte, ako je na tom elektrická nákladná doprava dnes a kam sa posunie už v najbližších rokoch. Všetky kľúčové informácie o konferencii nájdete priamo na oficiálnom webe.

Náš tip
Chystáte sa kúpiť elektromobil? Toto všetko by ste mali vedieť
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.