General Motors si od svojho návratu na európsky trhu sľubuje veľa. Súčasný šéf európskych operácií, Mahmoud Samara, v rozhovore pre portál Autocar prezradil niekoľko podrobností spojených s plánom získať podiel na starom kontinente.
Automobilka je podľa jeho vyjadrení presvedčená o tom, že v Európe nadobudne pozíciu významného hráča v segmente čisto elektrických vozidiel.
To, že General Motors chce na novom trhu predávať len elektromobily je celkom logické. Celá Európa sa pripravuje na výrazný nárast elektromobility, čo je dôsledkom plánovaného ukončenia predaja áut so spaľovacími motormi. Práve rastúci trhový potenciál bol kľúčovým faktorom, ktorý americkú automobilku podnietil k tomu, aby sa po rokoch vrátila na európsky trh.
Presné produktové portfólio si ešte necháva pre seba, no Samara uviedol, že momentálne sa počíta s využitím existujúcich sérií, ktoré sa tešia popularite na domácom trhu. Známe mená ako Hummer a Cadillac označil za “globálne značky”, ktoré sú na vhodné na tento účel.
Neoficiálne zdroje spomínajú, že ako potenciálny kandidáti do úvahy pridajú elektrické SUV Cadillac LYRIQ, Chevrolet Blazer EV a Chevrolet Equinox EV. V hre má byť dokonca aj GMC Hummer EV, avšak len vo veľmi obmedzenom počte.
General Motors sa pripravuje na návrat do Európy. Čisto s elektromobilmi
16.5.2022
Americká automobilka General Motors je pripravená na návrat do Európy, tentokrát výhradne s elektromobilmi. Európsky trh efektívne opustila pred piatimi rokmi, kedy svoju tunajšiu divíziu Opel predala francúzskej automobilky PSA Group. Dôvod bol jasný. Európska divízia Opel bola stratová. Výrazne stratová. Žiaden zisk pre svojho majiteľa, General Motors, nedokázala vygenerovať počas 16-tich rokov a celková strata sa priblížila k 1 miliarde €.
Medzičasom sa toho ale udialo pomerne dosť. General Motors sa čoraz aktívnejšie obracia smerom k výrobe elektromobilov. Na tento účel v úvode roka 2022 vyčlenila 7 miliárd dolárov, neskôr oznámila spojenie síl so značkou Honda, s cieľom posilniť produkciu cenovo dostupných modelov. Aktuálne sa dokonca objavili informácie, že koncern je pripravený pre vstup na európsky trh, kde pozoruje citeľný dopyt po elektromobiloch. Práve na tento segment sa preto chce zamerať na starom kontinente.
Nejde o žiadne špekulácie. To, že General Motors reálne uvažuje nad návratom do Európy prezradila výkonná riaditeľka spoločnosti, Mary Barrová. Ako upozornil portál InsideEVs, podobná informácia sa ale objavila už v novembri 2021, kedy automobilka uviedla, že v Európe vidí veľký potenciál pre svoj budúci biznis. Dokonca už má aj svojho šéfa pre “európske operácie”. Stal sa ním niekdajší viceprezident Cadillacu v Severnej Amerike, Mahmoud Samara.
„Približne pred piatimi rokmi sme súčasnému Stellantisu predali divíziu Opel a nemáme žiadne výčitky z toho, že sme sa takto zbavili biznisu s autami so spaľovacími motormi. Teraz sa však pozeráme na príležitosť rastu, pretože môžeme opäť vstúpiť do Európy ako hráč zameraný čisto na elektromobily. Teším sa na to.”
Mary Barrová na konferencii Milken Global Conference
Čína a Severná Amerika majú z biznisového pohľadu pre General Motors zostať prioritami, no nový tím už intenzívne pracuje na čo najlepšom pláne, ako produkty a služby dostať k zákazníkom v Európe. Zatiaľ nie je presne jasné, kedy chce GM oficiálne vstúpiť do Európy, no z vyjadrení je celkom zjavné, že príliš dlho otáľať nebude.