Minulý rok automobilka Genesis predstavila nádherný koncept Genesis X Coupe. Už vtedy všetkých uchvátil svojimi atletickými proporciami a čistým dizajnom. Teraz tím dizajnérov pod vedením Luca Donckerwolkeho posunul dizajn konceptu na vyššiu úroveň a nová verzia vyzerá na pohľad ešte o niečo zaujímavejšie.
Vylepšený koncept Genesis nazýva Speedium Coupe a vyznačuje sa prepracovanou líniou strechy, novými prvkami osvetlenia a tvarom mriežky chladiča, ktoré by mala byť poznávacím znakom pripravovanej flotily elektrických vozidiel Genesis.
Názov Speedium odkazuje na pretekársku dráhu Inje Speedium v Kórei a hoci ho kórejská automobilka stále kategorizuje ako kupé, z určitých uhlov vyzerá skôr ako dvojdverový hatchback alebo dokonca shooting brake.
Bočná línia zasahuje oproti pôvodnému konceptu oveľa viac dozadu a línia strechy sa postupne zužuje a končí zadným spojlerom v štýle ducktail. Mriežka chladiča z predchádzajúceho konceptu je vymenená za panel vo farbe karosérie, ktorý je rozdelený svetlometmi usporiadanými do trojuholníkového tvaru. Vzdušné otvory sa v spodnej časti ostali zachované.
Sériová výroba je otázna
Aj keď Genesis zatiaľ neodkryl technickú stránku konceptu Speedium Coupe, je jasné, že luxusná značka ním ukazuje ambíciu priniesť elektrický model do svojej ponuky. Už minulý rok sa vedenie nechalo počuť, že zatiaľ ide o iba koncept, nie o sľub do sériovej výroby.
Donckerwolke opísal Speedium Coupe ako nástroj kreatívneho prieskumu, ktorým pozývajú fanúšikov značky nahliadnuť za oponu. Hoci takéto auto u predajcov Genesis tak skoro zrejme neuvidíme, môžeme aspoň dúfať, že jeho prvky sa v blízkej budúcnosti dostanú aj do sériových vozidiel Genesis.
Trh s luxusnými kupé sa totižto roky zmenšuje, no konkurencia v podobe BMW, Lexus, Audi či Mercedes stále ponúkajú modely kupé, ktorým by takýto Genesis potencionálne konkurovať. Bola by škoda, keby takto zaujímavé tvary ostali iba „na papieri“.
Príchod elektromobilu s logom Genesis však ale môžeme zrejme považovať za hotovú vec, nakoľko celý koncern Hyundai Motor Group chce do roku 2030 v Európe predať takmer dva milióny elektromobilov, pričom cez svoje práve cez značky Hyundai a Genesis plánuje na trh uviesť až 17 elektromobilov.