Hromadná doprava v Hamburgu ako z budúcnosti. Mestom budú jazdiť autonómne elektrobusy

Zdroj: Electrive

Hamburg je významným severonemeckým prístavným mestom a stáva sa priekopníkom v oblasti autonómnych dopravných služieb. Po nedávnom oznámení spoločnosti Hamburger Hochbahn, ktorá plánuje v spolupráci s Volkswagen Moia uviesť autonómne vozidlá do prevádzky v husto osídlenej časti centra mesta v druhej polovici roka 2025, prichádza ďalšia prelomová správa. Tentoraz ide o projekt s názvom „ahoi,“ ktorý sa sústredí na mestskú časť Harburg v južnej časti mesta. Na tému upozornil portál Electrive.

Nemali by ste prehliadnuť:

Projekt „ahoi“, čo v preklade znamená Automatizácia hamburskej dopravy na vyžiadanie s integráciou do verejnej dopravy, je spoločným úsilím viacerých partnerov. Realizuje ho dopravná firma IAV v spolupráci s tretím najväčším mestským autobusovým dopravcom v Nemecku, spoločnosťou VHH, a výrobcom elektrických autobusov eVersum.

Tieto autonómne shuttle autobusy majú nadviazať na existujúce služby, ktoré už teraz ponúkajú flexibilnú dopravu na vyžiadanie v oblasti Harburg. Táto časť Hamburgu dlhodobo trpí nedostatočným pokrytím verejnou dopravou, a práve tento projekt by mohol výrazne pomôcť.

Súvisiacie články

Prečo autonómne shuttle autobusy?

Jedným z hlavných dôvodov je nedostatok kvalifikovaných pracovníkov v sektore verejnej dopravy, čo je problém, ktorý trápi celé Nemecko. Autonómne vozidlá môžu tento nedostatok aspoň čiastočne vyriešiť. Okrem toho prinášajú ekologické a efektívne riešenie.

Zdroj: iav.com

Modulárne elektrické autobusy od eVersum, ktoré sa použijú v tomto projekte, sú navrhnuté tak, aby poskytovali maximálny komfort a bezpečnosť. Ide o vozidlá s dĺžkou 6,9 metra, kapacitou 9 miest na sedenie a priestorom pre vozíky alebo kočíky. Podľa Holgera Postla, výkonného riaditeľa eVersum, už takéto vozidlá úspešne fungovali v mestách ako Mannheim či Friedrichshafen.

Postupný prechod k autonómii

Projekt „ahoi“ bude prebiehať v niekoľkých fázach. V prvej fáze budú vozidlá testované so šoférom na palube, ale bez pasažierov. V druhej fáze sa autonómne vozidlá začnú používať v bežnej prevádzke s pasažiermi, no stále budú jazdiť súbežne s manuálne ovládanými shuttle autobusmi „hvv hop.“

Otázkou zostáva, ako budú tieto novinky prijaté verejnosťou a ako rýchlo sa podarí prekonať technické a legislatívne výzvy spojené s autonómnou prevádzkou. Hamburg však už teraz ukazuje, že budúcnosť mestskej dopravy je bližšie, než by sme čakali.

Náš tip
Android Auto používateľom vzdychá. Kurióznu chybu si však Google nepripúšťa
Related Post
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.